600RR Start ineens niet meer

CBR-Lover

MF veteraan
7 jul 2008
19.802
22
Nieuw Vennep
Goedemorgen allemaal :W

Ik wil even een technisch probleempje met mijn 600rr'03 hier neerplempen, misschien dat jullie suggesties en ideeën hebben.

Na een ritje kom ik thuis en zet mijn motor uit met de killswitch. Volgende dag wil ik de motor weer pakken maar wanneer ik contact maak gaan de koplampen niet meer aan en hoor ik ook de injectie/brandstofpomp niets meer doen. De startmotor draait wel maar starten doet hij dus niet. Ik heb alle zekeringen gechecked die zijn nog heel.

Iemand nog Ideeën!? :?
 
Hahaha jaah ik ben al een paar dagen zoet en de voor de hand liggende dingen allemaal al nagelopen ;) _O-
Ik weet niet waar je naar gekeken hebt, en hoe.

Nalopen betekent bij mij dat bij iets uitgesloten wordt dat het een storing zou kunnen veroorzaken.
De voor de hand liggende dingen zijn dan alle elementen die invloed hebben op het starten.

Dat resulteerd dat volgens je stelling je motor zou moeten starten :)

Oftewel:
Wat heb je waarbij gedaan en hoe?
Want nu is het een beetje gissen en roepen voor ons.

In de how to staat ook een checklist niet startende motor.

Noot, gezien het feit dat iig twee electrische componenten (pomp en verlichting) niet werken zoals verwacht, zou ik het zoeken in het electrische deel. Mechanisch minder, want starter gaat rond, blok ook (neem ik aan).
 
Oké heb het probleem gevonden !

Het probleem zat hem uiteindelijk in een gecrashde boordcomputer. Na het verrichten van een hard reset deedt alles het weer ! *D

Iedereen bedankt voor de hulp en tips ! :}
 
CBR Lover, ik zou zeker niet zomaar de + en - kabel (al zijn die los) tegen elkaar houden.

Resetten van een board computer gaat doorgaans gewoon met even de MINpool los gedurende 30sec/1minuut. Eventueel kun je nog even je contact aanzetten in de tussentijd (met MINpool los), zodat het geheel spanningsloos is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan