Afstellen xr650r

Evil Cartman

MF'er
9 nov 2003
205
2
Ik heb momenteel problemen met de afstelling van mijn blok. |( Ben aan het overwegen om een mikuni carburateur aan te schaffen. Past dat zomaar en is het die EUR 279 waard? Of als iemand me kan helpen met afstellen ben ik ook erg blij :)
 
Die Mikuni is het beste wat je voor dat geld kan krijgen qua vermogenstuning,beter dan de laatste nieuwste titanium uitlaat o.i.d.

Je krijgt een ongeloofelijke gasrespons :} (soort van mechanische injectie).Als je de setting wil voor zo'n TM40 stuur me maar een mailtje,dan kan je hem zo laten afsturen en spaar je een hoop sproeiers(en geld) uit ;) ...

Een richtlijn voor je originele carb: dikke voorbochten,open demper,Twin air/geen backfirescreen,open zijpaneel airbox :68S of 70S stationair,naald midden positie (standaard) of 1 rijker,hoofdsproeier - + 185.
 
ik zag je door scheveningen crossen vrijdag,evel en hoorde dat je carb inderdaad nog niet helemaal ok staat.

kun je mij ook die mikuni afstelling meelen xrmanu?is altijd interesand.
zit er ook hard aan te denken om er 1 te halen bij hell in duitsland.
 
Die vrijdag liep ie nog goed. Zaterdag na vijf minuten rijden kon ik alleen nog maar met de choke aan rijden :? Liep voor geen meter meer. Begrijp er niks van. Ik zag de prijs van die mikuni op een andere duitse site. Dan is ie van jou goedkoper. Misschien als we er twee bestellen gaat er nog iets van de prijs af. Bij mij loopt er een uitlaatbocht onder de carburateur door. Heeft die mikuni dezelfde afmetingen als de standaardcarburateur? Anders past ie erg moeilijk denk ik.
 
nog benzine? water/vuil erin?

Ik heb CRD voorbochten en die lopen ook links en rechts van de cilinder no prob met de Mikuni,Hells geeft idd een hoeveelheidskorting bij aankoop van 2 carb ofzo,ne kennis heeft dat toch verkregen (-20 euro ofzo)en de sproeiers naar wens kan ook.
Voor montage van de Mikuni hoef je enkel de binnenkabels (gas) aan te passen.
 
Laatst bewerkt:
is die mikuni echt zo goed dan?
en wat is het verschil met de keihin FCR en edelbrock quicksilver?
redrider013
 
de FCR is moderner en iets beter waarschijnlijk voor competitiegebruik maar het verschil is te verwaarlozen voor een hobbyrijder.Het prijsverschil daarintegen wel: de FCR kost tot 3 keer meer.Mikuni heeft trouwens ook een moderne versie: de TMR ,de gasschuif loopt net als bij de FCR op wieltjes en de verneveling zou beter zijn.Persoonlijk ben ik zeer tevreden over m'n TM40.
Edelbrock ken ik alleen van op de USA sites,daar zijn ze positief vooral op Thumpertalk ,de verdeler daar is ook sponser van die site.... O-)
 
misschien weet de alleswetende xrmanu ook het verschil tussen de tm40/42 en zelfs de tm45 op een xr650.
40 toch het beste?
 
kijk hier eens http://www.xr650r.at/pages/tuning.html
Kan je zelf combineren en direct het vermogen bekijken.

Die mannen werken ook met een TM45.Heb ergens een site gezien van een Yank die een monobike (wegracer) had gemaakt van z'n XR650,die man werkte ook met een TM45 voor veel top-end vermogen,hoe groter de keeldiameter hoe beter ze lopen op hoge toeren,met een weerslag waarschijnlijk op de lage toeren.Een 42 is mss wel ideaal ja voor een SM... :]
 
een grotere carb geft meer topvermogen inderdaad
vind ik niet echt belangrijk ,gaat me om de gasrespons,koppel,ploffen in de uitlaat.
degene die een 45 gebruiken hebben allemaal een big bore en veel topvermogen ,ook moet je een 45 scheef plaatsen omdat tie tegen het frame komt.
ik wil dus gewoon voor de tm40 gaan net als xrmanu the almighty.
en u evil cartman?
 
Ik vind koppel ook belangrijker als topvermogen. Lijkt me de TM40 de beste keus.
King okkie als jij tot aankoop wil overgaan geef me dan een seintje dan moeten we even iets afspreken. Vragen we aan xrmanu :} de settings en dan bestellen we er twee. Misschien dat je me dan eventueel kan helpen bij het monteren? Ben helaas niet zo handig |(
 
dat monteren doe ik zowiezo graag voor je .ik geloof dat je in zoetermeer woont dus dat is lekker in de buurt.wacht nog even andwoord af van een vriend of die ook belangstelling heeft,dan kunnen we er 3 bestellen.
laat het je deze week weten.
 
okkie jij hebt wel een slechte invloed op me hoor!(of op mn portemonnee) ik ben er ook bij! ik hoor de details nog wel.
bedankt voor de rest iig. heb ik weer ff wat te doen!
gr rp
 
okidokie das mooi ,dan zijn we nu in ieder geval met zijn drieen.
we wachten even de gegevens van mijnheer xrmanu af en dan maken we een plan hoe we gaan bestellen.
heb ook voor de zekerheid nog even bij de importeur van nederland een prijs aangevraagt.laat het jullie wel weten als ik er wat van hoor.
heeft iemand wel eens iets uit duitsland laten komen?
 
okidokie das mooi ,dan zijn we nu in ieder geval met zijn drieen.
we wachten even de gegevens van mijnheer xrmanu af en dan maken we een plan hoe we gaan bestellen.
heb ook voor de zekerheid nog even bij de importeur van nederland een prijs aangevraagt.laat het jullie wel weten als ik er wat van hoor.
heeft iemand wel eens iets uit duitsland laten komen?
anders kan ik misschien wel iets regelen met mn zwager, die werkt nl in dld
 
Ik heb mijn uitlaatbochten uit duitsland gehaald. Kwam in een aardig grote doos en de verzendkosten waren 12 euro. Viel me erg mee. Dus dat is dan ook wel een optie. Mijn tank heeft helaas een ziekte gekregen en ligt weer bij de spuiter :( Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Hebben jullie toch weer gelijk. Ben benieuwd hoeveel achterwiel pk's xrmanu heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan