Knallende uitlaat K75RT

Clem

Rookie
6 dec 2003
14
0
Westervoort
Een groet aan allen,
Heeft iemand een antwoord op het volgende probleem?
Als ik van een redelijke snelheid (150 of soms ook lager)het gas terugdraai hoor ik knallen in de uitlaat (lijkt op na ontbranding).
Bij mijn shopper hoorde ik dat af en toe ook wel en wel mooi ook. Bij een K75 lijkt het mij niet goed? Is het een te rijk mengsel of???
Graag advies en alvast bedankt.
vr.gr. Clem
 
ik heb het ook met de vfr. het heet 'terug babbelen' en ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om.

zolang het niet al te hard is kan het niet zoveel kwaad.
 
Dit heb ik ook recentelijk gehad met mijn NX 250.

Vond het aanvankelijk wel mooi. Maar toen ik met een vriend ben wezen nagaan was het was bleek er een scheur van 3 cm in mijn uitlaatbocht te zitten. Vlak bij de motorblok uitgang.

Heb nu de scheur laten lassen voor tijdelijk zodat ik een nieuwe kan zoeken en heb hem net in elkaar zitten. Moet nog ff testen of het opgelost is.
 
vrij veel voorkomend iets bij de K75's. meest waarschijnlijke oorzaak is lekkage van de uitlaat.
even de bouten van de bevestiging spruitstuk-cilinderkop natrekken en dan nog eens proberen.

succes
 
Ook ik rijd k75 rt. Heb het probleem ook gehad. Gewoon teruggegaan naar de dealer. Die heeft hem opnieuw ingesteld.
De pijp dient te plofen, niet te knallen. Het is voor de monteurs een klusje van niks.
Advies. Rijd even naar de BMWdealer.
dasje
 
Terug
Bovenaan Onderaan