Oldskool Gixxer topic '85 tot 95'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
Keep the soul alive!


Post hier alles over je ouwe gixxer!!!

Van 1985

gsxr750_1985_rhs_700p.jpg



tot 1995
1995_GSX_R750.jpg




Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/87860/402036b72063365f6af68ec1fd2ddcb6 (gixxerklein.JPG)​
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn niet beter of slechter dan de ZXR, ze kunnen beter tegen slecht onderhoud en gaan langer mee.

Maar hoe zijn ze op de weg in tegenstellign tot de zxr? ik kan mij haast niet voorstellen dat ze bijde even snel zijn. zowel op het cirquit als op a wegen :)
 
Beter natuurlijk }) ;)

Model: Suzuki GSX-R 750
Year: 1988
Category: Sport
Engine/transmission
Displacement: 748.00 ccm (45.64 cubic inches)
Engine type: In-line 4
Stroke: 4
HP (kW): 112.00 (81.8) @ 11000
Compression: 10.9:1
Bore x stroke: 73.0 x 44.7 mm (2.9 x 1.8 inches)
Valves per cylinder: 4
Fuel control: DOHC
Cooling system: Air
Gears: 6
Transmission type/final drive: Chain
Physical measures
Weight (incl. oil and gas): 228.0 kg (502.7 pounds)
Chassis/dimensions
Front tyre dimensions: 120/70-17
Rear tyre dimensions: 160/60-17
Front brake(s): Dual disc
Rear brake(s): Single disc
Speed/acceleration
Other specifications
Fuel capacity: 21.00 litres (5.55 gallons)

VS

Model: Kawasaki ZXR 750 (reduced effect)
Year: 1989
Category: Sport
Engine/transmission
Displacement: 749.00 ccm (45.70 cubic inches)
Engine type: In-line 4
Stroke: 4
HP (kW): 100.00 (73.0) @ 10500
Compression: 10.8:1
Bore x stroke: 71.0 x 47.3 mm (2.8 x 1.9 inches)
Valves per cylinder: 4
Fuel control: DOHC
Cooling system: Liquid
Gears: 6
Transmission type/final drive: Chain
Physical measures
Weight (incl. oil and gas): 231.0 kg (509.3 pounds)
Chassis/dimensions
Front tyre dimensions: 120/70-17
Rear tyre dimensions: 180/55-17
Front brake(s): Dual disc
Rear brake(s): Single disc
Speed/acceleration
Top speed: 231.0 km/h (143.5 mph)
Other specifications
Fuel capacity: 18.00 litres (4.76 gallons)


:z
 
Beter natuurlijk }) ;)

Model: Suzuki GSX-R 750
Year: 1988
Category: Sport
Engine/transmission
Displacement: 748.00 ccm (45.64 cubic inches)
Engine type: In-line 4
Stroke: 4
HP (kW): 112.00 (81.8) @ 11000
Compression: 10.9:1
Bore x stroke: 73.0 x 44.7 mm (2.9 x 1.8 inches)
Valves per cylinder: 4
Fuel control: DOHC
Cooling system: Air
Gears: 6
Transmission type/final drive: Chain
Physical measures
Weight (incl. oil and gas): 228.0 kg (502.7 pounds)
Chassis/dimensions
Front tyre dimensions: 120/70-17
Rear tyre dimensions: 160/60-17
Front brake(s): Dual disc
Rear brake(s): Single disc
Speed/acceleration
Other specifications
Fuel capacity: 21.00 litres (5.55 gallons)

VS

Model: Kawasaki ZXR 750 (reduced effect)
Year: 1989
Category: Sport
Engine/transmission
Displacement: 749.00 ccm (45.70 cubic inches)
Engine type: In-line 4
Stroke: 4
HP (kW): 100.00 (73.0) @ 10500
Compression: 10.8:1
Bore x stroke: 71.0 x 47.3 mm (2.8 x 1.9 inches)
Valves per cylinder: 4
Fuel control: DOHC
Cooling system: Liquid
Gears: 6
Transmission type/final drive: Chain
Physical measures
Weight (incl. oil and gas): 231.0 kg (509.3 pounds)
Chassis/dimensions
Front tyre dimensions: 120/70-17
Rear tyre dimensions: 180/55-17
Front brake(s): Dual disc
Rear brake(s): Single disc
Speed/acceleration
Top speed: 231.0 km/h (143.5 mph)
Other specifications
Fuel capacity: 18.00 litres (4.76 gallons)


:z

het '89 model zxr is ook ronduit kut! maar vanaf '91 is het wel even wat andere shit!
 
het '89 model zxr is ook ronduit kut! maar vanaf '91 is het wel even wat andere shit!

Blok van een 89'er en een 91'er zijn volgens mij gelijk vanaf 93 is er een sterker blok ingekomen bij de zxr... de soes en de kawa zullen elkaar niet zoveel verschillen.
 
Ja hier ook een Gixxer

GSX-R750W van 1992

Zal nog ff piccies plaatsen, heb ik niet hier op me werk.

Momenteel ligt de uitlaat er onderuit, is even gestraald en moet nog gespoten worden.

KUT, moet nog doorwerken om em voor de MM af te krijgen :(
 
k heb dezelfde gixxer als KO, moet alleen nog een andere uitlaat op, donker ruitje, andere achter knippers (mischien wat zwart tape over midden van achterlicht, of een andere oplossing) en mischien andere stickers op de kuip om het geheel wat rustiger te maken.......oh ja en de taartschep afzagen
 
Heb ondertussen volgende aan de soes gedaan:

Nieuwe pinkers achter.
Taartschep verwijderd
Tailriser's gemonteerd.
Zwart kuipruitje
Normaal licht ipv geel

De tailrisers werken echt :} .. is een heel stukkie omhoog gekomen en veel beter te rijden. Lijkt wel of ze 50kg lichter is. :} en ik heb er weer wat grondspeling bij (niet genoeg ;( ) ik kan nu ook fatsoenlijk met passagier rijden. Waren de 70 pleuroos voor 2 plaatjes staal wel waard


Zal binnenkort wel weer even piccie posten
 
Model: Suzuki GSX-R 750 (reduced effect)
Year: 1989

Engine and transmission
Displacement: 748.00 ccm (45.64 cubic inches)
Engine type: In-line 4
Stroke: 4
Power: 100.00 HP (73.0 kW)) @ 10200 RPM
Compression: 10.9:1
Bore x stroke: 73.0 x 44.7 mm (2.9 x 1.8 inches)
Valves per cylinder: 4
Fuel control: DOHC
Cooling system: Air
Gearbox: 6-speed
Transmission type
final drive: Chain


kijk die van jou heeft ook maar 100 pk :+

dat krijg je als er reduced effect achterstaat
 
het is beetje offtopic maar mischien is
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/ondsuzuki/13093.htm?av=a&oudei=40 (dit) wat voor redlinerider
 
Ik heb een 750 uit 92. Zal er meteen een fototje van posten.

full


@ Redline rider: Heb jij nog een foto, tekening of maten van die tailriser?
Ik zie dat het goed bevalt en wil eens kijken of ik hem zelf kan maken.
Alvast bedankt.

Pas geleden ben ik met een verbouwingsproject begonnen. Ik ben vast een topkuip die ik extra had liggen aan het bewerken. De gaten van de koplamp en stadslichtje zijn al dicht. De bedoeling is dat er 2 halogeen-bollen boven elkaar komen. Leuk om te doen, al zeg ik het zelf. Binnenkort foto's.
 
Zover ik weet past een topkuip van een 91 model wel op een 89/90 fiets, was ik ook voorstander van ;)
Kijk wel uit met 1100 kappen, die zijn niet echt uitwisselbaar met het 750 model.
 
hier dan een piccie van mijn 93 er
(Afbeelding)

Heh, nou hoef ik mijne niet te plaatsen. Denk er even een open yoshi onder en het originele kuipruitje, en geen gaas tussen de kuipdelen. En je hebt de mijne :)

Wel een mooi ding trouwens :+ (Tenminste voor zolang ik nog geen 2000+ model kan betalen :z )
 
Hehe kijk eens aan nog meer oldskool gasten. Btw redline, die 91 kuip kan je met een beetje aanpassen er makkelijk opkrijgen. Zorg wel dat je er eentje vind met lampunit+ophangbeugel. Anders kan het wel eens lastig worden.

En de vraag van superkris, natuurlijk is een gixxer beter. Wat een vraag 0-)

Nog effe mijn specs

Model Suzuki GSX-R 750 M 1991
Categorie Sport
MOTORGEDEELTE
Type 749 cc, olie gekoeld, 4 - cilinders in lijn, 4-takt
Boring x slag (mm) 70 mm x 48,7 mm
Kleppen 4 kleppen per cilinder
Vermogen 116 hp (86.5 kW) @ 11000 tpm
Max. koppel 78 Nm (57.5 ft. lbs) @ 10000 tpm
TRANSMISSIE
Versnellingsbak 6 versnellingen
Eindoverbrenging Ketting
WIELEN
Banden voor 120/60-17
Banden achter 160/60-17
Remmen voor dubbele 310 mm schijven met vierzuigerremklauwen
Remmen achter enkele 280 mm schijf met enkelvoudige remklauw
AFMETINGEN
Tankinhoud -reserve 21 l (5.5 gallon US)
Drooggewicht 208 kg (458.6 pounds)

plaatje
carbon4small.jpg
 
Laatst bewerkt:
ye dat is inderdaad erg jammer. Het frame is bijv een stuk zwaarder geworden en de upside-down kan er ook wat van. Maar dit kwam wel de rijeigenschappen ten goede.

Wat ook scheelt is de uitlaat vervangen die zijn echt zwaar en bij mij de voorlampen. Daar zit echt glas voor en dat is erg zwaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan