De BT010 / BT020 of de Diablo ??

UPDATE

MF veteraan
6 mei 2002
1.453
0
Zwolle
Ik zit met een groot Dilema :( :( :( ,
Ik heb nu 3x een band laten verwissellen op 3 verschillende motoren :) :) .
Mijn banden keuze waren altijd afhankelijk van de prijs :( :( (budget rijder :( )

Na het forum te hebben doorgespit kom ik op de volgende 3 banden die ik wel onder mijn GSX750rw uit 1992 wil hebben de:

bridgestone BT010 incl montage tjing-tjing 189 euro
bridgestone BT020 incl montage tjing-tjing 225 euro
Pirelli Diablo incl montage tjing-tjing 225 euro

Qua budget zou ik direct gaan voor de BT010 *D *D , deze doet het ZEEER goed op het forum, ierdeen rijdt erop. Maar de BT010 verliest zeer snel zijn profiel, tijdens een zoekfunktie kwam ik terecht op de BT020 en de Diablo.

Ik ben een rijder/toerder, die niet alleen scherpe bochten en klaverbladen opzoekt, maar wel met de motor op vakantie gaat, zodoende heb ik besloten om iets meer uit te geven voor een stuk rubber :( :( :( , maar welke moet het worden. Ik heb geen idee. Ik wil natuurlijk wel het beste voor mijn centjes *D *D *D *D

Wie weet mij te overtuigen

PS tot Zondag op de MEGA MEETING 2004 *D *D *D met oude michellin band incl weinig profiel :( :(
 
Heb vandaag 210 Euro betaald voor een BT012R incl. opleggen en verwijderingsbijdrage oude band. Goeie prijs mijn inziens.
012 zal te zacht voor je zijn en niet lang genoeg meegaan. Gewoon een paar zaken afbellen en vragen naar leuke aanbiedingen.

Of zoek een ex. circuitband. Goed setje kun je hebben voor ca. 100 Euro.
Daarna nog effe laten opleggen 20 Euro en je bent klaar.
 
Als je ook veel kilometers aflegt, is een BT020 een goede keus. Wel kiezen voor BT020NT (=nieuw type) BT010 is zachter compound + meer racegericht + sneller versleten met autobaankilometers. Brutoprijzen behoren hetzelfde te zijn. Pirelli heb ik geen ervaring mee. Wat heb je nu voor erop liggen ? Is ook belangrijk. Ik heb sinds een week mijn achterban (BT020) vervangen door BT020NT. Bevalt goed. Voorzijde heb ik een BT012. (is opvolger van BT010) Deze is echter ook alweer vervangen door BT014. En deze schijnt vervangen te worden door BT002 !!!! Zo blijft men ontwikkelen. (en verkopen)

Gegroet, De Kale
 
okee, ik ook ff, ik heb een gixxer uit `93, heb gereden met bt 57, bt 010, en bt 020, en nu zo`n 500 km met een setje diabolo`s, de gewone, niet de corsa`s, het stuurt lichter, de motor houdt beter zijn lijn, en ik heb het idee dat ze ook wat eerder warm zijn, bij een beetje raggen heb je minder last van rullen dan met de bt`s, en over het aantal km`s kan ik nog niks zinnigs zeggen.

Lekker voor die diabolo`s gaan zou ik zeggen.

Waar heb jij die prijzen trouwens vandaan, ik was voor een setje 350 euro kwijt, incl motage.
 
hee gozer,

ik zag dat je een beetje in dubio zat met je banden. ikzelf heb een 010 voor en een 020 achter. Hiervoor heb ik altijd met dunlop 207 en 208 gereden. Erg goede banden maar ze slijten onder je kont vandaan. De 020 achter slijt een stuk minder en de 010 voor geeft toch een goede grip. Nu is mijn bochten techniek wel iets beter geworden maar met deze banden is steppie aan de grond meer regel dan uitzondering. Ik kan je dus wel zeggen dat ik zeer tevreden ben. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
Rij zelf ook met 020 achter en 010 voor. Bevalt zeer goed!!
Het enige verschil tussen de 020 en de 010 is dat de 020 harder/slijtvaster is op het loopvlak dan de 010, de zijkanten is hetzelfde.
Zeer goede grip!!! ook in de regen!!!!

qua prijs zouden ze op hetzelfde moeten zitten!
 
Heb ook 010 voor en 020 achter, maar wel de nieuwe 020 !

Dezelfde combi heb ik ook gehad, maar dan met de oude 020, maar dat vond ik 3x RUK
Maar de nieuwe combi ben ik zeer tevreden over :)

Succes met de keuze....
Ook een beetje budget-rijder ;)
 
Voor mij nix anders meer dan Diablo's. Zijn echt perfecte banden. Heb ik niets op aan te merken. Sturen superlicht, altijd grip over.
Weet alleen nog niet de levensduur, maar dat ziet er toch nu toe ook goed uit.
Enige minpuntje is de prijs. Zijn relatief wat duurder.
 
Daiblo's roelen kwa grip en stuurgedrag, alleen is me voorband na 5000km op, valt me een beetje tegen. Bt020 is een goede keus voor veel km's
veel plezier er mee, je hebt er trouwens wel genoeg voor betaald zie ik...
 
Daiblo's roelen kwa grip en stuurgedrag, alleen is me voorband na 5000km op, valt me een beetje tegen. Bt020 is een goede keus voor veel km's
veel plezier er mee, je hebt er trouwens wel genoeg voor betaald zie ik...

moet het ernog voor betalen,
Heb helaas niet veel tijd of nog veel rond te kijken, Ga volgende week 3 dagen toeren/racen door duitsland *D *D *D *D (dikke 1000km) met nog 100 motorrijders.

Zie www.sterrit.nl (tonenburg) voor 165 incl slapen in een oud kasteel ontbijt avondeten en grats drinken aan de bar *D *D *D *
 
Bridgestone's zijn goede banden, maar persoonlijk vind ik de
Pirelli Diablo's veeeeeeel beter.Veel grip,ook in de regen, en
geven veel vertrouwen. :P :P :P En de levensduur? kan ik zelf nog
niks over zeggen, maar ik sprak laatst iemand die ze onder
zijn Blade had liggen en die moeiteloos 8000 km met z'n achterband
had gereden met een supersportieve rijstijl. ;)

Succes met je keuze! :}
 
Viborg in Helmond (wel een eindje rijden vanaf Zwolle :) ) had een paar weken geleden een Diablo 170/60/17 voor €184,- inclusief montage. Het kan je veel geld schelen als je wat rondbelt, bandenboeren zijn vaak stukken goedkoper dan de dealert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan