nwe raceklasse + circuitdagen, wie doet er mee?

Fastmarky

IDC Supersport 600 #77
13 mei 2003
2.112
91
Ede (Gelderland)
Facebook
Instagram
Wat vind ik vanmorgen in mijn mailbox? Een hele nieuwe cup (Putoline Cup)en een paar data voor circuitdagen. De races zijn zelf geldprijzen aan verbonden :}
Het lijkt me wel wat. Bijgaand de info. Wie lijkt dit ook wel wat? De circuits zijn zeker lekker :9 :9 :9
front.gif

1.gif

2.gif

3.gif

4.gif

5.gif

6.gif


Voor de geinteresseerden, hier de inschrijf-formulieren:
inschrijven putoline cup
inschrijven circuitdagen
inschrijven D.A.R.E.
 
ik kreeg vandaag een brieg van de knmv dat ze er eigenlijk niets mee te maken willen hebben (althans daar kwam het op neer). en dat je niet via de knmv verzekerd bent enz.
 
Ik vrees dat het nog erger is zoals in de laatste alinea van de brief staat:
KNMV gaat raceorganisaties (zoals de ZAC en CRT?) aanmoedigen om mensen te weigeren die aan deze Plutoline-serie mee gaan doen.

Ik begrijp dat KNMV boos is als deze organisatie de KNMV-naam onterecht heeft gebruikt, maar deze maatregel is weer behoorlijk monopolistisch lijkt me.
DNRT zal dit denk ik niet overnemen, maar CRT zou wel eens kunnen gezien de nauwe band met KNMV.
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat het nog erger is zoals in de laatste alinea van de brief staat:
KNMV gaat raceorganisaties (zoals de ZAC en CRT?) aanmoedigen om mensen te weigeren die aan deze Plutoline-serie mee gaan doen.

Ik begrijp dat KNMV boos is als deze organisatie de KNMV-naam onterecht heeft gebruikt, maar deze maatregel is weer behoorlijk monopolistisch lijkt me.
DNRT zal dit denk ik niet overnemen, maar CRT zou wel eens kunnen gezien de nauwe band met KNMV.


KNMV probeert dus de concurentie uit te schakelen B| vreemde zaak , een beetje meer concurentie is altijd goed kunnen de prijzen ook meer gedrukt worden :)
 
Ze zijn gewoon jaloers bij de KNMV dat iemand op eigen initiatief het wel voor mekaar krijgt om op die duitse circuits wedstrijden te organiseren. En dan ook nog tegen redelijke prijzen en met prijzengeld *D

Dit heeft vast nog wel een staartje de komende weken, ben heel benieuwd hoe dit afloopt. Zal vast nog wel wat over worden geschreven in de media :X
 
Ze zijn gewoon jaloers bij de KNMV dat iemand op eigen initiatief het wel voor mekaar krijgt om op die duitse circuits wedstrijden te organiseren. En dan ook nog tegen redelijke prijzen en met prijzengeld *D

Dit heeft vast nog wel een staartje de komende weken, ben heel benieuwd hoe dit afloopt. Zal vast nog wel wat over worden geschreven in de media :X
Zo denk ik er ook over, ;lijkt wel een beetje een machtsspelletje van de KNMV.
Beetje raar he als je eens voor een andere organisatie wilt rijden je geweigerd kan worden bij de KNMV.
 
Ga denk ik de wedstrijd op de Nuerburgring doen. Als de KNMV gaat zeiken treed ik uit en kunnen ze hun C-licentie ergens induwen. Godverd.. stelletje dictatoren! Verzekering, als ik dat al hoor, die hebben nog nooit wat uitgekeerd behalve de stomerijkosten voor hun ondergekotste pakken.
 
Als de KNMV en het CRT beter hun werk zouden doen en
meer aandacht aan de Nederlandse motorsport zou besteden
zouden dit soort cups er ook niet komen.
Ik moedig het alleen maar aan dat er meer georganiseerd
wordt voor de Nederlandse aspirant circuitcoureurs.
Hoe moeten we anders de nieuw 'dutch hope' krijgen in de
motorsport? De putolinecup is wat mij betreft een blijvertje.
En als het CRT en de KNMV zich bedreigd voelen hebben ze zelf
een probleem. Als er meer concurrentie voor hen komt hoeven ze
hier niet de coureurs de dupe van te laten worden.

I rest my case!
 
Als de KNMV en het CRT beter hun werk zouden doen en
meer aandacht aan de Nederlandse motorsport zou besteden
zouden dit soort cups er ook niet komen.
Ik moedig het alleen maar aan dat er meer georganiseerd
wordt voor de Nederlandse aspirant circuitcoureurs.
Hoe moeten we anders de nieuw 'dutch hope' krijgen in de
motorsport? De putolinecup is wat mij betreft een blijvertje.
En als het CRT en de KNMV zich bedreigd voelen hebben ze zelf
een probleem. Als er meer concurrentie voor hen komt hoeven ze
hier niet de coureurs de dupe van te laten worden.

I rest my case!





:^

je haalt me de woorden uit mn bek :9











:}
 
Het was mijn eerste kennismaking met de KNMV en daarin hebben ze zich al lekker verkeerd geprofileerd. Arrogante mafketels. Zou de NMA hier niet iets aan kunnen doen?
 
Uit het Algemeen Motorsport Reglement 2004

4 RECHT TOT ORGANISATIE
Wedstrijden mogen georganiseerd worden:
a. door de KNMV;
b. door een bij de KNMV aangesloten vereniging;
c. door een bij de KNMV aangesloten stichting;
d. door elk natuurlijk persoon (lid zijnde van de KNMV) of rechtspersoon, indien deze door het Hoofdbestuur gemachtigd is om evenementen te organiseren binnen haar/zijn eigen motorsporttak

En verder……

10.6 Niet toegestane wedstrijden en evenementen
Het is voor leden, aangesloten verenigingen of elk ander rechtspersoon aangesloten bij de KNMV verboden wedstrijden en evenementen van welke aard ook te organiseren of te houden die niet volgens de bepalingen in de reglementen van de KNMV, de UEM en/of FIM worden georganiseerd, of waarvoor de KNMV geen goedkeuring heeft verleend. Individuelen of rechtspersonen die deelnemen aan zo'n wedstrijd (organisator, inschrijver, rijder, passagier, monteur, official) worden onderworpen aan de rechtsbevoegdheid van de KNMV. <knip>

10.6.1 Verbod tot deelname
Het Dagelijks Bestuur heeft het recht deelname aan evenementen (onder opgaaf van redenen) te weigeren, indien zij dit in het belang acht van de motorsport of van de KNMV.

En mocht je nog overwegen iets juridisch te toetsen…

3 ERKENNING VAN AUTORITEIT
<knip> Voorts verklaren organisatoren en licentiehouders van de KNMV dat, ten aanzien van geschillen van welke aard ook tussen hen en de KNMV, niet de burgerlijk rechter bevoegd is om daarvan kennis te nemen doch de Raad van Beroep van de KNMV.
 
Wat een dictatoriaal en autoritair clubje zeg, die KNMV. :r

En dat noemen ze een belangenvereniging... hun eigen belangen ja.
 
Hou die rust kerels, het reglement van de knmv telt alleen voor organisaties op Nederlands grondgebied!!No worries, gaan met die banaan!! :]
 
Nou....

<knip>
Het bezit van een startlicentie impliceert een volledig verbod tot deelname aan wedstrijden welke niet onder auspiciën staan van de FIM, de UEM of de KNMV (zie art. 10.5). Een startlicentie voor een passagier is alleen geldig voor deelname als passagier.
 
Nou....

<knip>
Het bezit van een startlicentie impliceert een volledig verbod tot deelname aan wedstrijden welke niet onder auspiciën staan van de FIM, de UEM of de KNMV (zie art. 10.5). Een startlicentie voor een passagier is alleen geldig voor deelname als passagier.
getver, ze gaan toch heel ver, dit wil zeggen dat je ook aan geen clubraces mag meedoen !
 
Ik dacht dat de KNMV er voor de motorrijders was, maar voorlopig denkt de KNMV alleen maar aan haarzelf :X
 
Over het algemeen vind ik de zaken goed geregeld bij de cup en de KNMV, alhoewel er soms een beetje te veel bureaucraten en technocraten met de scepter zwaaien.
Toen ik echter het mailtje van de KNMV kreeg over de putoline cup en de eventuele uitsluiting van deelname aan de KNMV cup, zakte mij er de broek van af.
Eigenlijk is het pure chantage.
We leven toch in een vrij land.
Als ik ervoor kies om ook aan de putoline cup mee te doen dan is dat mijn keuze en die staat los van de organisatie KNMV. Ik kies er dan voor om niet via de KNMV verzekerd te zijn tijdens deze races.
Het is dat ik niet veel alternatieven heb om te elders te gaan racen anders was ik al gegaan. Eerst uitgemolken worden vanwege de B-licentie, ook nog de ZAC (TOMS) licentie los koppelen van de cup, en vervolgens gechanteerd worden met uitsluiting als je bij de "concurent"gaat racen.
Ik vind het behoorlijk zielig gedrag en het zegt mij voldoende over de KNMV in het algemeen en de relatie tussen de CRT en de KNMV in het bijzonder.
 
Ik begrijp de reacties en ben het er helemaal mee eens. Maar is er ook al iemand die contact heeft gehad met zijne "koninklijke hoogheid" GEURTS!! Das de man die alles weet en alles mag zeggen ( de lul) |( . Ik denk dat dat meer effect heeft als hier ons gal spuwen !!

Heb je al een kopie Mischa ? Anders scan ik het vanavond even voor je,..


B|
 
........ en de relatie tussen de CRT en de KNMV in het bijzonder.

Eerlijk gezegd kan ik niet volgen wat het aandeel van de CRT hierin is. Mijn inziens hebben alle aangehaalde zaken hier relatie met de KNMV en niet met de CRT.

De CRT is klant van Docshop, voor zover mij duidelijk is, voor het organiseren van de cupevenementen in Duitsland. Dus de KNMV kan de CRT ook in een lastig pakket brengen. Hopelijk heeft het geen staartje en blijven de cup dagen in Duitsland gewoon doorgang vinden in de toekomst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan