nieuwe rits in leren jas van combi

Peter @ R1

MF veteraan
24 jun 2003
3.891
0
Nederland
Gisteren 10 mei 2004 net voor de vierde (en voorlaatste)
sessie op Assen ging mijn rits van mijn leren jas kapot :(
Merk jas MQP
Waar kan je het beste een nieuwe rits laten maken?
Bij de dealer brengen?
Enege suggesties welkom.
 
Heb ik ook een keer gehad. Ik heb toen mijn pak naar een leder winkel gebracht en daar hebben ze een hele nieuwe rits ingezet. Je kan eens informeren bij een naaiattelier, en kijken of ze het daar doen.

Ik meende dat ik toen net geen 70 gulden kwijt was voor alles, en dat vond ik persoonlijk wel meevallen.

Groetjes Willi
 
Bij de schoenmaker? Die zetten vaak ook nieuwe ritsen in of ze brengen het weg naar een leeratelier.
 
ik zou idd naar eeen naaiatelier (Gouden Schaar oid) gaan.
Hebben me daar al twee keer goed en goedkoop geholpen. Na een val waren een paar naden opgeschuurd die na 3 maanden los gingen. Kompleet nieuwe naden erin gezet. Was bij elkaar €35 kwijt
 
Weet niet hoe lang je jas heb, anders via dealer/garantie.

Weet ook niet waar je woont, maar in Buitenpost/Friesland zit Kobutex.
Daar laten motorzaken ook kleding repareren.
 
Je kan hem naar tijgerleathers brengen in den haag. Hebben ze ook wat aan mijn combi gedaan en een rits voor een maatje van me. Prima werk.

www.tijgerleathers.nl (Schrik niet)

Ze doen ook de reparaties voor een grote motorketen.
 
Woon zelf in Zwijndrecht, Den Haag en Friesland is toch een beetje
te ver weg. Maar iig bedankt voor het meedenken.
Spider, ik ga het even bij onze schoenmaker proberen, kijken wat ze ervan zeggen.

LCB, op ritsen zit (helaas) nooit garantie. :(
 
Dan is Veenendaal ook wel aardig uit de richting, zit hier namelijk ook een erg goed atelier. Meestal weet een dealer bij je in de buurt wel een goed adres waar ze zelf ook de kleding heen brengen die op maat gemaakt moet worden of voor reparaties.
 
Update

Nu al? ja, nu al!

Ben naar de plaatselijke schoenmaker geweest maar die wilde waarschijnlijk zijn vingers niet branden :?

Dan maar naar de dealer (ik zeg niet dat dat Safe Rotterdam is :X )

Daar zeiden ze dat de rits waarschijnlijk niet kapot was maar een nieuw lopertje konden monteren.
Daar hebben ze dus een nieuw lopertje met lipje (dat schuivende gedeele) erop gezet dat ik kwijt was. Tijdens een aangeboden en genuttigd bakje koffie was het klaar.
Kostte niks, service van de zaak, en ik zit weer in vol leer :+ :} :}

Iedereen bedankt voor de goede tips. Misschien komt het later nog van pas.

Dus hier kan ook een slotje op.

full
 
Dan is Veenendaal ook wel aardig uit de richting, zit hier namelijk ook een erg goed atelier. Meestal weet een dealer bij je in de buurt wel een goed adres waar ze zelf ook de kleding heen brengen die op maat gemaakt moet worden of voor reparaties.
Waar zit dat atelier in veenendaal? Ik heb een rits kapot in mijn leren broek en woon in Veenendaal
 
Gisteren 10 mei 2004 net voor de vierde (en voorlaatste)
sessie op Assen ging mijn rits van mijn leren jas kapot :(
Merk jas MQP
Waar kan je het beste een nieuwe rits laten maken?
Bij de dealer brengen?
Enege suggesties welkom.
Dat Yamaha-pak is toch niet bevallen? ;) Hoe ben je nog thuis gekomen, stukje tape?
Overigens als je nog eens een nieuwe rits wil laten inbouwen kun je naar TopSkin gaan in Etten-Leur; heb ik mijn pak ook eens laten repareren.

Elmar (even wat rempunten evalueren...) |(
 
Weet niet waar je woont, ik weet wel een goed adresje in leeuwarden

*edit. [me]Friezinnetje moet beter lezen[/me]
 
Dat Yamaha-pak is toch niet bevallen? ;) Hoe ben je nog thuis gekomen, stukje tape?
Overigens als je nog eens een nieuwe rits wil laten inbouwen kun je naar TopSkin gaan in Etten-Leur; heb ik mijn pak ook eens laten repareren.

Elmar (even wat rempunten evalueren...) |(

Fris mijn geheugen even op en wie was jij ook alweer?

Ik had een rugzak bij me met een sluiting om m'n middel en op borst hoogte.
Ging redelijk. Later op de avond regenoveral aangedaan, lekker warm.
Duck tape hield niet echt :(
 
Weet niet hoe lang je jas heb, anders via dealer/garantie.

Weet ook niet waar je woont, maar in Buitenpost/Friesland zit Kobutex.
Daar laten motorzaken ook kleding repareren.

Hartstikke goede service! Van motoport Leek brengen ze daar ook de spullen heen, mijn vriend zijn combi ligt daar nu ook voor een nieuwe rits!
 
Fris mijn geheugen even op en wie was jij ook alweer?

Ik had een rugzak bij me met een sluiting om m'n middel en op borst hoogte.
Ging redelijk. Later op de avond regenoveral aangedaan, lekker warm.
Duck tape hield niet echt :(
Blauwe '04 R1, Zwart/grijs Dainese pak met oranje en een keer het rechte stuk verlengd |(
 
je kunt je pak ook laten maken bij goedhart in bodegraven, zij sturen hem op. Ik geloof ook dat ze niet zo duur zijn met reparaties
 
Gisteren 10 mei 2004 net voor de vierde (en voorlaatste)
sessie op Assen ging mijn rits van mijn leren jas kapot :(
Merk jas MQP
Waar kan je het beste een nieuwe rits laten maken?
Bij de dealer brengen?
Enege suggesties welkom.

hee, bekend probleem, ook mijn (MQP) rits hield het voor gezien. Eerst door moederlief een nieuwe loper erin gezet, maar mocht niet baten.
Maand geleden naar een schoenmaker gebracht, die heeft er een (metalen) rits ingezet (voor ong. 23 Euro :} ). Is nu veel steviger. Alleen m'n (MQP) gulp begint nu ook kuren te vertonen (en dat is koud :X daar)!
 
Ook MQP pak rits probleempje :(
Een keer of 5-6 aangehad en van het weekend schoot in ene van uit het midden de rits open (toen ik mijn rugzak om wou doen). Een paar van die plastic tandjes afgebroken. Misschien is mijn pak toch gekrompen tussentijds... ;)
Moet as zaterdag toch even naar de dealert, gelijk eens vragen wat zij er van vinden. Misschien wel garantie - pak is nog geen jaar oud.
 
Lid van de Consumentenbond?

Zoja, bellen en vragen naar economische levensduur van zo'n jack en rits specifiek.
Zij kunnen dan wel vertellen of het ook geldt voor ritsen en hoelang het mee zou moeten gaan.

Ze vragen wel de prijs van de jas/combi of wat dan ook.
Hou die er dus bij als je belt.

Ik ben eens afgescheept dat het niet onder garantie zou vallen.
Heb bond gebeld en zit 7 jaar op die betreffende jas.
Terug gegaan en gezegd dat ik met de bond gebeld had en toen kon het wel onder garantie :P
In mijn geval helemaal.

Kan ook zijn dat je 50/50 afspreekt bv.

Succes en probeer het gewoon.
 
Lid van de Consumentenbond?

Zoja, bellen en vragen naar economische levensduur van zo'n jack en rits specifiek.
Zij kunnen dan wel vertellen of het ook geldt voor ritsen en hoelang het mee zou moeten gaan.

Ze vragen wel de prijs van de jas/combi of wat dan ook.
Hou die er dus bij als je belt.

Ik ben eens afgescheept dat het niet onder garantie zou vallen.
Heb bond gebeld en zit 7 jaar op die betreffende jas.
Terug gegaan en gezegd dat ik met de bond gebeld had en toen kon het wel onder garantie :P
In mijn geval helemaal.

Kan ook zijn dat je 50/50 afspreekt bv.

Succes en probeer het gewoon.

Op z'n Hollands. De consumentenbond inschakelen :z Kun je toch zelf oplossen :?
 
Op z'n Hollands. De consumentenbond inschakelen :z Kun je toch zelf oplossen :?

Waarom zou je er geen gebruik van maken als dat kan :z

Staat in mijn post heh, ze wilden het niet onder garantie laten maken omdat de garantie van een jaar verlopen was. Maar na een jaar zouden bep. dingen nog steeds niet stuk mogen gaan.

Op alle produkten zit een economische levensduur.
En dat is wat anders dan dat jaar garantie bv wat je vertelt wordt.

Ik snap niet wat jij nou moet met je post.

Jij laat je afschepen ofzo :? Of probeert je recht niet te krijgen als je het zelf niet kan oplossen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan