een "begrensde" suzuki GSX-R 750 SRAD 19

Grolsch

MF veteraan
5 mrt 2002
4.032
0
Aadorp
Mensen,

Het volgende probleem.
Ik zit er dus mee dat m'n motor, een suzuki GSX-R 750 SRAD 1997 begrenst is.

Hoe weet ik dat :? hij loopt niet harder als 250 km/h op de teller, terwijl dat toch minimaal 280 moet zijn.

Ook is het acceleratie vermogen in de 4/5/6 stukken minder vergeleken met een exact dezelfde motor (jaartal etc.).

Wat heb ik al nagekeken.

Ik heb de tank eraf gehad, en die schuiven waar je op kijkt als je die lucht box eraf haalt, gaan volledig open.
Ook zitten hier geen "gaatjes" in.

Ook daar onder, zitten geen "vernauwingen" in.

Nu hoor ik her en der wel eens wat over de computer, maar dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, omdat het een carbarateurs fiets is.

Wie heeft nog meer ideeen?
 
...en op het motorblok zelf ???

op het typeplaatje zelf staat ook 749cc, maar als het 600 cc was geweest, dan was ik er wel achter gekomen, omdat het gewoon een 750 cc uitvoering is.
waarom?

- omdat dmv je framenummer je de nederlandse kenteken papieren krijgt
- omdat de duitse fahrzeugbrief over het algemeen wel klopt
- omdat de 600 en de 750 verschillende type's zijn, dat kun je aan heel veel "uiterlijke" zaken wel zien!
 
op het typeplaatje zelf staat ook 749cc, maar als het 600 cc was geweest, dan was ik er wel achter gekomen, omdat het gewoon een 750 cc uitvoering is.
waarom?

- omdat dmv je framenummer je de nederlandse kenteken papieren krijgt
- omdat de duitse fahrzeugbrief over het algemeen wel klopt
- omdat de 600 en de 750 verschillende type's zijn, dat kun je aan heel veel "uiterlijke" zaken wel zien!

Dat weet ik,dat snap ik en dat klopt ook zeker maar jij weet niet wat er in Nederland mee is gebeurd.
 
ik heb even gebeld met jan van sommeren in gelderland.

EN hij zegt dat mijn computer geknepen is.

ik heb cdi nummertje 32900 - 33e01 en het zou nummertje 32900 - 33e00 moeten zijn.

Kan iemand dit bevestigen?

[edit]
bel ik naar sloperij bor in de lutte, en die wist mij dood leuk te vertellen dat de 32900 - 33e01 de opvolger is van de 32900 - 33e00, en er absoluut geen verschil tussen die twee computer kasten zit. :(

MOEDELOOS word je ervan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een gixxer 600 uit 1997 en die kwam ook it Dld. De situatie voor een 600 is anders dan voor een 750. Bij mij wist ik het ook niet zeker want op het kentelenbewijs staat 72 kw maar ik heb het een keer geprobeerd in dld en kwam toen tot de 271 (teller). Omdat ik het zelfs toen niet zeker wist heb ik hem maar even op de bank gezet. Dit raad ik je ook aan.

Maar even mbt de techniek. Bij een 600 zijn het vaak inlaatrubbers. Bij een 750 is dit niet meer mogelijk omdat het vermogen dat begrensd moet worden te hoog is. Veelal is het inderdaad de CDI unit. Ik zou vertrouwen op wat de dealer zegt en niet op die sloopgozer. Bel anders nog even een aantal dealers dan weet je het zeker. Maar gooi hem eerst anders even op een bank want dan weet je een stukje meer. Ik heb hem op de bank gegooid op een ´open dag´en het kostte daar maar 20 euro. Zou ik ook doe als ik jou was.

Bye,

Bas
 
gewoon ff naar je inlaat spruitstuk kijken of die vernouwt zijn ff de carb er af halen kan je het zien als de doorvoer kleiner dan de carbs is dan weet je wat je moet doen

Volgens mij heb ik al minimaal 2 x gezegt in dit topic dat ik dit gecheckt heb, en dat dit niet het geval is.

Maar met een carbarateur fiets wordt de computer toch nauwelijk gebruikt?
Alles gaat nog mechanisch, zoals gas etc.

en hoe kom ik aan het nummer van de importeur
 
Nimag importeur suzuki nederland

Bezoekadres: Postadres:
Lange Dreef 12 Postbus 77
4131 NH Vianen 4130 EB Vianen

Tel: +31(0)347 349 749
Fax: +31(0)347 349 700

http://www.nimag.nl/

en je framenr is het zelfde als die van mij had ik gisteren al ff gekeken

hey spool, wil je ff je computer nummer checken? zit onder je zitje, kun je kijken als je die "flap" omhoog trekt, bouten hoeven er dus niet uit!

het moet beginnen met: 32900 - 33e**

het gaat om de laatste 2 sterretjes, wil je ff kijken ajb :?
 
okay, ik heb dus gebeld naar de importeur, en deze zegt dus dat het absoluut niet ligt aan de computer.

Hij komt ook met het verhaal over de gasschuiven en een gaatje in een membraam ofzo.

wie o wie kan mij even dmv een foto'tje laten zien waar nu exact dat gaatje in hoort te zitten dan, want ik ben de kluts kwijt!
 
Laatst bewerkt:
okay, ik heb dus gebeld naar de importeur, en deze zegt dus dat het absoluut niet ligt aan de computer.

Hij komt ook met het verhaal over de gasschuiven en een gaatje in een membraam ofzo.

wie o wie kan mij even dmv een foto'tje laten zien waar nu exact dat gaatje in hoort te zitten dan, want ik ben de kluts kwijt!
waarom breng je hem niet weg heb ik ook gedaan.
Kosten €83 en geen gesleutel of gezeik meer?????
 
okay, ik heb dus gebeld naar de importeur, en deze zegt dus dat het absoluut niet ligt aan de computer.

Hij komt ook met het verhaal over de gasschuiven en een gaatje in een membraam ofzo.

wie o wie kan mij even dmv een foto'tje laten zien waar nu exact dat gaatje in hoort te zitten dan, want ik ben de kluts kwijt!

even een vraagje heb je de gasschuifen al uit je carberateurs gehaald????

als dit nog niet het geval is haal ze er dan eens uit en kijk, bekijk de de gas schuif aan de kant waar je gaskleppen zitten (dus de kant die je niet ziet als ze in de carb. zitten) als het goed is zie je halverwege twee gaatjes zitten als dit het geval is moet je niet met brandstof bestendige kit dicht maken maar dan wel van binnen uit en dan heb jij vol vermogen ( als dit het geval is teminsten)

Bij mij srad '96 was dus dit het geval, en als je dit verholpen heb dan herken je hem niet meer terug.
Ik had met restrictie 90 pk aan het achterwiel en nu 115 pk is even 25 pk :}
Hoop dat het in jou geval ook zo is.

succes en laat me maar even weten of het gelukt is
 
Terug
Bovenaan Onderaan