Te snel in Duitsland

Sharky

MF'er
28 apr 2002
239
6
Groningen
Ik ben in Duitsland geflitst. Op een 100 km weg reed ik ongeveer 200.....
Heeft iemand een idee wat de boete kan zijn? Of waar ik dat op internet op kan zoeken? :? :? :? :? :?
Bedankt!
 
Auszug Bußgeldkatalog: Geschwindigkeitsüberschreitung:
innerhalb geschlossener Ortschaften (einschließlich der 30 km-Zonen)

bis 10 km/h 15,- €
11-15 km/h 25,- €
16-20 km/h 35,- €
21-25 km/h 50,- €, 1 Punkt
26-30 km/h 60,- €, 3 Punkte
31-40 km/h 100,- €, 3 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
41-50 km/h 125,- €, 4 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
51-60 km/h 175,- €, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot
61-70 km/h 300,- €, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot
über 70 km/h 425,- €, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot

außerhalb geschlossener Ortschaften (z.B. Landstraße, Autobahn)

bis 10 km/h 10,- €
11-15 km/h 20,- €
16-20 km/h 30,- €
21-25 km/h 40,- €, 1 Punkt
26-30 km/h 50,- €, 3 Punkte
31-40 km/h 75,- €, 3 Punkte
41-50 km/h 100,- €, 3 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
51-60 km/h 150,- €, 4 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
61-70 km/h 275,- €, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot
über 70 km/h 375,- €, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot

Ein Fahrverbot wird auch verhängt, wenn innerhalb eines Jahres 2 Geschwindigkeitsüberschreitungen von mehr als 25 km/h festgestellt werden.

in duitsland wordt over het algemeen in tegenstelling tot in nederland van voren geflitst waarbij de bestuurder zichtbaar is omdat in duitsland niet de autobezitter maar de bestuurder aansprakelijk is. de boute gaat echter in eerste instantie naar de bezitter en slechts wanneer deze in beroep gaat en aan kan tonen dat hij niet de bestuurder is wordt overgegaan tot een verder onderzoek.

Een Fahrverbot geldt overigens alleen in Duitsland, een Fahrerlaubnisentzug geldt wereldwijd, dus ook in Nederland.

edit: ter vergelijking, in Nederland krijg je voor 60-69 km te snel een boete van €520,00, daarboven een dagvaarding. Is het nog een koopje dus :X
 
Laatst bewerkt:
stond nog in de MOTOR laatst een artikel over het aanvragen van een europees rijbewijs voor als je in een ander land je rijbewijs moet inleveren... misschien wel even de moeite om dat na te lezen...

dan kon je dat europese papiertje inleveren en in NL dus gewoon doorrijden met je originele rijbewijs
 
Je moet ff een internationaal rijbewijs halen bij de ANWB. Dan kun je dat opsturen als ze je rbw willen hebben.
 
Je moet ff een internationaal rijbewijs halen bij de ANWB. Dan kun je dat opsturen als ze je rbw willen hebben.
Bespaar je dat geld, is nergens voor nodig. Je mag 3 maanden niet in Duitsland rijden, maar wel gewoon in Nederland en de rest van de wereld. De Duitse justitie zal je wel vriendelijk verzoeken om naar Duitsland te komen om een stempeltje in je rijbewijs te zetten met daarop de begin-en einddatum van je rijverbod. Als je niet gaat gaan ze echt geen juridische stappen ondernemen. Mocht je echter in die periode gegrepen worden terwijl je daar een motorvoertuig bestuurd heb je wel een groot probleem.

Ook Duitse ambtelijke molens malen langzaam, dus met een beetje mazzel valt je Fahrverbot in de winter :)
 
Sinds wanneer wordt er van achter geflitst in Duitsland? Of was je met de auto? Volgens mij is het in Duitsland zo dat de bestuurder ook op de foto moet staan, alleen van voren flitsen dus....
 
stond nog in de MOTOR laatst een artikel over het aanvragen van een europees rijbewijs voor als je in een ander land je rijbewijs moet inleveren... misschien wel even de moeite om dat na te lezen...

dan kon je dat europese papiertje inleveren en in NL dus gewoon doorrijden met je originele rijbewijs

Uiteraard kan je ook je rijbewijs "verliezen" en een duplicaat gaan vragen bij de politie. ALs je dan je rijbewijs moet afgeven dan geef je het duplicaat af en heb je toch nog het origineel om mee te rijden. uiteraard, zorgen dat j edan geen accidenten hebt!!!
 
Sinds wanneer wordt er van achter geflitst in Duitsland? Of was je met de auto? Volgens mij is het in Duitsland zo dat de bestuurder ook op de foto moet staan, alleen van voren flitsen dus....

In de UK mag dat niet, van voren flitsen. Wegens schending van privacy (sic). Op de foto kan je zien wie er allemaal in de auto zit en dat zou invasion of privacy zijn. Je zal maar even met je minna(a)r(es)(s)(en) in de wagen zitten :)
 
In Irak afgehakt....
ik dacht LOL maar dat durf ik niet hardop te zeggen...

Volgens mij kun je maar wel beter gewoon betalen als je een boete krijgt. Verder ben ik zelf gelukkig nog nooit in D geflitst. Mijn vader wel. En zijn passagier werd idd afgeplakt op de foto. 10 euro voor 10KM te hard is niet verkeerd trouwens. Ik denk dat ik voortaan in D maar mijn boetes ga halen. :+
 
Ik geloof nooit dat je hem opgestuurd krijgt.

Als ik alle parkeerboetes en snelheidsovertredingen die ik in Duitsland begaan ben thuisgestuurd krijg kan ik mijn huis verkopen en me eigen failliet laten verklaren.

Er was er zelfs een met 210 waar 100 toegestaan was samen met een collega uit Belgie en we hebben beide niks opgestuurd gekregen. En dat is toch al 2,5 jaar geleden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan