620 LC4, 25KW?

ktm RUUD

MF'er
19 aug 2004
151
0
kaatsheuvel
klopt het wat ik van de meeste hoor dat een Ktm 620 LC4 veel meer als 25KW heeft.
Maar dat het op papier toch echt een motor voor klein rijbewijs is.
 
Veel van die dingen zijn door Brouwer die ze destijds importeerde via duitsland naar nederland gekomen en stonden daardoor op kenteken als 25 kw.
De begrenzing stelde niet zoveel voor (twee pijpjes in de luchtfilterbak/een messing pijpje op de gaskabel die de slag kleiner maakte en een kleinere hoofdsproeier) en was zo verwijdert :)
Zo'n ding heeft afhankelijk van uitvoering en bouwjaar 48 tot 60 PK ongeveer (reken zelf maar terug naar Kw) ............heel wat meer!
 
Mijn XR650R idem. Dit kan denk ik alleen bij importmotoren of motoren waarvoor de Nederlandse importeur (nog) geen typegoedkeuring heeft geregeld zodat de eerste eigenaar zelf dat ding moet aanmelden bij de RDW. :X En nu de vraag die niemand durft te stellen: kan het - ook al heb je geen beperkt rijbewijs - nadelige gevolgen hebben voor je verzekering mocht je onverhoopt bij een serieus verkeersongeval betrokken raken? :X
 
En nu de vraag die niemand durft te stellen: kan het - ook al heb je geen beperkt rijbewijs - nadelige gevolgen hebben voor je verzekering mocht je onverhoopt bij een serieus verkeersongeval betrokken raken? :X

Dit is in theorie mogelijk. In de praktijk zal dit zelden het geval zijn. Ik heb nog nooit van rijders gehoord dat de verzekering moeilijk deed omdat ze hun fiets "beter" hadden afgesteld.

Een 620 staat toch maar met 20kw op papier? De mijne wel in ieder geval. En met 141kg (op papier) staat de mijne wel op kenteken als "geschikt voor klein rijbewijs".
 
gegevens kloppen niet met het kentekenbewijs, verzekering hoeft dan geloof ik niet uit te keren.
Alhoewel..ze keren volgens mij altijd uit, maar JIJ moet het weer terugbetalen aan de verzekering..

daarom snap ik ook niet wat al die idioten altijd lopen te huilen van "ik hoop niet dat mijn kind aangereden wordt door jou... " oid.....wtf maakt het uit...de verzekering betaalt toch wel...alleen moet de onverzekerde-25-kw-rijder het weer teruglappen aan de verzekering...
Heeft het slachtoffer geen last van...gaat buiten hem om...

lekker offtopic 8-)
 
Mijn LC4 600 uit '91 staat op papier voor 17 kW. Ik ben er al mee bezig geweest om dat recht te zetten omdat ik bang was voor verzekeringskwesties. Nu blijkt dat iedereen dat 'probleem' dus heeft, en dat er niets mee gedaan wordt. Dus dat verzekeringsprobleem zal best meevallen. En waarschijnlijk krijg je je motor dan ook niet op volvermogen vermeld, omdat daar dus waarschijnlijk nooit een typegoedkeuring voor gekomen is. Maar dat wist ik nog niet, en ik dacht dat misschien 1 of andere jandoedel mijn motor teruggetuned had. Dat zal dus niet het geval geweest zijn. Mooi, dan weet ik dat ik daar ook niet verder mee hoef om het goed in de papieren te krijgen.

Nu is het natuurlijk wel zo dat ik wel een vol rijbewijs heb. En dat is wel veel veiliger voor de verzekering. Ze kunnen je dan niet pakken omdat je geen geschikt rijbewijs hebt voor dat ding.
 
Alhoewel..ze keren volgens mij altijd uit, maar JIJ moet het weer terugbetalen aan de verzekering..

daarom snap ik ook niet wat al die idioten altijd lopen te huilen van "ik hoop niet dat mijn kind aangereden wordt door jou... " oid.....wtf maakt het uit...de verzekering betaalt toch wel...alleen moet de onverzekerde-25-kw-rijder het weer teruglappen aan de verzekering...
Heeft het slachtoffer geen last van...gaat buiten hem om...

Moet je wel verzekert zijn, welke verzekering gaat anders betalen???

Anders kan je gaan proberen het te verhalen bij het waarborgfonds.

En via waarborgfonds, of een verzekering die moeilijk doet omdat jij niet aan de eisen voldoet, heeft als resultaat voor het slachtoffer dat er wel eens een hele flinke tijd overheen kan gaan.
 
gegevens kloppen niet met het kentekenbewijs, verzekering hoeft dan geloof ik niet uit te keren.
Alhoewel..ze keren volgens mij altijd uit, maar JIJ moet het weer terugbetalen aan de verzekering..

daarom snap ik ook niet wat al die idioten altijd lopen te huilen van "ik hoop niet dat mijn kind aangereden wordt door jou... " oid.....wtf maakt het uit...de verzekering betaalt toch wel...alleen moet de onverzekerde-25-kw-rijder het weer teruglappen aan de verzekering...
Heeft het slachtoffer geen last van...gaat buiten hem om...

lekker offtopic 8-)


Dit klopt niet helemaal. Als je alleen WA verzekering hebt, betaald de verzekering niet eerst aan jouw uit en dan het geld verhalen op de 'dader'.
Dan moet je wachten op degene die het ongeluk veroorzaakt heeft tot die betaald.
Er als die niet verzekerd is en geen geld heeft, kun je heeeeel lang wachten tot je alles hebt. Meestal krijg je dan niet eens alles. Vandaar die opmerking: ik hoop niet dat mijn kind door jou wordt aangereden.


[edit]
zie het net hierboven al staan. En ik vertel het verkeerd om volgens mij......
Hmm, ben ook net wakker :)
[edit]
 
Ik heb net mijn kenteken er nog eens op nagekeken... <proest> ben wel benieuwd wat er bij andere XR650R rijders op het kenteken staat als opgegeven vermogen :+
 
ik ben er ook mee begonnen en heb hem nu nog steeds. hij staat op kenteken als 20 kw en geschikt voor licht rijbewijs dus kunnen ze je niet heel veel maken lijkt mij. ik vind het echt geen verkeerde beginnersfiets je moet natuurlijk wel beetje verstandig rijden lukt me tot nu toe nog wel redelijk :9 .
 
Als ik niet beter wist, dan zou ik toch echt denken dat jij nog nooit op zo'n ding gereden hebt...

Dan kom je toch een keer langs. Oké het is misschien wel een beest, (vind ik dan) mijn eerste motor namelijk. Maar ik vind het wel mooi dat hij toch voor < 25 KW staat.

Alleen jammer dat het vanmiddag mijn waterpomp d'r zonder mijn weten uit is gescheden. En dus is nu mijn blok gruwelijk warm geworden en de zuiger toen aangelopen is. Maar ja komt weer dik voor mekaar en kan ik weer gaan crossen })
 
vandaag gehoord dat zuigertjes wel es kunnen oplopen tot 300-400 euro

weet niet of dat een écht goed merk was of gewoon normale zuigers..vond het iig duur.
 
@ Ruud: heb je er nog een elektrische waterpomp opzitten dan?
Als dat zo is zou ik als ik jou was er snel een mechanische op (laten) zetten, die elektrische dingen zijn waardeloos.
En de zuigers zijn inderdaad erg duur maar oersterk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan