Lengte voor op moto

Biba

MF'er
18 mei 2004
175
0
Turnhout
Hallo

Ik zou graag mijn rijbewijs voor de motor halen. Er is misschien echter een klein probleempje en dat is mij lengte, 1m53.
Heeft iemand hier ervaring mee, kan me voorstellen dat er nog vrouwen zijn die met dit probleem te maken krijgen :?

Groetjes
Biba
 
Da's nie lang, maar er zijn vast motoren waar je nog wel redelijk op past wellicht. Ben je in een motorzaak al eens ergens opgestapt? Ik denk bijvoorbeeld aan een Ducati Monster, die heeft een lage zit. En bij sommige motoren is er met een eenvoudige ingreep nog wel een paar cm van de standaard hoogte af te snoepen ook.

En welkom op MF!
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee (ben 1.78) maar er zijn vast motoren te vinden waar je op past of die je goed kunt laten verlagen. En het is ook nogal afhankelijk van je bouw of het wel of niet past.
 
Hallo

Bedankt voor jullie reacties :-)
Vrijdag heb ik een afspraak in de rijschool om te kijken of ze een geschikte motor hebben om mij leren te rijden. Ik heb misschien 1 voordeel, mijn benen zijn vrij lang tegenover mij lichaam, dus misschien een meevaller haha.

Gr
Biba
 
wat voor motor wil je rijden? sport-naked-chopper ? choppers kan zo geen probleem zijn, nakeds en sport al ietske meer. m'n vriendin (1m54) heeft een tijdje op een verlaagde suzuki gs500 gereden, het was nét te doen, maar ze voelde haar toch niet echt op haar gemak. nu hebben we een suzuki gn125 gekocht, deze zit ideaal. nu eerst wat ervaring opdoen en dan gaan we misschien wel terug op zoek achter iets zwaarders (idd bv ducati monster of zo)

het is trouwens niet enkel de zithoogte die een rol speelt, maar ook de afstand van je zadel tot het stuur, en dat wordt af en toe wel vergeten.
 
het is trouwens niet enkel de zithoogte die een rol speelt, maar ook de afstand van je zadel tot het stuur, en dat wordt af en toe wel vergeten.

Doen we er gelijk ook de breedte van het zadel en de tank bij :P