Lengte voor op moto

Biba

MF'er
18 mei 2004
175
0
Turnhout
Hallo

Ik zou graag mijn rijbewijs voor de motor halen. Er is misschien echter een klein probleempje en dat is mij lengte, 1m53.
Heeft iemand hier ervaring mee, kan me voorstellen dat er nog vrouwen zijn die met dit probleem te maken krijgen :?

Groetjes
Biba
 
Da's nie lang, maar er zijn vast motoren waar je nog wel redelijk op past wellicht. Ben je in een motorzaak al eens ergens opgestapt? Ik denk bijvoorbeeld aan een Ducati Monster, die heeft een lage zit. En bij sommige motoren is er met een eenvoudige ingreep nog wel een paar cm van de standaard hoogte af te snoepen ook.

En welkom op MF!
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee (ben 1.78) maar er zijn vast motoren te vinden waar je op past of die je goed kunt laten verlagen. En het is ook nogal afhankelijk van je bouw of het wel of niet past.
 
Hallo

Bedankt voor jullie reacties :-)
Vrijdag heb ik een afspraak in de rijschool om te kijken of ze een geschikte motor hebben om mij leren te rijden. Ik heb misschien 1 voordeel, mijn benen zijn vrij lang tegenover mij lichaam, dus misschien een meevaller haha.

Gr
Biba
 
wat voor motor wil je rijden? sport-naked-chopper ? choppers kan zo geen probleem zijn, nakeds en sport al ietske meer. m'n vriendin (1m54) heeft een tijdje op een verlaagde suzuki gs500 gereden, het was nét te doen, maar ze voelde haar toch niet echt op haar gemak. nu hebben we een suzuki gn125 gekocht, deze zit ideaal. nu eerst wat ervaring opdoen en dan gaan we misschien wel terug op zoek achter iets zwaarders (idd bv ducati monster of zo)

het is trouwens niet enkel de zithoogte die een rol speelt, maar ook de afstand van je zadel tot het stuur, en dat wordt af en toe wel vergeten.
 
het is trouwens niet enkel de zithoogte die een rol speelt, maar ook de afstand van je zadel tot het stuur, en dat wordt af en toe wel vergeten.

Doen we er gelijk ook de breedte van het zadel en de tank bij :P

Maar er kan tegenwoordig veel, dus er is altijd een passende fiets.
Al zullen sommige droomfietsen dat ook blijven.
 
Ik denk dat ik gewoon rekening moet houden dat ik een beperkte keuze zal hebben
Ik dacht wel dat er bepaalde merken speciale modelen voor vrouwen hebben.
Ik zou het liefts geen chopper hebben, da stuur spreekt me niet echt aan.
Heb ooit een fiets gehad, soort cruiser met een breed stuur, ben er gelijk bekanst de vitrine van het zonnebank centrum mee ingeknalt 8-)
 
mijn vrouw is 1m 56 , en zij heeft dit ding gekocht, om dat ze een grote motor wou hebben. :+

trike.jpg

trike1.jpg
 
Ik denk dat ik gewoon rekening moet houden dat ik een beperkte keuze zal hebben
Ik dacht wel dat er bepaalde merken speciale modelen voor vrouwen hebben.
[me]Spider heeft nog nooit een speciale dames- of herenmotor gezien.[/me]
 
haha zo'n driewieler is wel handig he, daar kunt ge niet me omvallen :]
Ik heb het ooit in een tijdschrift gezien van die vrouwen modellen, ma da al lang geleden en ik weet niet meer welk merk, wel dat het een zwart machin was
 
Tja, domweg passen tot je erbij neervalt.
Ik zit zelf aan de andere kant van het gemiddelde (198 centimetertjes) en ben beurzen afgereisd om motors te passen. Een RSV mille past perfect (Duc 999/749 trouwens ook) maar had een beperkt budget ;( , dus is het een RGV-250 geworden (dat paste wonder boven wonder, ik kan door de smalle bouw m'n knieen kwijt *D )
 
Ik ben 1.54 en les op een cb 250. Er zijn denk ik voldoende motoren waar ik op pas,eerst maar eens dat papiertje halen en dan op mijn gemak gaan zoeken. Je koopt toch geen motor voor de rest van je leven? Gewoon zoeken dat je iets vindt dat naar je zin is.
 
Maak ik meteen even van de gelegenheid gebruik om den duotakt aan te prijzen.

De Soes RGV-250/Appie RS250 -> Licht, snel(0-100 5sec), geruisloos (78dB), zuinig (1:11 :o |( )Geschikt voor alle lengtes, enige kanttekening is dat vanaf 1.70 yoga oefeningen moeten worden gedaan voordat het machientje wordt bestegen. Bij de nadering van de 2m houdt dit 15 minuten in *D *D *D *D :]
 
Mieke,

Ben blij te horen dat er nog vrouwen van mijn lengte zijn. Ik had gewoon bang dat ik te klein zou zijn en dat het helemaal niet zou lukken, maar diene halve cm zal het nu ook niet maken he ;-)

Thanks
Biba
 
Mieke,

Ben blij te horen dat er nog vrouwen van mijn lengte zijn. Ik had gewoon bang dat ik te klein zou zijn en dat het helemaal niet zou lukken, maar diene halve cm zal het nu ook niet maken he ;-)

Thanks
Biba

Plak een 'sjiek' onder uw schoenen })
Succes in je zoektocht en met de lessen!
 
Hallo

Ik zou graag mijn rijbewijs voor de motor halen. Er is misschien echter een klein probleempje en dat is mij lengte, 1m53.
Heeft iemand hier ervaring mee, kan me voorstellen dat er nog vrouwen zijn die met dit probleem te maken krijgen :?

Groetjes
Biba
Ben ook 1.53 en heb mn rijbewijs, geen probleem dus :) Rij op een Suz GSX IMPULSE is een 400cc wilt niet zeggen dat ie niet hard gaat ;) Niet zo'n hoge motor en best smal, heb hem voor een leuk prijsje gekocht en ideaal om wat rij ervaring op te doen })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan