Airoh helmen?

Kaboom

MF'er
1 jul 2001
144
0
Eindelijk een helm gevonden die mooi overeenkomt met mijn kleurwens, maaaruhhh is deze helm kwalitatief wel okee :? keb er nog nooit van gehoord. Is bij 1 van U deze kwatiteitsnorm bekend? Hij zit overigens wel prettig en m'n brilletje kan er zonder problemen netjes ingeschoven worden als ik die botsmuts op zet,.... wie kan mij hier iets meer over vertellen
(overigens is het model "Krypton Light" en kost dik 200 €)
 
Staat als het goed is een keurmerk op. Maar volgens mij zijn bijna alle helmen goedgekeurd, ook Airoh.
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is zijn alle helmen die verkocht worden in de motorzaak en als motorhelm verkocht worden goedgekeurd. Daar zit m t verschil dan ook niet in. Dat zit in materiaal, comfort en pasvorm.

Kort door de bocht: Airoh is volgens mij een prima merk, maar voor die prijs zal het haast polycarbonaat zijn en moet je t na 3-4 jaar vervangen.
 
Je hebt een Busa? Dan zou ik toch even navragen wat dat ding bij hoge snelheden doet. Bij 120 zitten (bijna) alle helmen lekker. Bij hogere snelheden kan het wel eens vervelend worden.
 
M'n vriendin heeft een Airoh systeemhelm.
In een woord: klote.
Teringherrie, slechte pasvorm en slechte kwaliteit. :(

THAT SAYS IT ALL!!

ik heb ook nog mn brommer helm.
Ziet er mooi uit , en was ook dik 400 piek.
Maar boven de 100 een te*** herrie niet normaal!

Ik zou bv voor een witte helm gaan en die voor ong 100 euro een paar leuke strepen laten paintbrushen.

hebbie ook de goeie kleur.
enne bij een busa zou ik niet voor een helm onder de 400 euro gaan, maar das mijn mening!!
 
Op donderdag 23 mei 2002 21:56 schreef HElske het volgende:
...maar voor die prijs zal het haast polycarbonaat zijn en moet je t na 3-4 jaar vervangen.
Dat vraag ik me af. Ook de helmen van Bayard zijn rond de € 200,- en die zijn van glasfiber.
 
Airoh is wat goedkoper, maar voor de rest een regulier merk. Goedgekeurd en zo.

Helm van polycarb moet inderdaad na drie jaar vervangen worden... maar vaak ben je dat zelf al eerder van plan (andere look etc.).
 
tis een leuke helm...maar absoluut geen topper...
jou kennende...zou ik toch naar een arai,shark of suomy kijken...(iig toprange helmpjes...)
 
Houdbaarheidsdatum
De fabrikant is verplicht de productiedatum in de helm aan te geven. Zo kan men de maximale gebruikduur vast stellen.


Gebruiksduur per soort helm
* Met glasvezel verstekt polyester helm; 10 jaar
* Polycarbonaat helm; 10 jaar
* Polytheen helm; 3 jaar
* Textielfenol helm; 10 jaar


Onderhoud en gebruik
* Controleer of de \'houdbaarheidsdatum\' van de helm niet is overschreden
* Controleer voor het gebruik het verende binnenwerk en de buitenkant van de helm.
* Stel het binnenwerk goed af.
* Vervang de helm als het een klap heeft gehad of is gevallen.
* Als de helm niet wordt gebruikt leg hem dan niet op een plek waar veel zon is. Dus ook niet op de hoedenplank van een personen auto.

Indien gewenst kan met de bedrijfsnaam, persoonsnaam en dergelijke op de helm aanbrengen. Dit mag echter uitsluitend met speciale stickers en merkstiften die de goede werking van de helm niet aantasten.


Auteur: drs. Richard Winter
 
Dat vraag ik me af. Ook de helmen van Bayard zijn rond de € 200,- en die zijn van glasfiber.

:^

Heb een HJC ZF-8... inclusief pinlock €200,- (€175, zonder pinlock) Glasfiber helm... Baynard was geloof ik een tientje goedkoper, maar zat minder... met decoratie wordt een helm wat duurder.... Kan dus wel voor die prijs glasfiber :)
 
een airoh-helm, het enige wat ik er van kan zeggen is dat je boven de 130 gek wordt van het geluid en dat je echt gestoord wordt boven de 240. Mijn aanraden is een shoei, zelfs met mijn potje heb ik bij de 200 nog geen last van erge ruis.
Groeten Vincent
 
Hallo ,

inderdaad , zoals velen mij voorgingen :

Prima helm , erg veel lawaai !!
Boven de 250 wordt je echt gek , zelf mèt oordoppen !

Ik had ( heb in de kast) dus een Airoh Mathisse
 
zo'n mathisse is wel mooi, de warrior ook wel.

ik zat ook een beetje te kijken voor een nieuwe helm, maar je word er vast wel redelijk gek van als je met een constante herrie aan je kop op de motor zit.

ze zijn trouwens niet duur, maar ik heb er nog geen gepast, dus hoe ze zitten weet ik ook niet, vond suomy en arai erg fijn zitten (maar dat kost al weer wel al snel het dubbele)
 
Manlief en ik hebben beide een Airoh, hij de Mathisse en ik een Warrior.

Hij heeft ontzettend last van ruis, ook met speciale oordoppen, ikzelf heb de normale uitvoering, nergens last van...

Scheelt dus ook per persoon, pasvorm is voor mij waarschijnlijk wel goed
 
kep de mathisse en ik heb nergends last van. maar ik kom ook vrij weinig op snelwegen.
 
tis een leuke helm...maar absoluut geen topper...
jou kennende...zou ik toch naar een arai,shark of suomy kijken...(iig toprange helmpjes...)

Heb nu zelf een X lite helm gekocht, leuke prijs(400 euro)en ze zitten echt als een huis en zien er erg stoer uit, vooral het 2004 model is erg leuk!!Super helmpie!!! :}
 
Manlief en ik hebben beide een Airoh, hij de Mathisse en ik een Warrior.

Hij heeft ontzettend last van ruis, ook met speciale oordoppen, ikzelf heb de normale uitvoering, nergens last van...

Scheelt dus ook per persoon, pasvorm is voor mij waarschijnlijk wel goed

tsja, of zo'n mathisse heeft meer last van wind omdat het zo'n systeemhelm is, zo'n warrior niet, minder uitsteeksel enzo?
ik wil zelf wel weer wat anders maar zit nog te kijken naar die warrior en mathisse, of doorsparen voor een shoei raid...
 
Ik heb zelf een Airoh Matthise. Zit perfect en heb weinig last van ruis... het is voor mij een van de weinige helmen die echt goed past.
 
Heb nu zelf een X lite helm gekocht, leuke prijs(400 euro)en ze zitten echt als een huis en zien er erg stoer uit, vooral het 2004 model is erg leuk!!Super helmpie!!! :}

Heb ik ook, superhelm.
Goede pasvorm en bijna geen windgeruis.
Ook 'inbouwen' van een commicatiesysteem is lekker eenvoudig (oortjes al voorbereid)

Ziet er ook nog erg leuk uit (model 2003, was € 359 in de aanbieding bij Safe Almelo).
 
ligt maar aan de vorm van je hoofd of het lekker zit... mijn shark rsf a la 250 euro bevalt erg goed (glasfiber), wel redelijk lawaaierig maar zit ook bij hoge snelheden nog prima.
dus als iemand zegt dat de pasvorm van een bepaalde helm sucks dan is dat puur omdat het niet bij zn hoofd past lijkt mij :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan