Ik heb vorig jaar een nieuwe nokkenas-ketting + spanner laten monteren op mijn ZXR750 bj'91. Nu is het volgende het geval, met een koude motor rammelt dat ding nogal behoorlijk (net een stalen bak met knikkers erin, en dan maar schudden), als de motor op temperatuur is dat gerammel weg.
Het gaat hier over een automatische spanner, met zo'n veer erin (die is dus ook vernieuwd vorig jaar). Nu wil ik die spanner handmatig een klikje verder duwen, maar volgens het WPH moet je oppassen met een te hoge kettingspanning, kost je je spanner of ketting. Heeft iemand hier z'n (automatische) spanner al eens handmatig een tandje verder aangedrukt, en hoe kun je er voor waken dat je 'm niet te hard aanspand (=te veel tandjes te ver aandrukt) en heeft er al iemand schade door een te strak gespannen nokkneasketting.
Als ik het goed zie in het WPH moet ik aan de achterkant van de spanner het boutje eruit draaien, veertje eruit halen, schroevendraaier in het gaatje steken en de spanner een tandje verder duwen, veertje weer erin, moertje weer erin draaien en klaar is kees (kawa-max). Klopt dit??
Graag jullie ervaringen.
Het gaat hier over een automatische spanner, met zo'n veer erin (die is dus ook vernieuwd vorig jaar). Nu wil ik die spanner handmatig een klikje verder duwen, maar volgens het WPH moet je oppassen met een te hoge kettingspanning, kost je je spanner of ketting. Heeft iemand hier z'n (automatische) spanner al eens handmatig een tandje verder aangedrukt, en hoe kun je er voor waken dat je 'm niet te hard aanspand (=te veel tandjes te ver aandrukt) en heeft er al iemand schade door een te strak gespannen nokkneasketting.
Als ik het goed zie in het WPH moet ik aan de achterkant van de spanner het boutje eruit draaien, veertje eruit halen, schroevendraaier in het gaatje steken en de spanner een tandje verder duwen, veertje weer erin, moertje weer erin draaien en klaar is kees (kawa-max). Klopt dit??
Graag jullie ervaringen.
Laatst bewerkt: