Startprobleem motor: werking Spyball alarm?

30 mei 2004
11
0
Klimmen
Mijn oom heeft een Honda GL1500 F6 C Valkyrie uit 1999 in de garage staan met een Spyball alarm erop. We krijgen die motor echter niet gestart. De accu is vol (de controlelampjes branden nl. op het dashboard) maar hoe werkt zo'n alarm nou? Er zit een handzender bij met 2 groene knopjes erop. Daar waar het framenummerplaatje op de motor zit is ook een rood lampje van het alarm, dat naar mijn mening niet mag branden als je de motor wilt starten.
Is er een bepaalde volgorde in handelingen (bijv. eerst op contact zetten, dan pas o de handzender drukken, etc.) die je moet volgen alvorens je zo'n motor kunt starten?
 
Als de motor op alarm staat gewoon het hoge knopje indrukken. Alarm is er nu af, en je kunt hem op contact draaien en starten.
Dat de controle lampjes branden betekend niet dat de accu nog goed is. Doen het dimlicht enzo het ook goed? De accu zou best eens leeg kunnen zijn
 
Als het alarm er niet op staat gaat vanzelf de startblokkering erop, dat zie je aan het rode ledje dat knippert als je het contact aanzet. Je moet dan effe 2 seconden ofzo het hoge knopje indrukken en dan gaat het ledje uit dan moet de motor gewoon kunnen starten, er moet dus geen ledje meer branden als je wilt starten
 
En als al het hier boven genoemde gedaan is en hij wil dan nog niet starten !!!!,zitten er in de draadbundel v/h alarm 2 loze zwarte draden,die maak je aan ekaar en motorblokeering word dan opgeheven,hij zou dan moeten aanslaan !!!

Dat wat je nu zegt klopt niet. De startblokkering van Spyball bestaat uit 5 draden, waarvan er over het algemeen 4 aangesloten worden. De twee losse draden die jij bedoelt zijn de aanmelddraden van de verouderde draadboom van Spyball. Hier plug je een connector op om de handzenders (opnieuw) aan te melden.

Als de motor niet wil starten, moet je eerst eens nagaan of de batterij van de handzender nog werkt. Probeer bijv. de tweede handzender eens. Als een handzender lange tijd zonder stroom heeft gezeten, moet 'ie namelijk opnieuw aangemeld worden.

Overbruggen van de startonderbrekers kan op twee manieren, die ga ik hier niet uitleggen. Zoals hierboven genoemd is er i.i.g. GEEN van! Mail me maar op RSV_Rev@hotmail.com als je mijn hulp nodig hebt (ik bouw Spyball en Red Alert regelmatig beroepsmatig in....)
 
Terug
Bovenaan Onderaan