wat voor banden rij je nu

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
35.184
9.403
Purmerend
ik heb zijspan gereden op motorbanden maar daar wordt je niet vrolijk van zo hard als dat slijt.
metzeler block heb ik wel eens overwogen maar ben ik nooit aan toegekomen.
ik heb een tijdje 15" met een michelin eendeband gereden maar die moet je keihard oppompen omdat de wangen te slap zijn.
nu ga ik over op firestone 135/15.
ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met bandensoorten, voor mij voornamelijk smalle 15" maar er zijn vast mensen die meer interesse hebben in brede of grote diameter banden.
 
Ik heb altijd Michelin 125/15 gereden en was er niet echt tevreden
over, vorall in Sporen waren dat Rotbanden.
Sinds vorig Jaar heb ik de Firestone F650 125/15 onder liggen
en die bevallen mij uitstekkend, en voor de Prijs van amper 60 euro
is het een geweldige Band.
 
dit soort dingen hoor ik graag.
alleen €60 kan beter!
http://www.autobandenmarkt.nl/start.html verkoopt deze band voor €35,30.
das inclusief btw verwijderingsbijdrage en porto voor 4 stuks.
ik gebruik deze site als referentie om prijzen te vergelijken maar als we samen bestellen kunnen we misschien kosten delen.
bachus en ik wonen niet zo ver uit elkaar maar misschien gaat het voor meer mensen op, je moet ook maar net aan banden toezijn.
 
Voor mijn GL span ben ik op zoek naar geschikte 16 inch banden (zowel voor als achter, heb deze velgen laatst te pakken gekregen dus die gaan eronder.
Vorig jaar nog een 15 inch voor mijn CB550 span gemaakt maar gauw weer de oude 18 inch eronder gezet (vanwege de grondspeling).
Stom eigenlijk want er bestaan hogere banden (besteleend) had waarschijnlijk minder last van uitlaatbochtenoverasfaltschrapen gehad (UBOAS syndroom)
Het CB span is dus met 18 inch wielen uitgerust met een Metzeler Block K achter en voor en zijspanwiel zijn voorzien van russische banden (staat alleen maar USSR op) als ze bij het Elefantentreffen in 2003 er nieuw op zijn gegaan dan rij ik er al 10000 km mee en zijn ze nog in prima conditie, ook rijdt de combinatie ondanks het hoge brik gehalte erg goed.
 
Hallo, hier even een reaktie van mij.

Ik rij met een Ural-combinatie. Voor een 18 inch russische band (sleet achter heel erg hard, +/- 8000 km) achter en op het zijspan heb ik 18 inch avon banden (ongeveer 95 euro), deze banden zijn nog al hoekig en zouden slijtvaster zijn als
het russische rubber, het zit er voorlopig een 5000 km op. Zijspan heeft nog geen slijtage maar de band van het achterwiel slijt al aardig. Ik hou jullie op de hoogte.


Groeten,

:z :]
 
Ik rijd op 165/65/r14 banden, eerst michelin, maar die voelden wat slapjes, ik rijd nu met firestone en die voelen wat strakker aan.
Achterband gaat 10.000 km mee, voorband noglanger en zijspanband bijna onslijtbaar.
vergeleken met motorbanden zijn die maat autobanden prijstechnisch om te lachen
 
Keihard russies noppenrubber achter, straatband voor en op het span. Nog te weinig km's gemaakt om wat zinnigs bij te kunnen dragen eigenlijk :P .

Ook russies rubber wil lucht: een keer solo proefgereden met 0,5 bar achter, dat rijdt dus echt niet :+ .
 
euh, ural is toch 19 inch? 18 is voor solo, ik haal meestal noppenbanden bij een motorsloperij, kosten erg weinig, doen het prima, die russische zijn ook niet slecht, alleen wel glibberen als het nat is..
 
mogge,

Begrijp ik uit 1 van de posts dat Avon 18 inch banden heeft voor zijspan gebruik? hoe breed zijn die dan? (en hoe kom ik daar aan)
Door mijn cardan zit ik een beetje vast in de breedte, ik heb nu een Super Venom 130-70 maar die slijt inderdaad behoorlijk nu het span er aan hangt, het is alleen wel de breedste maat die ik kwijt kan.

alvast bedankt

Steven
 
mogge,

Begrijp ik uit 1 van de posts dat Avon 18 inch banden heeft voor zijspan gebruik? hoe breed zijn die dan? (en hoe kom ik daar aan)
Door mijn cardan zit ik een beetje vast in de breedte, ik heb nu een Super Venom 130-70 maar die slijt inderdaad behoorlijk nu het span er aan hangt, het is alleen wel de breedste maat die ik kwijt kan.

alvast bedankt

Steven

je haalt een paar banden door elkaar.
Avon heeft een 19 inch zijspanband in het programma, daar weet ik de naam niet meer van.
Metzeler heeft de block, dat is een zijspanband in 18 inch.
van Avon weet ik het niet maar Metzeler block wordt bij voldoende vraag weer aangemaakt, je kunt hem dus niet altijd krijgen.
 
oke,

iemand enig idee van de verkrijgbaarheid van 18 en 16 banden voor een guzzi met een span deran........

gaat om 130/70 18 (achter) en 110/90 16 (voor)
op termijn wil ik ook achter wel een 16 inch wiel maar voorlopig zijn de pegels even op.

greetz
 
oke,

iemand enig idee van de verkrijgbaarheid van 18 en 16 banden voor een guzzi met een span deran........

gaat om 130/70 18 (achter) en 110/90 16 (voor)
op termijn wil ik ook achter wel een 16 inch wiel maar voorlopig zijn de pegels even op.

greetz


ik zou het proberen bij een handel in klassieke autobanden.
18 inch zit volgens mij op een citroen traction avant.
16 inch zou wel eens op een ds kunnen zitten die zie je regelmatig, dus éven door de knieen als er een geparkeerd staat.
het zou wel goed kunnen dat die banden hoger zijn dan gewenst
 
Hier nog even een berichtje. de Ural wordt in europa inderdaad afgeleverd met 19 inch, mijn motor was echter bedoeld voor de amerikaanse markt en heeft 18 inch en een gewone voorvork, het geheel stuurd niet verkeerd. Het bandenmerk is inderdaad avon, voor informatie kan je het beste bij Gossie aankloppen. Hij bied deze banden als alternatief aan.

Naar ik hoop heb ik ieders vragen beantwoord, oja, de maat van de banden, ik zal eens even kijken: 4.0, 18 inch avon MK II.


Succes allemaal,

:z :]
 
T5? die heeft exact dezelfde wielen als de SPII........
rij jij ook nog met het originele 18 inch achterwiel?
 
ik kwam vanmiddag een citroen ds tegen en ben even van m'n fiets gedoken (trapfiets)
onder een ds zitten banden van 185/15 da's dus wel wat te breed voor een guzzi.
 
yep, 185 ga ik niet redden in de standaard achtervork, kan eigelijk alleen als ik de linkerzijde van de vork aanpas en het wiel uit het midden plaats.......
mischien het volgende project?

momenteel ben ik aan het uitzoeken of ik voldoende onderdelen (wielen, blok, versnellingsbak, vorken, frame etc etc........)rond heb slingeren om een dealtje te kunnen maken voor een schommelarm en 15 inch wielen.

Maar bedankt dat je effe gechekked heb, heb zelf diverse banden fabrikanten aangeschreven die ook banden maken voor klassiekers e.d. 18 inch is gewoon niet te krijgen in fatsoenlijke maten.....
Heb trouwens ook een beetje besloten om toch naar kleinere wielen te gaan, heb vandeweek met pasagier (nee maak je niet druk, niet mijn hoogzwangere vrouw..........)een top-speed run gedaan op de snelweg, maar met dit achterwiel klapt de snelheid in elkaar als ik boven de 150 probeer naar z'n 5 door te schakelen.....

Dat moet beter kunnen, zelf met deze ouwe bak.......

greetz
Steven
 
15 inch is het mooiste! maar om even bij de vraag terug te komen, heb ik afgelopen weekend noodgedwongen (wegens spaakbreuk) een ander wiel moeten monteren en daar zat een gewone (redelijk gladde) motorband op, had eerst een blok K band (vierkant). wat mij opviel was dat het span veel stabieler reed dan ik normaal gewend was, hoe komt dit?
Is dit omdat een comstarwiel veel stijver is dan een spaakwiel? of door het type band?
 
Een motorband heeft een stijvere wang, dit voel je voornamelijk in situaties waar de zijdelingse krachten groot zijn (iedere bocht?)

Kies je voor een wiel waarop autobanden gebruikt kunnen worden kies dan voor een lage/sportieve band met een stijve wang (geen eend banden dus.........)

(met dank aan Jozef voor wat persoonlijke input over motor/autobanden en zijspan rijden)
 
Ik heb er het orginele russische rubber onder zitten en daar dank ik de hemel op m`n blote knieën voor.
Stond laatst met een lekke voorband in Uden, en ben toch naar huis ( houten) kunnen rijden.
Dit komt door de prettige eigenschap van russische banden dat ze al bij geringe snelheid uitdeien en dus aanvoelen en rijden als zijnd niet te hard opgepompt.
En diegenen die vinden dat ze snel slijten, moeten toch eens kijken of ze wel de banden op de juiste spanning hebben ( dwz 0,8 bar tehoog)
ik heb achter nu 6500 gereden en NU pas begint de sleet erin te komen.
Voor en zijspan zitten er net zolang onder en zien er nog uit als nieuw..
 
15 inch is het mooiste! maar om even bij de vraag terug te komen, heb ik afgelopen weekend noodgedwongen (wegens spaakbreuk) een ander wiel moeten monteren en daar zat een gewone (redelijk gladde) motorband op, had eerst een blok K band (vierkant). wat mij opviel was dat het span veel stabieler reed dan ik normaal gewend was, hoe komt dit?
Is dit omdat een comstarwiel veel stijver is dan een spaakwiel? of door het type band?

volgens mij, maar dan spreek ik van horen zeggen, omdat een vlakke band veul meer last van spoorvorming heeft.
dat hoor je voornamelijk van eml jongens met stoere 145 breed banden.
 
ik was vanmiddag vroeg uit mijn werk en ben even langs het smart center in A'dam zuidoost gereden.
bij het magazijn heb ik uitgelegd wat en hoe en heb ze een veer in den anus gestoken dat ik zuuulke goede geluiden hoor over die smart bandjes.
het gevolg is dat ik voor een storting in de koffiepot met twee prima gebruikte bandjes naar huis ben gereden.
full

Continental eco contact 135/15/70, belastbaar tot 350 kilogram, ik kan nu dus veilig wheelies maken.
volgens mij betekend eco contact lage rolweerstand en harde compound dus ik hoop er bijna eeuwig mee te gaan doen.
zo eenvoudig kan het leven zijn, brutaalweg de werkplaats instappen en je verhaal doen en je loopt voor weinig met prima bandjes naar buiten.
ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen
 
verdikkie.......;-))
zou ik dan toch maar aan de 15 inch wielen gaan???.......... tis zo klein:-(
volgens mij heb je dan in die achterpartij van de Guzz een loep nodig om je wiel terug te vinden.....

cheers
hou ons op de hoogte van de wegligging
 
Terug
Bovenaan Onderaan