db controle limburg

finster

Die hard MF'er
27 okt 2003
971
64
fauqeumont
Bij een actie van de politie Limburg-Zuid in St. Geertruid is vandaag (maandag 31 mei)het geluidsniveau van motoren gecontroleerd.

In totaal werden 34 motoren getest. Veertien motorrijders kregen een procesverbaal, tien van hen moesten hun kentekenbewijs inleveren. Bij de verkeerscontrole zette de politie voor het eerst in Zuid-Limburg ook een apparaat in dat radardetectoren in auto's opspoort. De politie Limburg-Noord werkt al met zo'n radardetector-detector. De controle in St. Geertruid leverde zes detectie-apparaatjes op.


Ja ze hebben meer geld nodig!!!!!Kijk eens hoeveel kentekenbewijzen zijn ingetrokken. :r :r :r
 
Ja ze hebben meer geld nodig!!!!!Kijk eens hoeveel kentekenbewijzen zijn ingetrokken. :r :r :r

Kortzichtige gedachte. Aan een rijdende motorrijder is meer geld te verdienen dan aan eentje die "op de bank" zit.
 
Kortzichtige gedachte. Aan een rijdende motorrijder is meer geld te verdienen dan aan eentje die "op de bank" zit.

Blijf jij dan op de bank zitten als ze jouw akra en kenteken in beslag nemen????
Ik niet,stap gewoon op mijn andere motor :] :]
 
En als dan je kenteken in beslag is genomen.
Moet je dan opnieuw je motor laten keuren of wat :?
 
En als dan je kenteken in beslag is genomen.
Moet je dan opnieuw je motor laten keuren of wat :?

Alleen bij heel veel geluid moet je je motor laten keuren.

Gelukkig worden de regels weliswaar vanaf 1 oktober strenger toegepast, maar we hoeven niet meteen in paniek te raken, want zoals Henk Neijenhuis ons liet weten: "Wanneer ik meet, krijg je sowieso 5 dB(A) van me cadeau. Dus als je bijvoorbeeld 91 mag doen en ik meet 96, dan heb je mazzel, je mag doorrijden. Zit je echter op 97, dan is het bingo, een prent van 180 gulden! Zit je nog hoger, meer dan 10 dB(A) boven de voor jouw motorfiets geldende norm dan mag je je kentekenbewijs bij mij inleveren en heb je echt een probleem: dan mag je naar de RDW voor een herkeuring".

bron: mag-nl.org
 
ik ken iemnad die daar ook gecontroleerd is, hij moest zijn kenteken inleveren en krijgt een boete die door off van justitie word bepaald, dit omdat hij 101 db had, als hij 100db had gehad dan alleen een boete, nu kan hij zijn fiets origineel maken en ermee naar driebergen om opnieuw te laten keuren :X
en dat voor 1 db te veel, controle is gedaan omdat de mensen daar hadden geklaagd over de herrie van motoren.
 
Je mag ook niks in dit land als het om kenteken geregistreerde dingen gaat!!! verder mag alles!!!! Een mooi geluidje uit je motor toveren moet gelijk weer met hoge sancties beboet worden :(
 
En waar kun je je dB's laten meten (voordat de politie dit doet :P )
 
Volgens mij moet je de motor weer in de originele staat maken binnen een bepaalde tijd en dat aantonen aan de politie. Dan kun je je kenteken terugkrijgen.

Dit is puur coulance van de betreffende agent. Je hebt dan iemand met begrip te pakken......
 
ik ken iemnad die daar ook gecontroleerd is, hij moest zijn kenteken inleveren en krijgt een boete die door off van justitie word bepaald, dit omdat hij 101 db had, als hij 100db had gehad dan alleen een boete, nu kan hij zijn fiets origineel maken en ermee naar driebergen om opnieuw te laten keuren :X
en dat voor 1 db te veel, controle is gedaan omdat de mensen daar hadden geklaagd over de herrie van motoren.

101 dB is niet 1 dB teveel hoor, minstens 5 teveel zou ik zo denken.
 
Laat ze dat lekker bij die auto`s doen :+

Bijna de helft van de motorfietsen maakt teveel herrie 0-) Kunne ze ook wel ff bij arnhem gaan staan op de harley dag })

Hoop dat ze die controle alleen in limburg doen :)
 
101 dB is niet 1 dB teveel hoor, minstens 5 teveel zou ik zo denken.


bedoelde hiermee dat als hij 100 db had zijn kenteken niet zou zijn ingenomen, hij had 10 db te veel 91 db is volgens typekeuring de geluidsdruk
 
Quote:
Gelukkig worden de regels weliswaar vanaf 1 oktober strenger toegepast, maar we hoeven niet meteen in paniek te raken, want zoals Henk Neijenhuis ons liet weten: "Wanneer ik meet, krijg je sowieso 5 dB(A) van me cadeau. Dus als je bijvoorbeeld 91 mag doen en ik meet 96, dan heb je mazzel, je mag doorrijden. Zit je echter op 97, dan is het bingo, een prent van 180 gulden! Zit je nog hoger, meer dan 10 dB(A) boven de voor jouw motorfiets geldende norm dan mag je je kentekenbewijs bij mij inleveren en heb je echt een probleem: dan mag je naar de RDW voor een herkeuring".




Is die herkeuering dan alleen voor t geluid, of voor de totale fiets?


wel, klote, mijn originele uitlaten zonder dempers zullen wel boven de 97 komen,

maar voor mij (voorlopig) nog geen dempers erin!!!
 
Zo'n meeting word toch op basis gedaan van het aantal toeren? Als ik nou een schakelaar zet tussen de kabel van me toerenteller kunnen ze dus geen correcte meeting doen of niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan