Goeie Goedkope Moment Sleutel Gezocht

UPDATE

MF veteraan
6 mei 2002
1.453
0
Zwolle
Ik ben al een tijdje bezig met het herstellen van een oude GPZ/EX500 uit 1987 *D .
Maar omdat het budget bike is mag het allemaal niet teveel kosten, en omdat ik niet zo handig ben gaat het allemaal niet zo vlot. Er gaat hier en daar wel wat dingen mis :( :( :, maar ik geef de moed niet op *D *D ...............Maar vorige week heb ik een boutje los gedraait die de olie stopt(tegenhoud/aftapplug) of zoiets. Nadat ik deze weer wou vast draaien bleef hij lekken. En na het stevig aandraaien brak dat KL*TE boute in tweeen GGGGGRRRRR...........Dus effe bellen hier en daar, en jahoor... kon zo'n boutje voor 7.50 incl porto op de kop tikken.......zo blij als een kind ben ik vandaag weer aan het sleutelen gegaan. Extra voorzichtig, want het zou zonde zijn als ie zou breken..........en ja hoor, BREEKT DIE K*T KL*TE bout weer.

Dus.......toch maar een dure moment sleutel aanschaffen voor de juiste momenten |( |( |(

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kwam een oude topic tegen, dus leek het me wel weer eens tijd om daar weer eens aandacht aan te besteden.

full

hier het KL*TE boutje in stukken
 
Deze kwam ik tegen bij http://www.elsware.nl/, de prijs lijkt me wel oke 29euro, Ist wat?????
full


Zeer handige momentsleutel voor het fijne werk
TÜV getest, professioneel chroomstaal
meetbereik instelbaar van 2 tot 24 Nm
in stappen van 0,2 Nm
hoge nauwkeurigheid (+/- 3% op 0,2 Nm)

Links/rechts schakelbaar ratelmechanisme
1/4" aansluiting
adapter naar 3/8"
in kunststof koffer!

 
Laatst bewerkt:
Voor een stuk meetapparatuur (wat het namelijk is) vind ik Teng nou helemaal niet duur!
En dat is goed en nauwkeurig spul.

Ik heb hier een USAG die 2.5 keer zo duur is als een Teng, en alle Teng sleutels die ik gezien heb komen exact overeen met de USAG wat betreft de calibratie.

Zo'n chromen glimmend ding made in Taiwan vind ik gewoon eng, geef nu gewoon 60 ipv 30 euro uit, spaart een hoop ellende.
Paar boutjes minder afbreken en je hebt hem terug verdiend! 8-)
 
Heb zelf een Gedore een gaat van 5 tot 57NM en dat is perfect want bijna alles valt hier tussen. Koste met wel 179 Gulden maar heb er na 10 jaar nog steeds geen spijt van. Ook wel eens van die goedkope zut gekocht van de kijkshop, maar die gebruik ik alleen nog maar om lompe bouten los en vast te kunnen zetten.
 
Deze kwam ik tegen bij http://www.elsware.nl/, de prijs lijkt me wel oke 29euro, Ist wat?????
(Afbeelding)

Zeer handige momentsleutel voor het fijne werk
TÜV getest, professioneel chroomstaal
meetbereik instelbaar van 2 tot 24 Nm
in stappen van 0,2 Nm
hoge nauwkeurigheid (+/- 3% op 0,2 Nm)

Links/rechts schakelbaar ratelmechanisme
1/4" aansluiting
adapter naar 3/8"
in kunststof koffer!


volgens mij heb ik de grote broer hiervan al jaren gelee aangeschaft, is niet super accuraat, maar ruim voldoende voor wat je wilt.
 
Tuurlijk goed gereedschap kost een bak met euro's :( :( , Maar er zijn zoveel verschillende momentsleutels op de markt, dat ik door de sleutels het bos niet meer zie. En om nu direct zo'n bak met euro's leeg te kiepen voor een momentsleutel waarvan ik de qualiteit en capasiteit niet gebruik is natuurlijk zonde. Zodoende ben ik opzoek naar goed gereedschap voor relatief weinig centen/euro's.
 
Dat dacht ik ook

als je zo lomp bent kun je beter een andere hobby zoeken.

echt lomp zou ik het niet willen noemen, want het is met beleid gedaan. Steeds ietsje strakker draaien kijken of ie niet lekt en dit een aantal keer herhalen, dus gewoon pech maar zeker niet lomp. Tja ik wist niet dat er nog vloeibaar pakking tussen moest :( :( dan was er niets gebeurt. Dus........
 
maar weet je wel hoe sterk je hem in moet stellen anders breekt hij straks weer af. Misschien iemand in de buurt die je boutje ff aandraait?

tja de kracht weet ik wel staat wel in het handboek wat ik leen van de bieb, maar ik moet eerst een moment sleutel en vloeibare pakking EN EEN NIEUWE BOUT hebben om het weer te proberen *D *D *D .
 
dit boutje moet je met minder dan 10 nm vast zetten
dat rubber ringtje hoeft maar een beetje ingedrukt te zijn om af te dichten
dit kan je met de hand vast draaien (niet lomp maar voorzichtig)
en zeker ook de vloeibare pakking gebruiken
 
dit boutje moet je met minder dan 10 nm vast zetten
dat rubber ringtje hoeft maar een beetje ingedrukt te zijn om af te dichten
dit kan je met de hand vast draaien (niet lomp maar voorzichtig)
en zeker ook de vloeibare pakking gebruiken


Ach soms moeten dingen eerst fout gaan voordat je het leert :( :( :( :( . het kan gelukkig niet veel kwaad. behalve dat de motor meer in de schuur staat en het geduld van mijn vriendin weer aardig op de proef wordt gesteld :( :(
 
Goede momentsleutels kosten wel wat!!! Heb ze zelf uit duitsland over laten komen van proxxon, heb er 2 besteld kleine 0-40 en grote 20-200 en had ze voor 105 euri in huis, zijn wel goede momentsleutels makkelijk instelbaar zelfde als gedore qualiteit ook trouwens!
 
vond je fotos trouwens ook goed eruit zien( de motor althans }) )

maar weet je zeker dat je schroefdraad in het blok nog goed is. je hebt in dat blokje van jou echt geen vloeibare pakking nodig, alleen een aluminium ring om hem goed dicht te krijgen. als dat niet werkt, zou ik toch eens verder kijken, en kijken of het pasvlakje wel in orde is, en de schroefdraad in het blok.

Groet Roelof
 
vond je fotos trouwens ook goed eruit zien( de motor althans }) )

maar weet je zeker dat je schroefdraad in het blok nog goed is. je hebt in dat blokje van jou echt geen vloeibare pakking nodig, alleen een aluminium ring om hem goed dicht te krijgen. als dat niet werkt, zou ik toch eens verder kijken, en kijken of het pasvlakje wel in orde is, en de schroefdraad in het blok.

Groet Roelof

DE GPZ/EX 500 IS ON THE ROAD AGAIN *D *D *D

Ik heb zaterdag weer een boutje binnen gekregen en bij de praxis vloeibare pakking gekocht. Beetje smeren, handvast + een beetje aandraaien :? en hij lekt niet meer. Vriendin is eidenlijk weer aanspreekbaar *D .
 
Terug
Bovenaan Onderaan