Mijn NTV frame word erg heet

Hatsikidee

Die hard MF'er
21 mrt 2004
670
0
Nijmegen e.o.
Op een kort woon/werkverkeer ritje van 12 kilometer loopt het frame erg warm. Hoe warm? zo warm dat je er een verbrande hand van krijgt. Als je gewone schoenen en een spijkerbroek voel je de hitte continu.

Hatsikidee 8-)
 
Een zijde (die bij de voetrem)word warmer dan de andere. Door de kuip kan de warmte misschien moeilijker weg bij lage snelheden maar is het dan mogelijk dat het zo warm wordt? of is het normaal en heb ik nog niet genoeg ervaring :? Vam origine is een NTV een naked bike dus tja, 't zou kunnen dat die kuip in de weg zit.

Hatsikidee 8-)
 
Een zijde (die bij de voetrem)word warmer dan de andere. Door de kuip kan de warmte misschien moeilijker weg bij lage snelheden maar is het dan mogelijk dat het zo warm wordt? of is het normaal en heb ik nog niet genoeg ervaring :? Vam origine is een NTV een naked bike dus tja, 't zou kunnen dat die kuip in de weg zit.

Hatsikidee 8-)

dan gok ik op de regelaar ;)
Die dingen worden inderdaad gloeiend heet en door de kuip kan de jouwe zijn warmte niet goed kwijt.
 
Ik ben er nooit toe gekomen om het uit te proberen maar heb er wel enige malen over nagedacht om op lange ritten de uitlaat-warmte van een brommer te benutten om een aardig hapje, bijvoorbeeld in zilverpapier, op de juiste temperatuur te brengen ...
 
ok
door de kuip is de stroming van je warme lucht al anders deze wordt langs je frame geleid (heb ik ook)

daarnaast zit aan de rempedaal zijde ook de beide uitlaat bochten waar van er 1 tje tussen je blok en je frame door krult.
en helemaal op warme dagen merk je het goed dan wou ik graag een airco bij mijn voet hebben.

heb je nog een vraag over pleur hem ook maar in ntv en hawk topic neer ;)
 
Ik denk dat het probleem nogal meevalt als je motor er niet beroerder door loopt. Wanneer komt je ventilator bij, is dat al na een korte rit? je zou ook eens naar je koelvloeistof kunnen kijken.
Voor mijn gevoel is het de luchtstroom langs de voorste cilinder/uitlaatbocht. Na het inschakelen van de ventilator zal de warmte luchtstroom alleen maar toenemen.
Je zou eens kunnen meten wanneer de thermostaat opent.

Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan