Martijntje
MF veteraan
Goed, om het een beetje overzichtelijk te houden dump ik hier mijn volgende probleem maar in.
Gister mijn cilinder op mn XR gezet (100.5mm) en tot de conclusie gekomen dat mijn zuiger 2mm te hoog is.
De afstand van pen tot bodem is bij origineel 17,9 mm
Bij de 10:1 100.5mm zuiger is deze afstand 21mm
een verschil van 3,1 mm dus.
Het is dus de zuiger.
Wil weten van wat voor apparaat de zuiger is.
Maar wil ook weten wat ik nu aanmoet.
Kan deze cilinder op laten boren naar 101 of 102 (of 102.4) mm en er dan een bijpassende zuiger voor kopen.
Wiseco gaat bij XR600 maar tot de 100mm, maar voor een 650L en een Dominator gaan ze tot 102.4.
Manu heeft in een ander topic gepost dat een domi zuiger erin kan, maar dat de cilinder dan 0.8mm afgevlakt moet worden. De zuiger is namelijk iets lager dan bij een 600.
Vraagjes met betrekking tot dit:
- Moet je persé de cilinder afvlakken, is het erg slecht voor je prestaties om het zo te laten (voetpakking vervangen door alleen vloeibaar?)
- Hoe verandert de kleppentiming als de cilinder wordt afgevlakt? Naar eigen inzien wordt de timing iets verlaat. Wat gebeurt er met de prestaties?
- Moet ik nog rekening houden met andere dingen (kleppen die niet goed in de uitsparingen in de zuiger vallen?)
wor al dat gezeik met mn xr beetje zat
kan ook wel mn originele cilinder uit laten boren en daar een nieuwe zuiger inzetten, maar meer cc is leuker
Gister mijn cilinder op mn XR gezet (100.5mm) en tot de conclusie gekomen dat mijn zuiger 2mm te hoog is.
De afstand van pen tot bodem is bij origineel 17,9 mm
Bij de 10:1 100.5mm zuiger is deze afstand 21mm
een verschil van 3,1 mm dus.
Het is dus de zuiger.
Wil weten van wat voor apparaat de zuiger is.
Maar wil ook weten wat ik nu aanmoet.
Kan deze cilinder op laten boren naar 101 of 102 (of 102.4) mm en er dan een bijpassende zuiger voor kopen.
Wiseco gaat bij XR600 maar tot de 100mm, maar voor een 650L en een Dominator gaan ze tot 102.4.
Manu heeft in een ander topic gepost dat een domi zuiger erin kan, maar dat de cilinder dan 0.8mm afgevlakt moet worden. De zuiger is namelijk iets lager dan bij een 600.
Vraagjes met betrekking tot dit:
- Moet je persé de cilinder afvlakken, is het erg slecht voor je prestaties om het zo te laten (voetpakking vervangen door alleen vloeibaar?)
- Hoe verandert de kleppentiming als de cilinder wordt afgevlakt? Naar eigen inzien wordt de timing iets verlaat. Wat gebeurt er met de prestaties?
- Moet ik nog rekening houden met andere dingen (kleppen die niet goed in de uitsparingen in de zuiger vallen?)
wor al dat gezeik met mn xr beetje zat
kan ook wel mn originele cilinder uit laten boren en daar een nieuwe zuiger inzetten, maar meer cc is leuker
Laatst bewerkt: