Ducati ..... stuk gaat ie !!

Onewheel

MF veteraan
6 dec 2003
22.516
125
Assen
nou, de titel van de tekst vertelt eigenlijk al het hele verhaal.
er is 1 ding wat je zeeeeker weet als je zo'n onbetrouwbare italiaanse fiets koopt, er komt een dag dat je hem aan gort rijdt, TENZIJ je enorm geluk hebt..!!!

vorige week ben ik met 6 vrienden op motorvakantie geweest door oostenrijk, zwitserland, italie, zuid frankrijk....een van de mannen reed op een nieuwe 749s in fila uitmonstering met slechts 3000km op de klok (9 weken oud)

de 3e dag begon ie vervaarlijk te ratelen en even daarna gaf ie een enorme plof en was het over en uit...resultaat na diagnose bij een dealer ter plaatse:
nokkenassen, nokvolgers, klepgeleiders naar de gallemiezen, waarschijnlijk ook zuiger, cilinderkop en wie weet wat nog meer. vakantie was voor hem over en hij kon met het vliegtuig naar huis.

dit is niet zijn eerste debakel...vorig jaar blies hij bij zn 750 supersport (1 jaar oud) ook zn blok op...bleek een gebroken klepgeleider.

navraag bij meerdere dealers bleek dat ducati's veel vaker dit soort vreemde problemen kennen en dit absoluut geen uitzondering was..reacties als:
ooohhh, dat kennen we, wij hebben ook al een 749 gehad waarbij het blok al bij 1000km de geest gaf, zijn geen uitzondering.
reactie van de ducati-store: dat zal wel een productiefoutje zijn, erg vervelend maar kan gebeuren. we zullen het wel maken op garantie.

een andere vriend die meewas (genezen ducati rijder na zelfde soort ellende met zn 748, nu r1-rijder) heeft hier toendertijd ook veel werk ingestoken en het blijkt dat als je verder informeert bij ducati-clubs, dealers etc je heeeeel veel van dit soort problemen tegenkomt bij voornamelijk de 4 klepsblokken.

ik vind het een grove schande dat er nooit wat in de motorbladen te vinden is van dit soort problemen, daar wordt ducati de hemel ingeprezen.
nou, geloof me...al is ie nog zo mooi en rijdt ie nog zo goed, als je blok naar de $@!^%#@$ is op een zondag in een dorpje in de alpen in zwitserland heb je het heeeeelemaal gehad met dit rotmerk..!!!

eens kijken of zijn klachtbrief nu WEL geplaatst wordt in de (gesponserde en bevooroordeelde) bladen....

een tip: KOOP NOOIT EEN DUCATI, tenzij je em in de huiskamer laat staan.
 
Koop je toch een duffe jap zonder uitstraling
full
 
Ik heb ooit midden in Frankrijk gestaan (ook op vakantie, ook op een zondag) met m'n Ducati Monster. Balen als een stier natuurlijk. Kapot? Ja dat was 'ie wel ja.


Een Franse autoblist was er achteruit tegenaan gereden, en toen gewoon doorgereden. Forse schade is bij een lokale dealer binnen één middag opgelost (de maandag erna). Ze lieten alles uit hun handen vallen om mij weer op de weg te krijgen. Hulde aan deze Ducati dealer! :}

En hulde aan Ducati, omdat ze zulke mooie machines maken.
 
Ik kan wel leven met een vrouw die dan misschien niet altijd betrouwbaar is, maar waarmee de sex wel fantastisch is. Een vrouw die elke man doet omkijken, een vrouw wiens uiterlijk jarenlang ongewijzigd onweerstaanbaar is, een vrouw die nooit gedateerd zal worden.
 
een tip: KOOP NOOIT EEN DUCATI, tenzij je em in de huiskamer laat staan.

Hakinnen heeft een Duc in de huiskamer staan nouja,in de serre dan ;)
Edit: gedeeltelijk verwijderd , was ff iets te vertrouwelijk over de slaapplaats van de Ducs.
 
droevig dat is het,ik dacht dat ze geen rotzooi meer maakten,het is ook geen reklame voor het oliemerk wat je erin gegoten heb,welk merk was dat precies :?
en wat te denken van motorup,een toevoeging schijnt extra bescherming te geven,doop je een staafje ijzer in dat spul en houd je het tegen een slijpschijf dan zie je geen vonken,met gewone olie dus wel als ik het reklamefilmpie mag geloven. :+
 
bij mijn 999 precies hetzelfde probleem, vlak voor koblenz zegtie: bekijk het maar

maar ik PEINS er niet over om naar een ander merk te kijken
 
Ik kan wel leven met een vrouw die dan misschien niet altijd betrouwbaar is, maar waarmee de sex wel fantastisch is. Een vrouw die elke man doet omkijken, een vrouw wiens uiterlijk jarenlang ongewijzigd onweerstaanbaar is, een vrouw die nooit gedateerd zal worden.

maar onbetrouwbaar is,...dus weet je nooit of je er wel op mag of hoe lang het duurt voor een ander op haar rijdt omdat je dr weg moest doen omdat het onderhoud zoveel geld kost!! :(

:edit: Leuk hoor symboliek!!!
 
tsja, zolang die van mij het nog doet ben ik ongelooflijk blij dat ik mijn perfect gladde R6 heb ingeruild voor een ratelende onperfecte tril 748...

Kan me wel voorstellen dat er een grens is wat betreft ellende. Hier geen problemen.
 
droevig dat is het,ik dacht dat ze geen rotzooi meer maakten,het is ook geen reklame voor het oliemerk wat je erin gegoten heb,welk merk was dat precies :?
en wat te denken van motorup,een toevoeging schijnt extra bescherming te geven,doop je een staafje ijzer in dat spul en houd je het tegen een slijpschijf dan zie je geen vonken,met gewone olie dus wel als ik het reklamefilmpie mag geloven. :+

cool he tellsell,

iemand trouwens al ervaring mee? motorup extreme ofzo heet t toch? je motor wordt beter en sneller en dat al na 5 minuten!!!
 
De mijne is al 9 jaar oud. Alleen in het begin een technisch mankement gehad,
wat perfect onder garantie is vervangen. Daarna geen klap verkeerd meer.
En dat-ie iedere winter weer uit elkaar ligt, is alleen te wijten aan de verbouwingsdrang van de eigenaar...
 
bij mijn 999 precies hetzelfde probleem, vlak voor koblenz zegtie: bekijk het maar

maar ik PEINS er niet over om naar een ander merk te kijken

Het mooie van Ducati vind ik o.a. de enthousiastelingen. Zie het als de liefde die blind maakt. Naar mijn mening één van de mooiste motormerken met hele mooie motoren en een heel eigen karakter. En ik heb het nog niet eens over het geluid gehad. :9~
Ik ben blij dat er mensen zijn die Ducati (willen) rijden want het maakt de wereld weer wat gevarieerder en dus ook mooier. Iedereen op een Honda lijkt me namelijk helemaal niks.

Ik zelf kijk graag naar prijs/plezier/kwaliteit verhouding en voor mij houdt dat in dat je mij niet op een Ducati zal aantreffen.

Ciao
 
een andere vriend die meewas (genezen ducati rijder na zelfde soort ellende met zn 748, nu r1-rijder).....

Tja, Ducati's zijn ook niet zo zeldzaam als een R1 |(

Tja, Ducati's zijn ook niet zo mooi als een R1 |(

een tip: KOOP NOOIT EEN DUCATI, tenzij je em in de huiskamer laat staan.
:? Er rijden er anders nog genoeg rond die het schijnbaar wel doen... Maar goed, ieder zijn eigen mening...
 
Terug
Bovenaan Onderaan