nou, de titel van de tekst vertelt eigenlijk al het hele verhaal.
er is 1 ding wat je zeeeeker weet als je zo'n onbetrouwbare italiaanse fiets koopt, er komt een dag dat je hem aan gort rijdt, TENZIJ je enorm geluk hebt..!!!
vorige week ben ik met 6 vrienden op motorvakantie geweest door oostenrijk, zwitserland, italie, zuid frankrijk....een van de mannen reed op een nieuwe 749s in fila uitmonstering met slechts 3000km op de klok (9 weken oud)
de 3e dag begon ie vervaarlijk te ratelen en even daarna gaf ie een enorme plof en was het over en uit...resultaat na diagnose bij een dealer ter plaatse:
nokkenassen, nokvolgers, klepgeleiders naar de gallemiezen, waarschijnlijk ook zuiger, cilinderkop en wie weet wat nog meer. vakantie was voor hem over en hij kon met het vliegtuig naar huis.
dit is niet zijn eerste debakel...vorig jaar blies hij bij zn 750 supersport (1 jaar oud) ook zn blok op...bleek een gebroken klepgeleider.
navraag bij meerdere dealers bleek dat ducati's veel vaker dit soort vreemde problemen kennen en dit absoluut geen uitzondering was..reacties als:
ooohhh, dat kennen we, wij hebben ook al een 749 gehad waarbij het blok al bij 1000km de geest gaf, zijn geen uitzondering.
reactie van de ducati-store: dat zal wel een productiefoutje zijn, erg vervelend maar kan gebeuren. we zullen het wel maken op garantie.
een andere vriend die meewas (genezen ducati rijder na zelfde soort ellende met zn 748, nu r1-rijder) heeft hier toendertijd ook veel werk ingestoken en het blijkt dat als je verder informeert bij ducati-clubs, dealers etc je heeeeel veel van dit soort problemen tegenkomt bij voornamelijk de 4 klepsblokken.
ik vind het een grove schande dat er nooit wat in de motorbladen te vinden is van dit soort problemen, daar wordt ducati de hemel ingeprezen.
nou, geloof me...al is ie nog zo mooi en rijdt ie nog zo goed, als je blok naar de $@!^%#@$ is op een zondag in een dorpje in de alpen in zwitserland heb je het heeeeelemaal gehad met dit rotmerk..!!!
eens kijken of zijn klachtbrief nu WEL geplaatst wordt in de (gesponserde en bevooroordeelde) bladen....
een tip: KOOP NOOIT EEN DUCATI, tenzij je em in de huiskamer laat staan.
er is 1 ding wat je zeeeeker weet als je zo'n onbetrouwbare italiaanse fiets koopt, er komt een dag dat je hem aan gort rijdt, TENZIJ je enorm geluk hebt..!!!
vorige week ben ik met 6 vrienden op motorvakantie geweest door oostenrijk, zwitserland, italie, zuid frankrijk....een van de mannen reed op een nieuwe 749s in fila uitmonstering met slechts 3000km op de klok (9 weken oud)
de 3e dag begon ie vervaarlijk te ratelen en even daarna gaf ie een enorme plof en was het over en uit...resultaat na diagnose bij een dealer ter plaatse:
nokkenassen, nokvolgers, klepgeleiders naar de gallemiezen, waarschijnlijk ook zuiger, cilinderkop en wie weet wat nog meer. vakantie was voor hem over en hij kon met het vliegtuig naar huis.
dit is niet zijn eerste debakel...vorig jaar blies hij bij zn 750 supersport (1 jaar oud) ook zn blok op...bleek een gebroken klepgeleider.
navraag bij meerdere dealers bleek dat ducati's veel vaker dit soort vreemde problemen kennen en dit absoluut geen uitzondering was..reacties als:
ooohhh, dat kennen we, wij hebben ook al een 749 gehad waarbij het blok al bij 1000km de geest gaf, zijn geen uitzondering.
reactie van de ducati-store: dat zal wel een productiefoutje zijn, erg vervelend maar kan gebeuren. we zullen het wel maken op garantie.
een andere vriend die meewas (genezen ducati rijder na zelfde soort ellende met zn 748, nu r1-rijder) heeft hier toendertijd ook veel werk ingestoken en het blijkt dat als je verder informeert bij ducati-clubs, dealers etc je heeeeel veel van dit soort problemen tegenkomt bij voornamelijk de 4 klepsblokken.
ik vind het een grove schande dat er nooit wat in de motorbladen te vinden is van dit soort problemen, daar wordt ducati de hemel ingeprezen.
nou, geloof me...al is ie nog zo mooi en rijdt ie nog zo goed, als je blok naar de $@!^%#@$ is op een zondag in een dorpje in de alpen in zwitserland heb je het heeeeelemaal gehad met dit rotmerk..!!!
eens kijken of zijn klachtbrief nu WEL geplaatst wordt in de (gesponserde en bevooroordeelde) bladen....
een tip: KOOP NOOIT EEN DUCATI, tenzij je em in de huiskamer laat staan.