meer geluid uit mijn R1 ????

koen-R1

MF'er
20 mei 2004
58
0
etten leur
ik heb sinds kort een R1 en er ligt een ovale boss uitluit op maar ik vind het geluid nog zo zacht wat kan ik daar aan doen ???

ik was altijd mijn kawa zx6r 95 gewend en die ging ontiegelijk hard..


ik heb gehoord dat de R1 s altijd best wel stil zijn is dat zo ????

en die power klep eruit halen heeft dat nut of is dat meer nadelig ???


 
Laatst bewerkt:
ligt niet aan je r1 maar aan die stomme demper

had zelf een boss oval twograde tit op mijn 99 r1. '( zelfs de standaardpijp maakt meer herrie.
 
Komt door de Exup, die zorgt ervoor dat je lekker veel koppel hebt onderin.
Rond de 6000tpm maakt de R1 net zoveel herrie als een andere fiets ;)

En Kawa's zijn altijd wat luidruchtiger dan andere fietsen...
 
ik heb sinds kort een R1 en er ligt een ovale boss uitluit op maar ik vind het geluid nog zo zacht wat kan ik daar aan doen ???

ik was altijd mijn kawa zx6r 95 gewend en die ging ontiegelijk hard..


ik heb gehoord dat de R1 s altijd best wel stil zijn is dat zo ????

en die power klep eruit halen heeft dat nut of is dat meer nadelig ???


Ik zou eens een Devil proberen als ik jou was. Geluid is echt waanzinnig (krijg veel complimenten over), ziet er heel mooi uit, kost alleen een beetje geld.

http://www.devilbikes.com/

Ik heb trouwens zelf de shotgun.
 
Hey,

heb zelf een devil sb2 high mounted demper met een bochten set van laser.
exup klep dus lekker weg. Powercommender erin en met dit allse heb je nog eens 13 PK meer. :9
BMC luchtfilter en bent helemaal klaar voor maar 1700 euro, maar dan ben je wel het mannetje met genoeg db-tjes kan ik je verzekeren. 8-)

mzzls alwin
 
boss is gekend als eerder....doffe uitlaat, niet echt luid en scherp
genoeg andere dempers op de markt die wel het gewenste geluid zullen geven :)
 
Heb een akra onder die van mij, t'is alleen de demper dus geen volledig systeem, en onder de 6000 tourtjes ook wat mak, maar daarboven een mooi geluid
 
Je mot ook een 2 cilinder nemen, dan hebbie bij stationair al genoeg geluid

O-)
 
ik heb sinds kort een R1 en er ligt een ovale boss uitluit op maar ik vind het geluid nog zo zacht wat kan ik daar aan doen ???

ik was altijd mijn kawa zx6r 95 gewend en die ging ontiegelijk hard..


ik heb gehoord dat de R1 s altijd best wel stil zijn is dat zo ????

en die power klep eruit halen heeft dat nut of is dat meer nadelig ???

Ik ging van ZX9R naar R1. Heb er een full akra onder liggen. Maar dat kan nog steedsn iet tippen aan de slip on Yoshi RS3 op de kawa.
R1 is gewoon een stille fiets, zelfs met full systemen erop.
 
Ik ging van ZX9R naar R1. Heb er een full akra onder liggen. Maar dat kan nog steedsn iet tippen aan de slip on Yoshi RS3 op de kawa.
R1 is gewoon een stille fiets, zelfs met full systemen erop.

:? :? stile fiets? hmmmm, de jouwe misschien, maar ik ken er wel eentje waarbij je haren rechtop gaan staan als ie voorbij komt....
 
Andere demper of volledig systeem eronder hangen.
Compleet open demper maken.
Luchtfilter aanpassen.

:P


Kan dat schelen qua geluid met een andere luchtfilter en zo ja welke luhtfilter moet ik dan steken.

Ik heb op mijn thunder Ace een Huricane uitlaat die goed klinkt maar nog niet genoeg brult en dat merek ik als ik naast andere brullers sta
 
Andere demper of volledig systeem eronder hangen.
Compleet open demper maken.
Luchtfilter aanpassen.

:P
[off-topic] mv het is nou 11 juli ennem :P je site is nog steeds off line wanneer komt ie nou eens [off-topic]

en aan de poster :) koop een devil ooit eens gehoord en was gewoon zooow mooi kbleef spontaan achter hem rijden :+
 
Heb je de dB-killer er wel uit gehaald??

:+


Gewoon een Devil of Yoshi eronder en eventueel een K&N luchtfilter voor het inlaatgeluid. Dan heb je geheid meer herrie. Vindt je het dan nog niet genoeg dan moet je er bij de plaatselijke lasboer ff een megafoon aan laten lassen (zonder demping natuurlijk). Dat Kawa's meer geluid maken is voornamelijk te danken aan het aanzuiggeluid. Schijnt ook bij de vorige Gixxer 600 :9~ te zijn.
 
boss is gekend als eerder....doffe uitlaat, niet echt luid en scherp
genoeg andere dempers op de markt die wel het gewenste geluid zullen geven :)

Bos is meer voor 2 cilinders.... aprilja / ducati.
Bos geeft een koffiemolen zijn zware geluid/roffel.

Voor een naaimachine moet je laser / yoshy hebben.
Maar qua afwerking is bos weer de betere
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag voor het eerst gereden met een compleet systeem van vance&hines en dat geeft dus echt een goeie teringherrie. :} ;) :9~
Dus als je het geld ervoor over hebt schaf een compleet systeem aan alleen moet je er rekening mee houden dat hij onderin de toeren wat minder sterk word.
 
ik heb sinds kort een R1 en er ligt een ovale boss uitluit op maar ik vind het geluid nog zo zacht wat kan ik daar aan doen ???

Zet hem maar een op een dynobank en luister maar hoe hard hij is.

Het probleem is de exup-klep, die dempt het geluid onder de 6000 toeren, daarboven maakt je R1 net zoveel (of vaak nog meer) herrie als de rest.

Laat er eens iemand ander op rijden dan hoor je dat hij helemaal niet zo stil is als je denkt.

Maar hard geluid is helaas op z'n retour. ;(
Als ik van de zomer naar Oosterijk ga dan zet ik mijn originle demper er weer op, wanter is niets zo lullig als je motor moeten laten staan omdat hij te veel herrie maakt. En ook in de Eifel zijn ze dit jaar weer een stuk strenger geworden. B|
 
mn pa's bos maakt genoeg geluid hoor

maar heb jij de straat legale versie van bos of een illigale
mijn pa heb op zn kawa een "illigale" liggen
 
ik heb hetzelfde probleem. Heb een race-demper van leovince erop zitten. Alleen het geluid is nog steeds tam.

Een maat heeft een race-demper van Akra op z'n fireblade en die krijst het werkelijk uit!

andere luchtfilters zijn misschien een id voor het inlaatgeluid? Is het dan noodzakelijk dat de carburatie wordt aangepast?
 
Terug
Bovenaan Onderaan