65km racen met choke open |:(

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
OK, vandaag was'k dus weer een keer overslapen.. aangezien ik 65km van me werk woon heb'k dan ook 65km plezier aan't maken geweest.. lekker hoog in de toeren, overal doorflitsen.. jaja, 'k weet dat'k gek ben maar 'k heb het overleefd.

Nu, da's volledig autostrade dus 't is pas wanneer ik op vlak aan me werk de autostrade weer afduik dat ik bemerk dat me choke nog openstaat.. AI.. hij viel ook gewoon stil voor't rode licht daar kort na.. herstarten zonder choke, 2 keer wat gassen en geen problemen meer maar toch.. hoe erg is zo'n choke vergeten als je constant 200+ rijdt?

BTW, wel leuk, eens race'je gedaan met andere piloot.. hehe, was wel geinig, tegen 250+ over de snelweg :) Hij was wel beter dan ik maja, op recht stuk moet je niet al teveel kunnen he.
 
het vervuilt wat meer, bougies slaan snel zwart, even een tijdje zonder choke rijden , goed warm stoken en dan is het over
het is wel slecht voor de portefeuille, die gaat wat sneller leeg ;)
 
je uitlaat kan verkleuren door de enorme hitte die die verbranding veroorzaakt...

:)

KEwl, zo'n gevlamde uitklaat ofwat? Ga'k dalijk nog eens scheuren dan..
eeneeuhh.. helldesker.. de gemiddelde snelheid op Belgische snelwegen ligt net iets hoger dan 140.. linksebaanvak gaat met in België meestal erg snel opzij als men je ziet komen en aangezien mijn lampen loshangen zie je van echt ver een flikkerlicht aankomen racen.. gaat best dus..
En het is bouwverlof dus geen files... ja, het blijft gevaarlijk, maja, 'k hou wel van een (berekend) risico
 
Waar zijn die tijden dat je 98 gelode benzine tankte en na een km of 100 flink doortrappen een wit uitgeslagen uitlaat had. Tegenwoordig is het allemaal zwarte vette rotzooi. '(

 
choke open en racen: 205km / 15.7l = 13
normaal racen: 235 km /16l = 14.6
mwoaa

Was wel effe schrikken vanochtend.. was nog maar pas weg en me benzine verklikker begint al te flikkeren
 
Nou, er wordt buiten het verbruik en de vieze bougies nog een puntje vergeten.
De overtollige benzine wil nog wel eens langs de zuigerveren in het carter terecht komen, en daar dus de smerende werking van de olie opheffen. Bij mijn Guzzi bijvoorbeeld ( ja héhé hoor ik al op de achtergrond ) heb ik een keer een hangende choke klep gehad, na een ritje van 80 kilometer trok ik de olie peilstok eruit, en ik rook gewoon de benzine in de olie.
Dus kijk een keer naar je olie, en ruik er eens aan. Stinkt het echt overdreven naar benzine, en ziet het er wat dun uit.....verversen.
Ik kon het ook merken aan het rijden, net alsof de Guzzi heel erg aan een olie wissel toe was, maar dat merk je bij mijn motor echt heel erg goed, wanneer die verse olie nodig heeft.

Misschien valt het allemaal wel mee, aan de andere kant is het niet iets om heel achteloos mee om te gaan.

Groet,

Mustang
 
Terug
Bovenaan Onderaan