660 mono Caféracer

Kalasj-Nikov

Die hard MF'er
19 jan 2011
265
0
België
Uit een vorig project waar ik nooit 100% tevreden mee was hield ik het volgende over:
20120722173953.jpg

20120722174106.jpg

20120722180217.jpg

20120722180310.jpg

Omdat ik vorig jaar omwille van praktische en financiële redenen niet verder kon werken aan dit project gingen heel wat stukken de deur uit en werd de motor in de garage gezet. Dacht er eerst aan om hem volledig te verkopen maar ondanks concrete interesse ga ik de motor bijhouden en afwerken. Wil er echter een heel basic caféracer van maken nu zonder teveel prulletjes erop.
Photoshoppers en creatieve breinen mogen hier bij helpen! Ik sta open voor ideeën, tips en aanbiedingen.
 
Wie zou er voor mij een kontje kunnen photoshoppen? In caféracer-stijl...
Ook zoek ik een oplossing voor het koelvloeistof expansievaatje, aan de rechterzijde en de olietank in de kont (zaten vroeger onder de mega grote zit). + wat doe ik met de batterij, gelijkrichter en CDI...
Olietank en expansievat zijn reeds verwijderd (hadden jullie vast wel door :-P)
 
Expansievaatje kun je gewoon weglaten,heb ik bij mijn vorige Muz gedaan.Heb ook wel zoiets gemaakt.
full

Olietankje moet je zelf maken,zoiets?
full


Je kunt de olie ook in je frame doen,heb daar wel eens foto's van gezien.
Ben met de accu ook wel aan het zoeken geweest voor een knap plekkie....
full


Uiteindelijk toch maar in het kontje gemaakt.
 
Leuke ideetjes! Zou in de kont olie en batterij willen wegsteken dus gaat wel mooi uitgemeten moeten worden. Wat is het eenvoudigste: eerst een kontje zoeken en dan subframe maken. Of zelf subframe maken met plaats voor de tank enzo... En hierop zelf een zitje polyesteren?
 
Ik zou eerst een zitje zoeken en dan de boel pasmaken.Weet niet of je de luchtfilterkast wilt behouden,met losse filters win je wel ruimte om bv de accu kwijt te raken.
Ik had het op deze manier gedaan,wel veel werk,maar functioneerde prima.
full

Kontje vond ik niet mooi,zou het nu weer anders doen.
 
@Pieterklaas: zoiets dus inderdaad! Alleen gaat een kontje van dit formaat problemen geven om de olie weg te krijgen vrees ik, tgeeft wel een mooi beeld! Waarvoor dank!
@Texoot: die losse K&N filters blijven erop zitten, zijn nieuw en heb ik er toen amper 500 km mee gedaan.
De batterij is echter veel te groot om netjes weg te krijgen denk ik. Zijn hier oplossingen voor?
 
Laatst bewerkt:
er zijn jongens die een speciale gel accu erin hebben , die is kleiner
volgens mij moet je dan wel een kickstarter hebben
 
Wat je kunt doen is een gel-accu op z,n kant leggen onder de filters,op de dwarsbuis waar de schokbreker zit.
Zo houd je de massa ook een beetje bij elkaar.
 
leuk concept, gaat vast mooi worden :)

Zoek even naar shorai accu's, scheelt een kilo of 4 en is prachtig klein. Wel wat duurder dan een gewone accu maar niet extraam (iets van 150,-)

Zou wel een huggertje nemen om de bagger van je filters weg te houden!
 
Dit zijn de dubbele Brembo's die erop zitten.
20120724133751.jpg

Een hugger moet er zeker op komen maar niet de originele die is veel te groot.
 
Laatst bewerkt:
Het is winter en het begon toch weer te kriebelen. Ben een tweetal weken geleden verhuisd en heb vandaag men motor en alle spullen opgehaald bij mijn ouders. Meteen aan het werk gegaan en de hele fiets uit elkaar gehaald! Alle onderdelen een beetje gesorteerd en we kunnen weer beginnen! Morgen volgen er foto's!
 
De foto's van de onderdelen! Het blok zou ik eventueel zwart willen maar de verf is eigenlijk nog zo goed als nieuw.... dilemma dilemma -O-
Voor het algemene plaatje wil ik een mix van spullen die er ouder en moderner uitzien.
Het frame wordt zwart maar eerst ga ik de ophangpunten van de middenbok eraf slijpen. Nu op het frame zelf, zit een soort van plasticfolie, deze komt er heel moeilijk af. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? De balhoofdlagers mogen er niet uit want deze zijn nog goed (in een bad laten stoppen of stralen wordt dus moeilijk).
De achterbrug van MuZ is echt crap en lelijk. Daarom ga ik een SZR-brug pas maken (dit is al eerder gedaan dus ben er zeker van dat het kan). Origineel past het achterste blokophangpunt tussen de brug. Bij de SZR-brug moet er dus een stuk uitgenomen worden. Dit moet deftig gedaan worden dus dit ga ik uitbesteden (iemand vertrouwd met dit soort alu-laswerkjes?) Moeten ook twee bussen gedraaid worden en een nieuwe as.
Achterbrug moet zwart worden of blinky ben er nog niet uit wat het mooiste gaat staan in een een zwart frame.
Op het frame zie je bovenaan 4 ophangpunten zitten, deze gebruik ik gewoon opnieuw om het subframe te bevestigen. Wil er een caferacer zit op dus moet er een nieuw subframe gelast worden. (Iemand nog een mooi zitje over?).
Tips en tricks zijn welkom! Hou ervan als anderen medenken! ;)
Grootste probleempunt wordt de olietank en batterij voor derest moet het lukken. Zit niet super veel elektra op een MuZ. *:)

Fijne Kerst iedereen!






 
Laatst bewerkt:



T-Stuk en kroonplaat van de UPSD-vork afkomstig uit een SZR. Deze vork zat er al in en ook de contactslothouder was reeds verwijderd. Volgende stap is de oude selfmade stuuruitslagblokjes vervangen door mooiere exemplaren (of netter maken), de kroonplaat netter opschuren. Daarna ga ik beiden zwart spuiten. :)
De poten ga ik gewoon oppoetsen en blijven normaal zilvergrijs (ooit mss goud laten coaten).
:)
 
Frame is volgens mij standaard gepoedercoat,gaat er idd niet makkelijk af.Lagers kun je afdekken met een plaatje en een draadeind erdoor.Ik zou ze na het coaten of spuiten gewoon vervangen,zitten gewone kogellagers in.Kosten geen drol,wel gelijk 2rs lagers gebruiken.

Benzinepomp kun je beter gewoon weglaten,heb je meer last van dan gemak.(dampbellen)

Als je echt minimalistisch wilt,kun je je olie in het frame doen,is wel vaker gedaan.
 
Olie in het frame lijkt me wel een goed plan. Mss eens mailen naar W. Jurgenson denk dat die dat gedaan heeft. Als het niet teveel werk is uiteraard en betrouwbaar. Dan zou ik veel eenvoudiger de overige spullen kunnen wegwerken.
Thx voor het meedenken!
 
Ik heb ook contact met hem gehad,maar hij is er geen voorstander van.Als ie zin heeft geeft ie uitgebreid commentaar,maar hij kan ook wat grommerig zijn....
Het is wel een hoop werk,maar een aluminium tankje is ook veel werk.
 
Mja ik ga denk ik eerst beginnen met het afslijpen en aanpassen van het frame. En het maken van een koplamp frame. Zodat ik de lamp niet meer met lamporen rond de vorkpoten moet vastzetten. Expansievaatje ga ik zoals jou in een bidon maken (eventueel een metalen exemplaar zoals de streetfighters maar dan wat minder opvallend). Een subframe in welke dikte is het voldoende (ronde rvs) met dwarsverbindingen. Op zich heb ik echt al super veel materiaal liggen. Enkel die achtebrug gaat wat werk zijn. Heb hiervoor al een originele SZR achteras met spacers en spanners gekocht en een achterbrug spatlap. SZR wielen met achterrem en bracket heb ik al dus die passen er netjes in. Gaat wel een gave look geven.
 
Laatst bewerkt:
Haha voor jou niet nee! Waarom woon je ook zo ver G. ... jij zou die brug er vast ook in krijgen zonder problemen (en zonder gevaar om achteraf te verongelukken). Heb er nog lang spijt van gehad dat ik toen niet ben kunnen komen naar jou voor die ombouw. Was toen echter door omstandigheden echt onmogelijk.
Voor het RVS lassen gaat men maat helpen (is lasser van beroep) maar die ALU brug begint hij liever niet zelf aan.
 
Haha voor jou niet nee! Waarom woon je ook zo ver G. ... jij zou die brug er vast ook in krijgen zonder problemen (en zonder gevaar om achteraf te verongelukken). Heb er nog lang spijt van gehad dat ik toen niet ben kunnen komen naar jou voor die ombouw. Was toen echter door omstandigheden echt onmogelijk.
Voor het RVS lassen gaat men maat helpen (is lasser van beroep) maar die ALU brug begint hij liever niet zelf aan.
Wat is ver ?????
china en Rusland zijn ver *D
Ik woon in Brussel en ben al eens tot bij G. geweest enkel voor een setje slagcijfers en letters _O- _O-
 
Haha voor jou niet nee! Waarom woon je ook zo ver G. ... jij zou die brug er vast ook in krijgen zonder problemen (en zonder gevaar om achteraf te verongelukken). Heb er nog lang spijt van gehad dat ik toen niet ben kunnen komen naar jou voor die ombouw. Was toen echter door omstandigheden echt onmogelijk.
Voor het RVS lassen gaat men maat helpen (is lasser van beroep) maar die ALU brug begint hij liever niet zelf aan.


Was jij diegene dan die zich een dag voor de afspraak afmelde? :? Meende dat dat een ander was met zo'n Muz.

Alulassen blijft altijd wat tricky ja met dat pisbakken alu,verliest 50 pct van zijn sterkte na het lassen.Met 60 of 70 serie is dat al veel beter.Hangt er ok vanaf waar gelast moet worden.
 
Jep was jammer genoeg ik. Nuja tging toen echt niet. Maar ben men oude gegevens kwijtgeraakt.
Maakt de grootte van de las uit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan