Pruts en pruttel XJ/XS meeting

mcvdmvs

Latere in aeternum
15 sep 2002
2.118
6
Apeldoorn
En daar istie weer. De P&P voor voorpoten, kleppen, olie, lampies en watever er meer van de brommert valt.
Deze keer is de locatie, in tegenstellingen tot de voorgaande drie keren op dezelfde locatie als de vorige keer. Bij de altijd vrolijke, gezellige Gijs. Die trouwens perfect voor hapjes wist te zorgen, hopen dat dat nu ook weer zo is.
(We willen best wel bijdragen in de kosten hoor ;) )

Zijn voorstel 10 juli. Heb je een XS of een XJ, of denk je dat je er gewoon bij moet zijn. Dan moet je gewoon komen. Rijden is makkelijk, maar als het moet kom je ook maar gewoon duwend.

Ik weet eigenlijk nog niet zeker of ik er ben, ik denk het wel, want ik vind het wel erg gezellig.

Ik zal hier een lijssie bijhouden van een ieder die komt en zijn/haar mankement. 8-)

updeet op 28 juni.
Code:
mcvdmvs         Misschien
koekum          Koppelling
Duncan          Carbs syncen, Kleppen chekken, Balhoofd Checken
Dirk130         Misschien      Showen met zijn bike, Kleppen Checken
TripleXS        Guru Spelen
cbrrrr          Syncen

Hoe laat? Hoe lang hebben we er de vorige keer over gedaan van apeldorp naar hilversum, Pascal? Half uur? Drie kwartier?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er natuurlijk ook, op de to do list (als er tijd voor is natuurlijk) : Carbs syncen,kleppen controleren (geen prio) ,balhoofdafstelling goed krijgen en evt de rechtervoorpoot fixen.

WBT gereedschap zal ik mijn imbussleutels, vloeibare pakking en voorvorkolie meenemen. Mocht er behoefte aan zijn kan evt mijn doppenset,18 mm pijpsleutel en 16mm bougiesleutel ook mee. Heb ook nog zo'n leuke tang voor borgveertjes die meekan.
 
Ow ja, laatst ook nog zo'n compressiemeterdingesten gekocht.
Dus als Pascal nu doet alsof ie weet hoe dat moet dan kunnen we weer leuk gaan meten 8-)
 
Heb er ook wel weer zin in. weet alleen niet in welke staat mijn motor op dat moment is :) Als het goed is moet de andere voorvork er in zitten en zal voor een groot gedeelte mijn nieuwe achterkant klaar moeten(kunnen) zijn 8-)

Tot nu toe heb ik al een streetfighter gemonteerd en ga van de week ff olie verversen en te gelijkertijd koppelingsdeksel vervangen(oliekijkglaasje oude slecht)
 
Ik ben er natuurlijk ook.

Mijn lijstje is alleen iets groter, kan misschien beter een lijstje maken met wat er niet meer hoeft te gebeuren.
 
Tnx, heb hem er gelijk even bijgezet. Het is alleen wel een hoofdletter s maar dat maakt niet uit.
 
Wil je echt dat we ons serieus met jouw motoren gaan bezig houden of vind je het zelf veels te leuk?
Aangezien jij onze 'host' bent en er zo goed voor ons gezorgt wordt moet/kan daar natuurlijk wel wat tegenover staan.
Al hoor ik natuurlijk niet voor de anderen te spreken schrijven
 
Hehe,een nieuw P&P-topic.
Misschien had je hem beter "P&P 2" kunnen noemen,ik weet nu niet waar ik kijken moet....(kan het wel aan het aantal hits zien..) ;)
Tuurlijk ben ik van de partij (zolang de vrouw geen andere plannen heeft); Micky open je ook nog een polletje voor diverse werkzaamheden??
Bij mij moet er namelijk niks gebeuren....(hahahaha),mijn brommmer is altijd gewoon goed.

10 juli is dus de datum voor het wederom-gezellig-samenzijn ( :) ),hoe zit het met speciaalgereedschap wat eventueel meegenomen moet worden?
Ik zal,net als de vorige keer,weer net doen alsof ik er verstand van heb en veel met "mmmmmm's" en "ja,dat had ik wel gedacht's" strooien,dat ziet er namelijk semi-proffessioneel uit (toch?)....
 
Hehe,een nieuw P&P-topic.
Misschien had je hem beter "P&P 2" kunnen noemen,ik weet nu niet waar ik kijken moet....(kan het wel aan het aantal hits zien..) ;)
Tuurlijk ben ik van de partij (zolang de vrouw geen andere plannen heeft); Micky open je ook nog een polletje voor diverse werkzaamheden??
Bij mij moet er namelijk niks gebeuren....(hahahaha),mijn brommmer is altijd gewoon goed.

10 juli is dus de datum voor het wederom-gezellig-samenzijn ( :) ),hoe zit het met speciaalgereedschap wat eventueel meegenomen moet worden?
Ik zal,net als de vorige keer,weer net doen alsof ik er verstand van heb en veel met "mmmmmm's" en "ja,dat had ik wel gedacht's" strooien,dat ziet er namelijk semi-proffessioneel uit (toch?)....

vergeet je kleppen tool niet :)
 
Voor mij hoeft ie 'm niet mee te nemen, heb reeds zelf m'n kleppen gesteld.
Maar als andere mensen nog willen.......

En Dirk, geen problemen met het stuur bij maximale stuuruitslag?

Mijn kleppen wil ik ff checken, dus daarvoor hebben we de tool nodig :)

en nee, heb geen last van de max stuur uitslag.
 
Pfff, het nut van goed gereedschap is me nu wel duidelijk. Sleutel van de aldi op een bout speling van hier tot tokio vooral als ze veel gebruikt zijn, eentje die we al jaren hebben nagenoeg geen speling.
Maar tot nu toe geen enkel boutje/schroefje gebroken en maar 1 schroefkopje dol door jawel, een kutschroevendraaier (had ik al een tijdje terug gedaan :X ). Maar daar heb ik een platte schroevendraaier ingeslagen en toen kon ik hem zo losdraaien.

6.jpg

Deze zit alleen het blok en wielen nog aan. Olie kwam heel veel prut uit, was meer klei dan olie en de remcups zitten vastgerot in de klauwen ;( Maar ik wilde toch al een andere voorvork dus gelijk maar betere remmen.

Iemand nog interesse in een tomaselli (schrijf je dat zo?) apenhangerstuur?
 
Daar was ik ook al achter, mijn broertje had mijn set Teng doppen geleend en ik moest even wat doen aan de XJ. Dan kom je er pas achter wat een gare doppenset teweeg kan brengen (ontvelde knokkels enzo ;( ).

1 ding hoeft niet meer gedaan te worden met de P&P en dat zijn mijn (voorste) knipperlichten.
knipper1.jpg

knipper2.jpg

Om ze te bevestigen heb ik het gat gebruikt waarmee je de koplamp vastzet, de orignele was een maatje te groot. Voor de achterste lampjes moet ik nog een beugeltje maken.
 
Dat zijn wel mooi knipperlichtjes, zijn ook niet zo heel groot.

Weet iemand hier (triplexs?) hoe je een velg met tandwiel ombouwt naar cardan?
Ik ben nog lang niet zover maar vraag het me nou al een hele tijd af.
Een 160 brede band moet mogelijk zijn in de originele achterbrug maar het wiel moet wel iets naar rechts verschoven worden.
 
Pascal (TripleXS)

Kun je me uitleggen hoe ik precies mijn ontsteking goed op tijd zet.

Ik ga het met deze nieuwe aangeschafte "Neon/Xenon Timing Light" doen. Klinkt heel ingewikkeld maar stelt volgens mij niets voor.

full
 
Oja ik heb dit type

full



Er staat een zelf aangebrachte markering op maar wil dit toch even checken
 
Heb het volgende probleempje, motor loopt goed tot +- 110km/u daarna wil hij niet meer. Zet ik dan de choke half open krijg ik er 15km bij. Ik heb sproeier 160 gemonteerd. Starten gaat een beetje moeilijk, zou dit komen door een te kleine stationair sproeier.

{asomodus} En met de choke vol open loopt hij 160km/u :] (kon niet harder omdat er veel verkeer was op die binnenweg. 8-) {/asomodus}

Bij gas los knalt hij zachtje achterelkaar. Kan dit liggen aan het niet perfect aansluiten van de bochten op de dempers?
 
Laatst bewerkt:
Uhm, dat is niet helemaal goed ;)

Volgens mij staat ie veel te rijk, ik zoek het nog wel even na.

ff opgezocht, of je carbs staan te rijk of je onsteking doet zijn werk niet goed.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan