Motor gestolen :(

Burn

Die hard MF'er
22 apr 2003
570
0
Breda
afgelopen weekend ben ik met mijn vriendin naar groningen gegaan (met het koekblik) toen we terugkwamen viel mij 'savonds op dat het raampje van de garage (in de achtertuin) raar stond. een blik naar binnen gaf opeens een heel raar gevoel: de motor was verdwenen :( :( :(

Maar het is zo raar: de buren zijn bezig met het bouwen van een nieuwe (stenen) schutting, en daardoor staat er een gehuurd aanhangertje vol puin voor de garagedeur die daardoor nog maar net open kon. De (trap)fiets van mijn vriendin stond op slot, de mijne niet en beide fietsen stonden er nog, net als de hogedrukreiniger die nog maar een paar maanden oud was. Dus zou je denken aan voorbedachte rade.

daarentegen zijn ze (god zij dank) niet het huis ingegaan om op zoek te gaan naar de sleutels, terwijl mijn motor (standaard) voorzien is van een startonderbreker. dus erg veel kunnen ze niet met de motor (lijkt me)

maar als het allemaal zo goed voorbereid was, dan hadden ze van te voren toch een keer op de tellerpartij gekeken en dan hadden ze toch gezien dat er bijna 75.000 km op stond. dan hadden ze toch even gekeken naar de uiterlijke staat van de fiets (de pekel is goed ingebeten vande afgelopen twee winters) en dan zou je toch denken dat deze fiets niet zo heel erg de moeite van het jatten waard zou zijn ? vlak bij mij wonen mensen met zeer net onderhouden fietsen (nee dit is geen aanwijzing voor het dievengilde).

[me]Burn snapt het niet
[/me]


gelukkig is de motor tegen diefstal verzekerd (met drie jaar nieuwwaardedekking :} ) en dat verzacht het leed aanzienlijk (tenzij hij wordt teruggevonden met schade aan alle kanten)

dit is 'ti dus
full


kenteken MG-JT-60
opvallend: strepen bij de koffers
lange motor-forum sticker onder de kentekenplaat

sla de bestuurder aub niet dood indien ik hieronder zou posten dat de motor fiets weer terecht is (dan zit ik er zelf op)

[me]Burn gaat nog even zoeken naar de webpagina's voor gestolen motoren en hem daar ook even aanmelden[/me]

Edit: de motor was tevens voorzien van een autocom pro M1 set, die met een kabeltje verbonden was aan de accu van de motor. deze kabel en beide kabels voor de headsets hebben meerdere malen klem gezeten tussen de afsluitklep van het handschoenenvakje, waardoor een van de kabels een snee heeft tot het metaal. Bovendien is de intercom wat ouder, en is dus voorzien van een 5-pens aansluiting in plaats van de nu gebruikte 6 pens.

Dus mocht iemand deze set tegenkomen op ebay of zo, geef me even een mailtje.

update: ik ben erachter gekomen dat de polis niet klopt (zie hier) maar na een belletje met de KNMV was dit opgelost, ik hoefde me hier geen zorgen over te maken

update2: zojuist is de verzekeringsexpert langsgeweest om documenten door te nemen en een en ander te noteren. hij heeft sleutels, diverse papieren en nota's meegenomen.
 
Laatst bewerkt:
Da's balen, maar als ie bijna drie jaar oud is, een geluk bij een ongeluk ;) De brutaliteit van sommige mensen gaat heel ver. Alleen al de gedachte dat ze zomaar bij je privéspullen hebben lopen rotzooien :( Succes met de afwikkeling en ik hoop voor je dat ze de motor niet beschadigd terugvinden.
 
Da's balen, maar als ie bijna drie jaar oud is, een geluk bij een ongeluk ;) De brutaliteit van sommige mensen gaat heel ver. Alleen al de gedachte dat ze zomaar bij je privéspullen hebben lopen rotzooien :( Succes met de afwikkeling en ik hoop voor je dat ze de motor niet beschadigd terugvinden.
:^

klote voor je, en ik hoop dat ze hem niet terug vinden (kan je een nieuwe met geen km's kopen :P )

Blijft balen natuurlijk, maar gelukkig ben je goed verzekerd. Al is het geen fijn gevoel dat anderen aan JOUW spullen zitten B|
 
Dat is klote zeg :( ;(
Ik hoop dat je hem snel weer onbeschadigd terug krijgt maar ik vrees het wergste... Succes met het verzekeringsgeneuzel en ik hoop dat ze niet moeilijk gaat doen!
www.motorgestolen.com
 
:^ heb ik zojuist gedaan, toch bedankt voor de herinnering. straks maar even de KNMV bellen met het "goede" nieuws. ik kreeg van 0900-tuig te horen dat ik stichting var moest bellen, dus dat had ik gisteren al gedaan.

...
Blijft balen natuurlijk, maar gelukkig ben je goed verzekerd. Al is het geen fijn gevoel dat anderen aan JOUW spullen zitten B|

ik ben echt heel erg blij dat ze niet het huis in zijn geweest. mijn vriendin zou dan de komende tijd niet meer rustig kunnen slapen (beetje paranoia aangelegd)

moeten jullie niet werken of zo???
 
Laatst bewerkt:
zojuist de verzekering gebeld, er zou een verzekerinsexpert contact opnemen met mij om een aantal stukken in te vullen en dan wordt het een maandje wachten, tenzij hij eerder teruggevonden wordt.

volgens de verzekering is de kans dat deze motor teruggevonden worden nihil, zeker gezien de soort inbraak (ook omdat ze andere waardevolle spullen hebben laten staan)
 
Success met de afhandeling.
Damn, elke dag als ik van huis weg ga, zit ik met hetzelfde gevoel......

Staat ie nog wel in het schuurtje als ik thuis kom?
 
Ik las een tijd geleden van een systeem, waarbij een gps is verbonden met een prepaid telefoon. je motor stuurt je dan een sms'ja indien hij meer dan 300 mtr verplaatst wordt zonder het contact aan te hebben staan en als je ernaar toe sms't stuurt hij een sms terug met de coordinaten of de straat waar hij te vinden is.

vervolgens hier even posten en een knokploeg is zo gevonden!

[me]Burn gaat eens kijken of een dergelijk apparaatje in zijn volgende motor geplaatst kan worden[/me]
 
Ik las een tijd geleden van een systeem, waarbij een gps is verbonden met een prepaid telefoon. je motor stuurt je dan een sms'ja indien hij meer dan 300 mtr verplaatst wordt zonder het contact aan te hebben staan en als je ernaar toe sms't stuurt hij een sms terug met de coordinaten of de straat waar hij te vinden is.

Het Blackbox systeem...
 
Wat een kolerelijers zeg blijf gewoon met je poten van andermans spullen af, gelukkig ben je goed verzekerd. Ik hoop dat je motor een klapband krijgt als de dieven met 200 over de snelweg scheuren.

*motordevil is altijd al ingeweest voor een op afstand bestuurbare bom in je motor.
 
ik ben echt heel erg blij dat ze niet het huis in zijn geweest. mijn vriendin zou dan de komende tijd niet meer rustig kunnen slapen (beetje paranoia aangelegd)

moeten jullie niet werken of zo???
Yep ken het: de mijne kon al niet meer rustig slapen toen ze bij de buren "op bezoek" waren geweest :(

ben druk aan het werk :P
 
Wat een kolerelijers zeg blijf gewoon met je poten van andermans spullen af, gelukkig ben je goed verzekerd. Ik hoop dat je motor een klapband krijgt als de dieven met 200 over de snelweg scheuren.

*motordevil is altijd al ingeweest voor een op afstand bestuurbare bom in je motor.

... hij kan maar 190, is dat ook goed?

de kans op een klapband is nihil, ik heb namelijk net de achterband laten vervangen en omdat hij voor woon-werk wordt gebruikt was het onderhoud gewoon goed.
 
Damn dat is klote zeg, hopen dat ie inderdaad niet meer gevonden word en dat je straks een mooie nieuwe kunt kopen, sterkte met de afhandeling en al het geregel!

[me]Michel27 zijn motor staat nu helemaal uit elkaar (undertail en spuitwerk). Nadeel is dat ik dus even niet kan rijden, voordeel is dat dit de enige dagen zijn dat ik niet echt bang meer ben dat hij er niet meer staat als ik thuis kom, eigenlijk te erg voor woorden :( [/me]

ps: ik ben aan het werk ;)
 
tip voor het onthouden van het kenteken:

MG-JT 60

Motor GeJaT :)

dank voor Dennis (nl) van het honda deauvilleclub forum
 
Altijd balen natuurlijk als zoiets iemand overkomt!

Succes met de afhandeling en ben benieuwd welke bike zijn plaats gaat vervangen *D
 
Altijd balen natuurlijk als zoiets iemand overkomt!

Succes met de afhandeling en ben benieuwd welke bike zijn plaats gaat vervangen *D

30 dagen is heel erg lang, maar gelukkig zijn het er nu nog maar 29 B|
weet iemand een url voor een timer-plaatje, vergelijkbaar met zo'n hit-counter?

het zal iets met abs en een cardan worden (weinig keuze). verder heb ik inmiddels 3000 gespaard, dus bij een uitkering van 10.000 kan ik daar wel weer iets moeis voor kopen 8-)
 
Laatst bewerkt:
30 dagen is heel erg lang, maar gelukkig zijn het er nu nog maar 29 B|
weet iemand een url voor een timer-plaatje, vergelijkbaar met zo'n hit-counter?

het zal iets met abs en een cardan worden (weinig keuze). verder heb ik inmiddels 3000 gespaard, dus bij een uitkering van 10.000 kan ik daar wel weer iets moeis voor kopen 8-)
Een PAN. :)
 
KUT zeg..... Dat maakt de cijfers mbt motordiefstal weer eens concreet...jammer dat ze niet zo snel teruggevonden worden als auto's. Ik ben echt blij voor je dat je zo slim was om zo een verzekering afgesloten te hebben. Das dan weer een toppertje...
 
hoezo :? heb jij zowel een pan als een beemer?

[me]Burn gaat ook maar weer eens opslag vragen aan zijn baas (en hoopt dat zijn baas niet weet wat hij onder werktijd allemaal doet)[/me]


edit: doe eens niet zo editten!
edit 2: ga je je pan verkopen ofzo :?
 
hoezo :? heb jij zowel een pan als een beemer?

[me]Burn gaat ook maar weer eens opslag vragen aan zijn baas (en hoopt dat zijn baas niet weet wat hij onder werktijd allemaal doet)[/me]
Beemer eigenlijk van mijn vrouw. Is een RT, een beetje dezelfde soort fiets als de Pan. Als ze een BMW frame met de Honda techniek en motor zouden bouwen dan wist ik het wel.

Begin van de maand in Noorwegen wat onverharde wegen gereden met de Pan. Het gaat wel, maar houdt niet over. Zit te denken aan wat anders (ander soort fiets), maar de bescherming tegen de weergoden van de Pan is onovertroffen. Dus ik ben nog niet helemaal zeker. Het wordt iig cardan, dan is er niet zoveel keus.

Edit: en de nieuwe Pan stx 1300 heeft nogal wat kinderziekten. Nou ja, kinderziekten. Ik zou vrijwillige euthanasie aanvragen voor een fiets met die prijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
euthanasie ?? wat is er dan niet mis met die fiets? ik hoorde dat de 1150 rt ook flinke problemen kende met zijn olieverbruik

tja, zoals ik eerder schreef is het budget 13000 pleuro, dus daar koop je zeker geen nieuwe van.

aangezien ik per se abs wil en cardan is de keuze als volgt:
- bmw R 1100 RT
- BMW R 1150 RT met een hoop kilometers
- pan st1100 abs
- pan 1300 met een hoop kilometers
- ....
wie weet er nog meer ?
mogelijk is importeren een optie. hoe lang duurt dat in totaal?

aangezien ik veel rij is een motor zonder kuip geen optie (die nieuwe kleine honda's met abs)
 
Terug
Bovenaan Onderaan