Zo, mijn eigen topic
Het begon allemaal met de motor van mijn vader, een xj650 uit 1980 gekregen van opa.
Hij kreeg kuren (uitvallen ed) en toen mijn vader dat probleem niet opgelost kreeg heeft ie hem in de schuur neergezet en flink laten roesten.
Ik geloof dat we na 5 jaar begonnen zijn om het frame te verfen en hem weer netjes te maken en dat vervelende probleem op te lossen. Ik zat toen nog op de basisschool maar we hebben er een aantal jaar over gedaan voordat hij eindelijk weer reed en ik zat inmiddels op de middelbare school.
Probleem was er nog steeds en na het plaatsen van een benzinefilter en na heel veel keer de carburateurs schoongemaakt te hebben werd het tijd om naar een andere cdi-unit en bobines te zoeken.
Toen hebben we een xj750 blok aangeschaft waarbij de tweede versnelling niet werkt en daar zat een cdi unit bij en bobines, die hebben we alleen nooit gebruikt want ik kwam een advertentie tegen van een xj650 en die heb ik voor een prikkie gekocht.
Nadat we (ik eigenlijk) de cdi unit en bobines had verwisseld reed de xj van mijn vader eindelijk weer zoals het hoort.
Ik wilde toen eigenlijk gelijk al aan mijn project beginnen maar er waren plannen om een nieuwe schuur neer te zetten dus daar moest ik nog op wachten. Toen de schuur eindelijk stond zijn we begonnen met het storten van de vloeren en de wanden te isoleren en bekleden met gips.
Het heeft meer dan een jaar gekost (ook vanwege aanbouw aan het huis)en het sleutelgedeelte is nu bijna af.
Ik geloof twee weken geleden dat er in het xj/xs pruts en pruttel topic werd gewezen op een advertentie van een xj650 maxim uit 1982, overlegd met mijn vader en afgelopen vrijdag hebben we hem opgehaald.
Mijn tweede motor en ik heb nog geeneens een rijbewijs.
Nu ben ik helemaal niet meer te houden en ben rustig begonnen met het slopen van mijn motors, in dat stadium zit ik nog steeds want tussen het sleutelen door moet ik ook nog tentamens leren en maken.
Motor 1 is nu bijna helemaal uit elkaar, zitten alleen nog wielen en een motorblok aan om het geheel makkelijk verplaatsbaar te houden.
Even een tank en buddy opgelegd om te kijken hoe het staat, en het apenhanger stuur voor de lol omgedraaid.
Motor 2 ben ik nu mee bezig maar gaat een stuk langzamer want de schroefjes zitten allemaal vastgeroest en met een schroevendraaier kan ik niet zoveel kracht zetten.
Motorisch wil ik het volgende gaan doen.
Eerst wilde ik de cilinders en kop van een fz750 erop zetten, volgens mij moet het gaan passen maar ik heb besloten om dat nog niet te doen en eerst maar kijken of ik hem rijdend kan maken.
Ik heb drie motorblokken, 2x 650 en 1x 750. De 750 en 1 650 heeft problemen met de versnellingsbak en de andere 650 weet ik niks van maar er kwam wel verschrikkelijk ranzige 'olie' uit.
Ik zit eraan te denken om dat drijfstangen van een 650 in de 750 te plaatsen zodat die meer toeren kan maken en de nokkenassen te laten slijpen. Verder wil ik er vlakschuif carburateurs op hebben.
Ik heb geen flauw idee of het allemaal gaat passen en of mijn theorie klopt, maar dat wil ik allemaal nog uit gaan zoeken.
Kwa uiterlijk wil ik graag iets dikkere voorpoten en zelf kroonplaten frezen (kan op mijn vaders werk) Geen upsidedown vork want ik houd helemaal niet van die superdikke voorpoten.
Ik wil ook graag driespaakswielen en betere remmen (klauwen die ik heb zitten de zuigers in vastgerot)
Zoals onderstaande foto, ik hoef ook geen achterlijk brede banden. Iets van 140/150 achter (breder lukt niet in de achtervork) en voor 100/110.
En ik wil graag clip-ons.
Tank ben ik nog niet helemaal uit, die zwarte komt minder lomp over maar de originele vind ik ook wel mooi.
Buddy wil ik zoiets:
Ik zag er een op ebay staan, niet de mooiste maar wel goedkoop. Kijken of ik die kan scoren. Weet iemand hoeveel het gaat kosten om een buddy naar nederland te versturen?
Ik wil wel graag ronde achterlichten ipv dat lompe vierkante ding.
Verwacht niet iedere dag een update. Ik ben student en kan niet alles in een keer aanschaffen.
Als jullie nog leuke linkjes hebben met info over motorische dingen zou ik het leuk vinden als jullie ze posten, ik kan er nog wel een hoop over leren.
Nog een linkje naar het pruts en pruttel topic:
XJ/XS Pruts & Pruttel
Het begon allemaal met de motor van mijn vader, een xj650 uit 1980 gekregen van opa.
Hij kreeg kuren (uitvallen ed) en toen mijn vader dat probleem niet opgelost kreeg heeft ie hem in de schuur neergezet en flink laten roesten.
Ik geloof dat we na 5 jaar begonnen zijn om het frame te verfen en hem weer netjes te maken en dat vervelende probleem op te lossen. Ik zat toen nog op de basisschool maar we hebben er een aantal jaar over gedaan voordat hij eindelijk weer reed en ik zat inmiddels op de middelbare school.
Probleem was er nog steeds en na het plaatsen van een benzinefilter en na heel veel keer de carburateurs schoongemaakt te hebben werd het tijd om naar een andere cdi-unit en bobines te zoeken.
Toen hebben we een xj750 blok aangeschaft waarbij de tweede versnelling niet werkt en daar zat een cdi unit bij en bobines, die hebben we alleen nooit gebruikt want ik kwam een advertentie tegen van een xj650 en die heb ik voor een prikkie gekocht.
Nadat we (ik eigenlijk) de cdi unit en bobines had verwisseld reed de xj van mijn vader eindelijk weer zoals het hoort.
Ik wilde toen eigenlijk gelijk al aan mijn project beginnen maar er waren plannen om een nieuwe schuur neer te zetten dus daar moest ik nog op wachten. Toen de schuur eindelijk stond zijn we begonnen met het storten van de vloeren en de wanden te isoleren en bekleden met gips.
Het heeft meer dan een jaar gekost (ook vanwege aanbouw aan het huis)en het sleutelgedeelte is nu bijna af.
Ik geloof twee weken geleden dat er in het xj/xs pruts en pruttel topic werd gewezen op een advertentie van een xj650 maxim uit 1982, overlegd met mijn vader en afgelopen vrijdag hebben we hem opgehaald.
Mijn tweede motor en ik heb nog geeneens een rijbewijs.
Nu ben ik helemaal niet meer te houden en ben rustig begonnen met het slopen van mijn motors, in dat stadium zit ik nog steeds want tussen het sleutelen door moet ik ook nog tentamens leren en maken.
Motor 1 is nu bijna helemaal uit elkaar, zitten alleen nog wielen en een motorblok aan om het geheel makkelijk verplaatsbaar te houden.
Even een tank en buddy opgelegd om te kijken hoe het staat, en het apenhanger stuur voor de lol omgedraaid.
Motor 2 ben ik nu mee bezig maar gaat een stuk langzamer want de schroefjes zitten allemaal vastgeroest en met een schroevendraaier kan ik niet zoveel kracht zetten.
Motorisch wil ik het volgende gaan doen.
Eerst wilde ik de cilinders en kop van een fz750 erop zetten, volgens mij moet het gaan passen maar ik heb besloten om dat nog niet te doen en eerst maar kijken of ik hem rijdend kan maken.
Ik heb drie motorblokken, 2x 650 en 1x 750. De 750 en 1 650 heeft problemen met de versnellingsbak en de andere 650 weet ik niks van maar er kwam wel verschrikkelijk ranzige 'olie' uit.
Ik zit eraan te denken om dat drijfstangen van een 650 in de 750 te plaatsen zodat die meer toeren kan maken en de nokkenassen te laten slijpen. Verder wil ik er vlakschuif carburateurs op hebben.
Ik heb geen flauw idee of het allemaal gaat passen en of mijn theorie klopt, maar dat wil ik allemaal nog uit gaan zoeken.
Kwa uiterlijk wil ik graag iets dikkere voorpoten en zelf kroonplaten frezen (kan op mijn vaders werk) Geen upsidedown vork want ik houd helemaal niet van die superdikke voorpoten.
Ik wil ook graag driespaakswielen en betere remmen (klauwen die ik heb zitten de zuigers in vastgerot)
Zoals onderstaande foto, ik hoef ook geen achterlijk brede banden. Iets van 140/150 achter (breder lukt niet in de achtervork) en voor 100/110.
En ik wil graag clip-ons.
Tank ben ik nog niet helemaal uit, die zwarte komt minder lomp over maar de originele vind ik ook wel mooi.
Buddy wil ik zoiets:
Ik zag er een op ebay staan, niet de mooiste maar wel goedkoop. Kijken of ik die kan scoren. Weet iemand hoeveel het gaat kosten om een buddy naar nederland te versturen?
Ik wil wel graag ronde achterlichten ipv dat lompe vierkante ding.
Verwacht niet iedere dag een update. Ik ben student en kan niet alles in een keer aanschaffen.
Als jullie nog leuke linkjes hebben met info over motorische dingen zou ik het leuk vinden als jullie ze posten, ik kan er nog wel een hoop over leren.
Nog een linkje naar het pruts en pruttel topic:
XJ/XS Pruts & Pruttel
Laatst bewerkt: