Yama 1300, Suzu 1400, Yama FZS1000, Honda CB1300F

poennie

MF'er
7 dec 2003
137
0
Maasdijk
Yama 1300, Suzu 1400, Yama FZS1000, Honda CB1300F (kawa ZRX1100/ZRX1200) --> Dit is mijn rijtje wat ik bloedmooie motors vind, maar ik vind de keuze moeilijk om er 1 te kopen

post hier al jullie ervaringen met 1 of meerdere van deze motor, k zou het liefst ook plaatjes van jullie motor(mag ook van iemand anders) k ben benieuwd naar jullie reacties (commentaar is ook goed)

gr
 
Laatst bewerkt:
Ik mis de X4 nog in je rijtje O-)
Dan rijd je wel iets exclusiefs en kunnen we ons lijstje hier op het mf weer anpassen ;)
 
Ik rijd al weer een tijdje de Fazer 1000 en ben er écht heel tevreden over.
Dit is simpelweg "de" allroundfiets. Hij is uitstekend geschikt voor woon-werkverkeer, toeren maar gaat ook een stukje "raggen" niet uit de weg.
De standaard banden (Metzelers) zijn waardeloos beneden de 25 graden of bij regen.... Verder verdient het aanbeveling de motor wat meer "op z'n neus" te zetten door het verhogen van de achtervering, waardoor ie een stuk beter gaat sturen. Een hoger schermpje is ook niet weg....
Sterkste punten zijn het blok, het comfort en de remmen. De afwerking/roestbestendigheid (2 winters doorgereden)is ook heel behoorlijk, zeker beter dan de Fazer 600.

De XJR heeft wat meer koppel onderin maar is een stuk zwaarder en waar de XJR stopt, gaat de Fazer nog ff verder door.....Windbescherming is er niet en de roestbestendigheid verdient wel wat aandacht....

De ZRX,CB1300 en Soes 1400 heb ik nooit gereden.
 
Ik ben het helemaal eens met de vorige spreker alleen heb ik dan een suzuki gsx 1400

toeren, raggen en woon werk allemaal goed te doen in tegenstelling tot vorige spreker ben ik wel op alle door jou genoemde fietsen gaan proefrijden en uiteindelijk bleven er 2 over de fazer 1000 en de suzuki gsx 1400

Daar ik regelmatig mijn vrouw mee achterop neem en zelf nogal lang ben paste de suzuki beter bij mij !( deze vond de suzuki beter zitten achterop en ik kon mijn benen beter kwijt)

en tot nu toe heb ik zeker geen spijt van de beslissing.

mijn advies zou zijn ga proefrijden op alle motoren die je op hebt genoemd en je zal zeker een beslissing kunnen maken

suc6
 
ik vind de X4 niet iets voor mij, me rijtje blijft zo :P

Yamaha XJR1300
Dsc02722f.jpg


Suzuki GSX1400
GSX1400_K3_1.jpg


Yamaha FZS1000
Yamaha%20FZS1000%2000%20B.jpg


Honda CB1300F
cb1300f.jpg


(Kawasaki ZRX1100)
zrx1100top.jpg


(Kawa ZRX1200)
zrx1200_svart-03l.jpg


proefrijden zal ik een keer gaan doen :)

maken de verschillende bouwjaren nog veel uit??? zijn er veel veranderingen opgetreden in de laatste jaren?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk (weet zeker) dat mijn keuze gaat naar de Suzuki GSX1400 en de Yamaha FZS1000

Iemand nog tips hierover??
Maken de bouwjaren nog veel uit??

(wanneer komt er een nieuwe FZS1000 uit?)
 
Ik heb nu ruim een jaar de Suzuki GSX1400 K3 :9~ en ben daar zeer tevreden mee!
Bullig motorkarakter, enorm koppel, zeer prettige zithouding (ook voor de duo)
Zeer ruim in te stellen vering voor en achter, soepele injectie en niet te ver-
geten......een aangename aanschafprijs *D *D

De mijne:

full
 
Ik denk (weet zeker) dat mijn keuze gaat naar de Suzuki GSX1400 en de Yamaha FZS1000

Iemand nog tips hierover??
Maken de bouwjaren nog veel uit??

(wanneer komt er een nieuwe FZS1000 uit?)

Bij de 1400 rijden nu de K1=2001 / K2=2002 / K3=2003 / K4=2004 en er zijn in de
loop der jaren verbeteringen aangebracht aan de vering en injectie, verder bleef
hij (op de kleurstellingen na) hetzelfde!!

De Yamaha 1000 schijnt (naar horen) dit jaar nog te komen!
 
Ik heb zelf een XJR1200 gehad, ook een beer van een bike maar toen die GSX1400 uit kwam en een proef rit er mee gedaan heb was ik verkocht, reden de koppel de kracht de soepelheid zit positie remmen enzenz gewoon een BEER van een bike
waar ik geen spijt van heb en zeker niet zal hebben de XJR1300 is ook een mooie bike maar de techniek is nog steeds het zelfde kwa motorblok [vind ik]


voor mij was de keus gauw gemaakt,



zie mijn Bull

full
 
Ik denk dat het vergelijkbare motoren zijn en dat het uiterlijk, proefrit en persoonlijke voorkeur de doorslag moet geven.
Ik ben heel blij met mijn ZRX1200...
 
Yamaha XJR1300
(Afbeelding)

maken de verschillende bouwjaren nog veel uit??? zijn er veel veranderingen opgetreden in de laatste jaren?

Als jaartallen je nou niks uitmaken en je wilt wat geld besparen ??
Afgelopen week stonden er bij Safe in Rotterdam nog 2 2003 Yamaha xjr 1300
Voor de luttele prijs van 8450 euro !!!!

(Dezelfde kleur blauw als op de eerste foto)
 
Ik vind de manier waarop ze de K3 tank gespoten hebben :r Over de andere motoren kan ik niks zinnigs zeggen omdat ik daar nog nooit op gereden heb. Na bijna 3 jaar heb ik nog steeds geen spijt van mijn aankoop.

O-)
97430
 
Dit is zo'n discussie waar iedereen zijn eigen mening geeft over zijn of haar motor.
Uiteraard is iedereen heel tevreden over z'n eigen fiets (anders had je 'm al verkocht toch?) maar daar heb je niet veel aan. Tussen de fietsen die je noemt zitten geen slechte motoren. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.

Zoals iemand al zei: ga vooral proefrijden. De Soes 1400 zou voor mij in ieder geval een "vaste keus" zijn en uiteraard de Fazer 1000.... De XJR vind ik van de nakeds wel het mooiste model. Keuze genoeg dus....

Overigens: de Fazer 1000 is je enige "vreemde" eend in de bijt. Het is strikt gezien geen echte naked en is ook lichter/ heeft minder cylinderinhoud dan de anderen. Het is wat meer een toerenmotor. Dat was voor mij juist de reden om hem te kopen (ik hou van die 4-cyl toerenjank), samen met het kuipje (woon-werk..).
Er komt, voorzover bekend nu, in 2005 géén nieuwe versie van. Het model is sinds de introductie ook technisch totaal niet veranderd (alleen de kleuren). Maakt de keus voor een ouder modeljaar misschien wat makkelijker.
 
Ja ik weet dat ik dit een mening topic is maar dat vind ik leuk om te horen, ik zag laats in een topic dat ze de R1 en R6 zo naast elkaar gezet hadden:
bv.
bochten: R6>R1
acceleratie: R1>R6

k vind het moeilijk kiezen tussen de Fazer en de GSX, ik vind dat gejank erg mooi maar k vind die GSX heel erg dik eruitzien !!!

k zal z.s.m. een proefrid op beide motors maken.


ps. iemand die hieropgereden heeft zou die zo'n lijstje willen maken net zoals bij die R1 en R6.
 
Laatst bewerkt:
Motoport in Rotterdam had afgelopen week nog 2 soesen staan en zoals gezegd
Safe (in dezelfde plaats) had nog twee yamahas in de aanbieding
 
anderhalve week geleden stonden er bij brouwers motorsport staphorst (voorheen safe) nog 3 XJR's oude model gloednieuwe voor ca € 8500,=


EgbertO
 
Wat zullen de veranderingen voor de nieuwe FZS1000 worden??? komt er al een heel nieuw model of zullen er verbeteringen en andere kleurencombinaties vernieuwd worden??

Wat vinden jullie van deze advertenties???

- http://www.motoroccasion.nl/data/zakelijk/zoeken/zoek_resultaat_detail.asp?KlantId=1084&idnr=82625
- http://www.motoroccasion.nl/data/zakelijk/zoeken/zoek_resultaat_detail.asp?KlantId=1084&idnr=82705
- http://www.motoroccasion.nl/data/zakelijk/zoeken/zoek_resultaat_detail.asp?KlantId=3235&idnr=86085

- http://www.motoroccasion.nl/data/zakelijk/zoeken/zoek_resultaat_detail.asp?KlantId=1981&idnr=88489
- http://www.motoroccasion.nl/data/zakelijk/zoeken/zoek_resultaat_detail.asp?KlantId=1111&idnr=84101
- http://www.motoroccasion.nl/data/zakelijk/zoeken/zoek_resultaat_detail.asp?
- http://www.motoroccasion.nl/data/zakelijk/zoeken/zoek_resultaat_detail.asp?KlantId=1219&idnr=88403

Dit was het zo'n beetje die bij motoroccasions staan
---------------------------------------------------------------------------------
Goedemorgen.
Die Fazer bij Brouwer is niet echt duur vindt ik,mits ie echt kras en schadevrij is geen verkeerde keus lijkt me.
Maar een nieuwe 1400 voor 9000,00 is ook niet slecht.
Mijn tip: Maak eerst een keus wat je echt wil.
Het zijn twee totaal verschillende motoren dus weet wat je koopt.
Zelf heb ik een Yamaha xjr 1200 sp dus min of meer vergelijkbaar met de Suus,Veel kracht onderin en gelijk vanaf het begin sleuren.
Daarnaast heb ik ook een Zilverkleur Fazer 1000 model 2002 nieuw gekocht onlangs en dat rijdt toch echt heeeeeeel anders,Lichter,sneller ,Wat zenuwachtiger reageren op het gas vindt ik dus..............een xjr 1300 model 2003 voor 8500 treuroos is ook wel leuk :) .........Succes met keuzes maken.
gr Driver
 
Laatst bewerkt:
Als jaartallen je nou niks uitmaken en je wilt wat geld besparen ??
Afgelopen week stonden er bij Safe in Rotterdam nog 2 2003 Yamaha xjr 1300
Voor de luttele prijs van 8450 euro !!!!

(Dezelfde kleur blauw als op de eerste foto)


Niet dat ik aandelen daar heb hoor maar..................

Vanmiddag had ie nog 2 XJRen staan 8450 euries zonder inruil !!!
 
Ik heb bijna 2 jaar een GSX1400. Na een half jaar heb ik BOS-dempers gemonteerd. Prachtig geluid; hoor ik ook van mensen die achter me hebben gereden.
De plus- en minpunten op een rij:

+ comfortabel
+ high tech (injectie, volledig instelbare vering, geen choke meer)
+ beresterk blok, altijd trekkracht (lineair; lijkt wel een elektromotor)
+ blok met ervaring (borduurt voort op de zeer ervaren en probleemloze Suzuki-blokken met olie-/luchtkoeling)
+ zeszuiger schijfremmen
+ 6e versnelling is een soort overdrive
+ veel bekijks: 1400cc maakt toch wel indruk

- geen echt eindschot; vermogen bouwt na 7000 rpm af
- te zacht zadel
- geen windbescherming (alleen een probleem op de snelweg met tegenwind)
- injectie op deellast niet helemaal vlekkeloos (KFR)

Ik vind de XJR1300 misschien wel mooier, maar de GSX is wat moderner uitgerust. Ook heb ik op een Fazer 1000 van een kennis mogen rijden; ik moet zeggen, ik was wel onder de indruk. De Fazer komt gewoon wat vlotter over, minder bullig.

Al met al ben ik wel heel tevreden met de GSX1400 en heb geen spijt van mijn aankoop. Het gebrek aan windbescherming wordt ruimschoots gecompenseerd door het fantastische blok; en met een paar sportdempers steel je helemaal de show en kun je onderweg genieten van het blok dat als het ware tegen je praat.

Succes met het maken van je keuze.
 
Ik heb bijna 2 jaar een GSX1400. Na een half jaar heb ik BOS-dempers gemonteerd. Prachtig geluid; hoor ik ook van mensen die achter me hebben gereden.
De plus- en minpunten op een rij:

+ comfortabel
+ high tech (injectie, volledig instelbare vering, geen choke meer)
+ beresterk blok, altijd trekkracht (lineair; lijkt wel een elektromotor)
+ blok met ervaring (borduurt voort op de zeer ervaren en probleemloze Suzuki-blokken met olie-/luchtkoeling)
+ zeszuiger schijfremmen
+ 6e versnelling is een soort overdrive
+ veel bekijks: 1400cc maakt toch wel indruk

- geen echt eindschot; vermogen bouwt na 7000 rpm af
- te zacht zadel
- geen windbescherming (alleen een probleem op de snelweg met tegenwind)
- injectie op deellast niet helemaal vlekkeloos (KFR)

Ik vind de XJR1300 misschien wel mooier, maar de GSX is wat moderner uitgerust. Ook heb ik op een Fazer 1000 van een kennis mogen rijden; ik moet zeggen, ik was wel onder de indruk. De Fazer komt gewoon wat vlotter over, minder bullig.

Al met al ben ik wel heel tevreden met de GSX1400 en heb geen spijt van mijn aankoop. Het gebrek aan windbescherming wordt ruimschoots gecompenseerd door het fantastische blok; en met een paar sportdempers steel je helemaal de show en kun je onderweg genieten van het blok dat als het ware tegen je praat.

Succes met het maken van je keuze.


heej allemaal,

Ik ben het eigenlijk met alles eens behalve dat eindschot !! die van mij loopt keihard door tot 8750 toeren, ik heb echter wel een akrapovic full system in combinatie met een k&n luchtfilter,dit geeft mijn gsx 117,4 pk en 135 nm op het achterwiel!!!

En als je windbescherming wil hebben kijk je bij de verkeerde motor!!!

mijn plus minnenrijtje ziet er alsvolgt uit.

+sterk.
+stuureigenschappen.
+remmen.
+robuuste motor met veel bekijks.

-zacht zadel ( op lange ritten echt irritant)
-aan/uit gevoel injectie tussen 1500 en 2000 toeren

natuurlijk zijn beleving en uiterlijk voor iedereen verschillend voor mij was de gsx 1400 de beste keus en ik heb er zeker geen spijt van!!!

groetjes joker
 
Dat heb ik gemerkt ja, tussen 1500-2500 zonder gas of met heel weinig gas is de mijne erg schokkerig.

Wat betekent KFR :?
Laat maar, weet het al:

Konstant Fahr Ruckeln

is daar wat tegen te doen ?

edit: hmmm, misschien toch nog maar eens een keer synchroniseren en nu goed :Z
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan