motopak

Xaf

Rookie
5 feb 2004
5
0
Brugge
Ik rij eigenlijk al een jaar en half alleen met een vest op mijn cbr600.
Ik weet het niet echt slim geen broek aan te doen, maar er komt verandering in. Ik wil nameling dringend kneesliders, want ik wil nu toch eindelijk eens weten of het mij lukt dat kneetje tegen de grond te zetten of niet.
Ik ben eigenlijk van plan een leren pak te kopen, maar ik weet niet goed wat. Het is ook de bedoelign binnenkort op circuit te gaan rijden, dus het moet daarvoor ook dienen. Ik heb al opt net gezocht maar ik vind niet direct reglementen ivm kledij op circuit. Weet iemand daar iets van. Is het vb nodig of aangeraden van zo'n rugprotectie (je weet wel, zo'n boebel op je rug :) ), moet dat pak in één stuk of mag ook in twee stukken, wat is er aangeraden, enz.

Ivm merk, alles zal wel goed zijn, maar zijn er voorkeuren (vb ene merk betere stikkingen dan de andere, enz).
Dit is mss al een oude topic, maar wou het toch nog even vragen.

Alvast bedankt
 
Ik rij eigenlijk al een jaar en half alleen met een vest op mijn cbr600.
Ik weet het niet echt slim geen broek aan te doen, maar er komt verandering in. (...)
Is dat toegestaan dan, hier heet dat onzedelijk gedrag? :? O-)

Bij mijn weten is op de meeste circuits een goed sluitend leren pak verplicht, evenals een goedgekeurde helm.
 
Ik rij eigenlijk al een jaar en half alleen met een vest op mijn cbr600.
Ik weet het niet echt slim geen broek aan te doen, maar er komt verandering in. Ik wil nameling dringend kneesliders, want ik wil nu toch eindelijk eens weten of het mij lukt dat kneetje tegen de grond te zetten of niet.

Uhhmm neem je nu een pak voor je veiligheid of omdat je je knie aan de grond wil leggen :? |( O-)
 
Leder is verplicht op circuit, that's it.

De rest vul je zelf in, kleur, overall, combi, etc... :) (tenzij je gaat racen, dan is een overall verplicht)

'Dure' merken zijn meestal sterker van stiksels en dikker van leder, maar er zijn uitzonderingen. Als je ca. 500-750 uitgeeft heb je normaal een goed en veilig pak.
 
heb zelf een goed zittende combi van hein gericke. dan kom je waarschijnlijk nog zelfs onder de 500 uit.

wil je iets flitsenders (deze was gewoon zwart) en je gaat bijv naar dianese pakken kijken, dan kon je nog wel eens boven de 750 uitkomen.

er is een hele hoop te koop. belangrijkste is dat ie goed past. en koop d'r gelijk sportondergoed bij met lange pijpen en lange mouwen. dat zit echt lekker onder leer. (geen geplak meer en je glijdt zo in en uit je pak).

en verder: denk ook aan goede laarzen met voldoende bescherming rond je enkel.
 
Ik heb vanmiddag bij Safe Apeldoorn een MQP combi gekocht voor.......... 375 Euri
Helmaal nieuw ( is wel zwart/wit/geel)

Ed

ps dr hangt nog een maatje 50
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
5
Weergaven
464
Terug
Bovenaan Onderaan