Hoe haal je meer vermogen uit je XT600?

Guuz

Rookie
28 jun 2004
26
0
Arnhem
Las in een oud topic over XT500 wilde verhalen over 'tunen'. Veel XT en WR ging over de vloer, waarbij iemand riep na een kwartiertje sleutelen van 27pk naar 55+ te gaan???

Jullie weten vast ook wel hoe je een standaard XT600 meer van-dat-um geeft...
 
een ander uitlaatsysteem schijnt veel te helpen bij een xt, omdat 'ie daar heel erg opgeknepen is. Dan nog goed laten afstellen en hij zal ietsje meer vermogen hebben. Maar ik denk dat het moeilijk(lees:duur)om er meer dan een pk of 5-8 meer uit te halen.
 
Dynojet is luchtfilter + caborateur? (K&N???) Wat kost dat?
Hoe lang gaat een uitlaat normaal mee? Bochten zijn nu wel verroest (XT is van 2000), misschien als het toch een keer vervangen moet worden een ander dan orgineel setje erop? Wat wordt aangeraden? Let me know...
 
voorbochten hoef je iig niet te vv .zijn al dik.
leovince maakt ze ook geeneens.
demper en luchtfilter(kast)aanpassen is natuurlijk standaard op een sm
 
Mail anders eens met Ruud Fredriks van Tovami.. zie z'n website op www.tovami.com , hij kan je vast wel vertellen hoe je het meeste uit je XT kan halen. Volgend jaar waarschijnlijk K&N op mijn DR, dit jaar nog even standaard uitfluiten (maar al wel een Leovince X3 demper) en dan ook de luchtfilterkast vergroten enz enz.

Staat op z'n site zelfs een grafiek van een XT600 standaard en met een Laser Produro systeem (waarschijnlijk alleen demper) ;

xt600.jpg
 
Ehm, ik wil niet lullig doen maar die std curve van 27 pk lijkt me wel erg summier. Mijne heeft voor mn 25kw bewijsje ook op de bank gestaan en is daarvoor dus netjes op 33,9 pk (achterwiel) gezet. Een XT heeft niet veel vermogen, maar zo weinig nou ook weer niet.
 
Ja ik vond het ook heel erg weinig voor een 600, maar het staat toch echt op die site... of ze hebben een 25kw xt600 getest (rdw goedgekeurd kitje) ?
 
Hmm, dan is het nog steeds wat vreemd.. 25kW is 34pk...
Ook het verschil tussen de twee curves is echt wel erg groot, door alleen een demper te wisselen.
 
Zit er veel verschil tussen een xt en een srx blok :?

http://go.to/srxconnection ; De Werkplaats ; Op naar de 50 pk.
Wou je net al een link geven naar die site/forum :P
Zijn er zoiezo met dynojet ervaring bij .
Weet niet hoeveel je er voor over heb maar Hoogland motoren in kwadijk heeft vrij veel ervaring met die blokkies.
Heb op m'n MuZ ook K&N filters met een open uitlaat in eerste instantie win je niet eens zo heel veel pk's (standaard 48 op de motor nu 48,1 op het achterwiel :P ) maar vooral het veel hogere koppel bij minder toeren scheelde bij mij voor m'n gevoel heel veel. :]
 
Hmm, dan is het nog steeds wat vreemd.. 25kW is 34pk...
Ook het verschil tussen de twee curves is echt wel erg groot, door alleen een demper te wisselen.

Ja maar dan is nog de vraag wat een officieel RDW kitje doet, 34pk op het achterwiel of op de krukas... ik heb helaas nooit mijn 25kw motor op de bank gezet, die had een 'officieel' kitje, dus waar een 2e typegoedkeuring voor was bij de RDW.

De grafiek lijkt meer te horen bij de XT350,welke ik heb gehad.

Ik gooi binnenkort m'n DR eens op de bank en later na K&N/Dynojet nog eens, ben benieuwd naar het resultaat ;) Standaard is m'n DR zo'n 44pk (krukas lijkt me).
Maar heb ook liever nog meer koppel dan PK's... koppel = machtig :}
 
Ik gooi binnenkort m'n DR eens op de bank en later na K&N/Dynojet nog eens, ben benieuwd naar het resultaat ;) Standaard is m'n DR zo'n 44pk (krukas lijkt me).
Maar heb ook liever nog meer koppel dan PK's... koppel = machtig :}

Is krukas waarschijnlijk :)
Mijn KLR heeft er 40 op het wiel met 10% verlies door de overbrenging. Met een TM40 en andere demper en K&N krijg je al veel meer winst. Maar een XT600 had geen enkele carb maar een dubbele carb meen ik, XT350 in indergeval wel. Die grafiek van Ruud Frederiks kan ook geen XT350 zijn, die maakt veel meer toeren :)
 
Laatst bewerkt:
Dank voor alle reacties!
Volgens de papieren heeft mijn standaard XT 29kw... Ik heb geen testbank en ik zou ook niet weten waar of wie dat in mijn buurt wel heeft (Arnhem?).
Het heeft volgens mij ook pas zin om dat ding erop te rollen als je daadwerkelijk iets gaat veranderen, toch?
Ben benieuwd naar de uitslag van het K&N setje op de DR van JK.
 
29.4kW (40pk) @ 6,250tpm
48Nm (4.9kg-m) @ 5,250tpm

Aldus papieren en ook je eigen site? (www.xt6.nl)
 
Weet niet hoeveel je er voor over heb maar Hoogland motoren in kwadijk heeft vrij veel ervaring met die blokkies.

hoogland, kom ik ook altijd. echt een toppertje.
hebben ook een testbank, aleen een beetje ver rijden uit arnem.
 
Wat heb je er dan onder/aan/bovenop gelegd dat je dat beetje extra krijgt? Daar gaat dit topic nl over! Geef eens een lijstje en kun je ongeveer aangeven wat dat kost?
Ik begrijp als je een sloot geld neerlegt dat ze er vanalles uit kunnen persen. Wat is gangbaar/makkelijk/betaalbaar? En wat is dan betaalbaar in jullie ogen?
 
- big bore HC zuiger: + - 200 euro
- deftige carbu(s)Mikuni:290 euro http://www.hells.de/framepage1015.html
- vrijere uitlaat: bv CRD voorbochten: 220 ofzo,demper 300 a 350 ,Leo Vince X3 is ook goed.
- airbox/filter aanpassen: snorkel weg/airbox "ventileren" ,dyno run voor de afstelling.

Bij een XR600 krijg je met dit recept een 10tal betrouwbare pk's bij,meer kan ook...
Kan ook: -Hete nokkenas,cilinderkop flowen etc
-vliegwiel verlichten,krukas balanceren etc etc
 
Terug
Bovenaan Onderaan