Lengte 1.93 met cbr600f

b0r

Rookie
7 jul 2004
16
0
Eindhoven
Ik ben op zoek naar een motor. Mijn vraag is of een Honda cbr600f geschikt is voor de lengte 1.93 en of ik niet beter kan kijken naar een fireblade omdat deze wat groter is.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een fireblade jaar 98/99 maar ik wil ook een 600 overwegen. Verder is het zo dat ik m'n rijbewijs best al een tijdje heb (6 jaar) maar nog niet veel rijervaring ik rij zo nu en dan eens op de motor van m'n vader.
 
BGL Racing heeft een 600F en is ook rond die lengte (dacht ik :P ). Ik meen dat hij er niet echt problemen mee had, maar dat kan tie waarschijnlijk het beste zelf ff komen melden ;)
 
Ik heb een 600F3, ben 1.94m lang en zit als gegoten.....ook op de langere afstanden. Ik heb er wel eens aan zitten denken de overstap te maken naar een Fireblade maar door de vorm van de tank kan ik mijn knieen niet kwijt.....je zit net ff meer opgekrult op een blade.
 
Ik ben 1.95 en kan mezelf ook prima kwijt op een 97-er 600f.
Op een 96-er blade kan ik minder goed zitten door de vorm van de tank. Ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe lang je benen zijn, voor zover mijn 2 cent.
 
Ik ben 1.95 en rijd op een ZX6R. Ik weet dat het geen CBR is, maar volgens mij verschillen deze motoren niet zo vreselijk veel van elkaar. ZX-je zit heerlijk, ook op lange afstanden goed vol te houden.
 
ligt er volgens mij alleen aan in hoeverre je je wil aanpassen cq lenig bent :)

overwoog zelf vorig jaar een gpx/z 600 maar was een enorm klein model, wezen kijken bij een gsx750f en die zat me als gegoten (1:89). onlangs op een cbr600 gezeten van '99 maar afgezien dat ie wel veel hoger was dan mn gsx750f vielen mn benen totaal buiten de uitsparingen en zat ik half opgevouwen op het ding; zat beroerd en was geen gezicht (naar horen zeggen) :)

daardoor zelf beetje de mening bedeeld dat de meeste 600-tjes dan wel te klein zullen zijn voor langere (lees grotere) mensen.

geloof trouwens wel dat er verschil zit bij de cbr en dat (ik meen) het oudere type was ruimer/groter was dan de nieuwere types??
 
Terug
Bovenaan Onderaan