open uitlaat + knallen eruit

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
1
Vlaams-Brabant
Hallo
heb een vraagje voor jullie ss- rijders.
Mn kameraden met hun open uitlaat laten af en toe eens een knalletje uit de uitlaat komen (met vuur-vlam).
Door tijdens het rijden stop-start contact uit-aan te zetten.
Nu is mn vraag:
-is dit echt slecht?
-brengt dit schade aan motr?
-of mag het af en toe ?

2e manier: stilstaand, gasgeven tot begrenzer - gas los.. / of ook met contact spelen

Want ze zeggen dat ik het ook kan met mijn moto (open carbon uitlaat), maar wil eerst zeten of het schade brengt, want heb moto echt nodig voor naar school te gaan..

Ps; ik heb gehoord dat dit niet kan met injectie-motoren, is dit waar?

thx voor de tips *D
 
Laatst bewerkt:
Je kan 't gewoon doen hoor....totdat ie boem zegt |(
Wat zullen'je "vrienden" lachen
full
 
tijdens het rijden met start/contact spelen lijkt me nooit goed...denk zelf maar na, zou het bijv. goed zijn voor de uitlaat als er vlammen uit komen...lijkt me niet dat ze daar gebouwd voor zijn ;)
 
Door het contact uit/aan te zetten komt er brandstof in je uitlaat, waarna jij je motor weer op contact zet en de brandstof verbrand door de volgende explosie in je chillinder. Dit is zeer slecht voor je motor en je uitlaat kan eraf knallen ( letterlijk).


als je me niet gelooft bekijk me eigen gemaakte filmpje hierover: http://members.lycos.nl/scholtensstephan/mijn_lama_spuugt_vlammen.mpg

speel deze af in je mediaplayer.

Wat er bij mij gebeurt is is dat de vorige eigenaar ermee op z'n bek is gegaan waardoor er 1 tabeindje is afgeknapt en de uitlaat er scheef onderhing. Daardoor kon hij valse lucht aanzuigen en met de choke aan kwam er dus ook benzine in de uitlaat waarna hij BOEM BOEM zei.

dus het is SLECHT!
 
t is zeker slecht.... zowel voor je uitlaat als voor je blok , door de knal (door benzine in de uitlaat) , kan er redelijk grote terugslag op je kleppen ontstaan , waardoor deze kapot kunnen gaan. Duur geintje

Wel leuk om te zien / horen bij anderen. Bij de TT zijn er genoeg zatte duitsers die t maar al te graag doen. een hand aan t stuur en in de andere hand een halve liter bier ;-)
 
Als ik hem hoog in de toeren doortrek en ik laat hem uitrollen met de gas dicht wil mijn pijp(origineel ) ook nog wel eens ploffen. Is dit dan ook schadelijk?? CO staat waarschijnlijk iets of wat te hoog??
 
Als ik hem hoog in de toeren doortrek en ik laat hem uitrollen met de gas dicht wil mijn pijp(origineel ) ook nog wel eens ploffen. Is dit dan ook schadelijk?? CO staat waarschijnlijk iets of wat te hoog??


denk dat ie iets teveel benzine krijgt , kan op zich niet zoveel kwaad als t af en toe gebeurd.
 
denk dat ie iets teveel benzine krijgt , kan op zich niet zoveel kwaad als t af en toe gebeurd.

Gebeurt bij mij altijd, schijnt geen kwaad te kunnen (volgens de dynojet man). Komen dan ook nog eens 'vlammen' uit de open uitlaat. :9

Komt volgens mij door onverbrande benzine of zo iets, maar ja ben geen expert :?
 
Wil er toch een keer een open pijp op leggen. Dan moet hij toch iets rijker afgesteld worden. Dan is dat alvast gebeurd..............
 
Pakking ergens tussen de headerpijpen verwijderen, dan knalt ie gegarandeerd. Hoef je allen maar het gas los te laten. Vlamt ook mooi. Zelfs injectieblokken kunnen dan knallen.
In principe knallen goed afgestelde injectieblokken niet. Het uitlaatsysteem moet dan wel goed luchtdicht zijn tussen motorblok en einde uitlaat.
Slecht? weet niet. Mijn TL heeft er een paar jaar op los geknald, alleen het dempingsmateriaal is aan gort geblazen, de rest is nog ok. Hij knalde agv. een weggeblazen pakking. Bewust spelen met gas en dodemansknop lijkt me sowieso niet goed voor een motor.

tlh
 
is altijd wel leuk om met de kill knop te spelen .

heb zo eens een agent die een bon aan het schrijven was de lul uit zijn broek laten schrikken :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan