Middengebied CBR600RR

Klasbak

MF'er
12 jul 2004
33
0
Hengevelde
Hallo,

Ik overweeg een aanschaf van een CBR600RR. Nu kom ik van zo'n dikke 2 cilinder en wat natuurlijk direct tegenvalt is het middengebied van de 600. Nu weet ik dat er direct mensen gaan roepen van je moet zo'n ding in de toeren houden.
Maar ik wil jullie toch vragen of er iemand het middengebied beter heeft gekregen door bijv. montage van een andere demper, Power commander, groter achter tandwielen, luchtfilter etc.
Het gaat er mij om dat ie wat beter oppakt vanaf ca. 4.000 toeren.

Alvast bedankt voor jullie tips en reacties.

Brian
 
zoek eens achter het topic van Arkan ivm zijn (ex) 600rr. Daar moet je het ergens in terugvinden. Tevens beschrijft hij elke stap die hij heeft uitgevoerd. Ook heeft hij de prijzen vermeld.
 
als ik dan toch voor een 600 zou gaan, zou ik de soes of de kawa nemen die hebben toch een beduidend sterker middengebied dan de Honda, of je moet totaal verkocht zijn aan de RR natuurlijk... ;)
 
Ik heb voor 1 tandje minder en achter 3 meer, veel korter gegeard dus wel nog een speedohealer nodig om kms en snelheid juist te houden.

Gevolg : er is ook leven onder de 9000 (wat ik standaard niet vond) en pakt zelfs goed op vanaf 6000 maar als je wil dat hij al vanaf 4000 wegspuit zal je toch nog wat meer moeten doen.

Het lijkt me evident dat je een 600 ss nooit het karakter zal kunnen geven van een dikke twin.
 
Vergelijk jij altijd appels met peren?

Een Dodge Viper rijdt ook anders dan een V12 Ferrari. Toch zijn ze allebei rap.

Het is koppel versus vermogen (pk).

de een houdt van lage toeren rijden en veel trekkracht, de ander haoudt van veel toeren draaien om zo hard te gaan.

Als vergelijk; een vriend van me rijdt op een Mille uit 99. Ikzelf een kwak uit 1992 (4 cylinder lijn). Eevenveel pk's echter de Mille heeft enorm meer koppel. Toch ben ik sneller dan hem. Maar niet veel. Het rijdt alleen heel anders.

Ik denk dat je versteld zal staan wat die CBR allemaal kan en hoe sterk ie is. Iedereen denk, ach een 600 tje......... 8-) . Maar begin er maar aan. Ik ken er die er 10 seconde sneller mee rondgaan dan op een dikke twin of zwaardere 4 cylinder lijn motor O-)

Het gaat erom hoe je hem GEBRUIKT ;)

Advies; kopen die CBR, machtig mooie fiets en technisch hoogstandje!
 
Alvast bedankt voor jullie reacties. Even voor alle duidelijkheid, ik wil er ook geen dikke V-twin van maken maar probeer er alleen achter te komen hoe je het middengebied op een simpele en relatief goedkope manier wat kunt opvijzelen.
Dus als jullie nog suggesties hebben. Zet er in ieder geval een achter tandwiel op dat 2 tandjes groter is en een LeoVinci uitlaat.
 
Ahum, je hebt helemaal GEEN aanpassingen nodig, DAT is wat ik zeg. Ga nu eert maar eens proberen (en vouw jezelf aub niet om een boom). Want die 600 is rap, erg rap!!

Die fiets is een turbine !!!
 
Ahum, je hebt helemaal GEEN aanpassingen nodig, DAT is wat ik zeg. Ga nu eert maar eens proberen (en vouw jezelf aub niet om een boom). Want die 600 is rap, erg rap!!

Die fiets is een turbine !!!

Eigenlijk heb je het helemaal gezegd ;) Echter, heb een aantal aanpassinkjes gedaan en tandje kleiner voor. Het ding is helemaal niet meer te houden. Los de begrenzer in in 6de :}

Nu voor een kort mickey mouse circuit zoals Croix is een tandje kleiner voor en 1 of 2 achter beter. Op Zolder kom je op 1 of 2 bochten ook niet heel lekker uit met std gearing. Maar voor straat is het eigenlijk niet nodig.

Nu, je moet het ding natuurlijk wel beetje anders rijden als die twin ;)
Maar sommige lijken dat maar niet te willen begrijpen en blijven zagen over een 600 te weinig 'power' heeft. Tja dat heb je als je altijd in 6de versnelling wil rijden |(
 
je kan altijd 2000€ uitgeven om een kleine 10pk winst te maken... (piekvermogen dan, het middengebied is dan nog veel minder)
met het geld dat je dan in het totaal aan je bike gespendeerd hebt, kun je een nieuwe standaard fiets kopen met 50pk meer vermogen :X
een ander geluidje is een must, dus ik hou het bij een andere uitlaat, voor de rest gaat ie al hard genoeg voor mij.
maar dat is ieder zijn smaak natuurlijk ;)
 
je kan altijd 2000€ uitgeven om een kleine 10pk winst te maken... (piekvermogen dan, het middengebied is dan nog veel minder)

Mmmmm, 10pk piekvermogen winst ??? Vreemd maar een volledige uitlaat leverde toch bij mij OVERAL winst met 10pk winst in middengebied en 12 op top :?
 
Mmmmm, 10pk piekvermogen winst ??? Vreemd maar een volledige uitlaat leverde toch bij mij OVERAL winst met 10pk winst in middengebied en 12 op top :?

kan goed zijn, ik geloof je best, maar vind het veel geld.
nuja, dat is ieder zijn zaak natuurlijk, ik heb dan weer veel geld uitgegeven om de looks te veranderen, dus ja... ;)
 
Hey Wicked,

10 pk met een andere uitlaat of beter gezegd een compleet ander uitlaatsysteem. Welk merk en wat kost ie.
Besluit is genomen, die RR komt er.
Bedankt voor jullie reacties. Iemand ervaring met een power commander??
Thanx
 
Ik heb een Arrow systeempje. Een gehomologeerd systeem ook nog met uitneembare db-killer.
Dat is ook een van de redenen dat ie gekomen is. Op moment dat ik die zocht (2003) had laser nog zo geen dergelijk systeem. Hetzelfde voor Leo.
Zonder db-killer is het identiek aan het racesysteem. Met killer heeft ie een EU keurmerk. Bovendien heb je die PCIII die wel nodig om de boel een beetje af te stellen.

Dingsken, ieder doet een beetje waar hij zin in heeft. Maar heb nog wel het een en ander verbrast aan vering, radiator, ... :9
Je kan daar over blijven zeveren maar het is een beetje een verslaving :9

Trouwens, moest ik kiezen tss een andere vering en een uitlaat zou ik kiezen voor een andere vering. Dat is het beste wat ik ooit aan de motor heb laten veranderen.
Als er een nieuwe (sport) motor komt zit het er al dik in dat de std vering er direct af vliegt :] Je boet in aan comfort maar dat went heel snel. Maar je krijgt er een messcherp sturende fiets voor terug en dat wil ik voor geen geld meer missen. Een weekje of 2 nog op de std RR van vriend gereden en dat viel mij zwaar tegen. Net een boot ;) ;)
 
Thanx voor je berichie Wicked.
En ik sluit me volkomen voor wat betreft de vering. Breng hem altijd naar Andre Stamsnijder in Bornerbroek. Kan ik iedereen aanbevelen. Je kent de fiets niet terug.
 
Heb die destijds ook bij Stamsnijder aan laten passen. Is inderdaad heel goed.
Bij volgende motor stuur ik hem ook onmiddellijk naar daar.
 
Voorvork is aan gepast bij SO-products. Andere veren, en dempingkarateristiek van vork is aangepast. Nu voel je tenminst iets als je aan de knopjes draait ;) Bovendien heb ik een WP veer laten steken.
De voorvork kostte destijds +-550 euro en de achterveer 950 euro. Dacht dat volledige kostenplaatje ergens rond de 1600 euro lag. Het is toen wel via VZH gegaan vorig jaar.
Goedkoop is het niet maar ja. Ik heb mij voorgenomen om mijn goesting te doen met deze fiets.

Je kan nog veel verder gaan maar dan betaal je je helemaal blauw.
Volledige WORKS internals van de voorvork zit ergens rond de 2000 euro. Voor de WORKS achterveer van WP weet ik niet precies wat er gevraagd wordt maar dan spreek je ook over >2000 euro en meer |( |( JE hebt dan wel topspul ;) ;)
Maar ik dicht mij de cap. niet toe om dergelijke uitgaven te rechtvaardigen. D
 
Terug
Bovenaan Onderaan