Lengte een probleem bij een motor?

Simps

Rookie
12 jul 2004
17
3
Gouda
Hallo,

Nou, dit is mijn eerste postje, dus geniet er maar van, hopelijk zullen er nog vele volgen.

Gezien het feit dat ik binnenkort aan m'n motorrijbewijs begin, was ik laatst met een vriend van me bij een aantal motorzaken wezen kijken. Gewoon om eens te orienteren wat nou de mogelijkheden zijn. Zelf heeft hij een Thundercat en ik was achterop meegeweest. 't Blijft leuk :)

Maar goed, ik dus naar een motor kijken. Chopper wil ik niet, teveel chroom en je koopt meer levensstijl dan motor onderhand. Om nou gelijk met een dikke naked bike of sport bike te beginnen lijkt me niet raadzaam, maar goed, ik weet na het behalen van m'n rijbewijs meer daarover. Ook op advies van verschillende mensen die ik ken die motor rijden, lijkt de keuze voor een 600 model duidelijk.

Maar nu mijn probleem. Ik ben 1.94 lang. Op de meeste bikes met een kuipje pas ik niet eens. Waar ik wel op pas zijn Fazers, Diversions, Bandits en Honda CBF modellen. Zijn er nog mensen met suggesties voor andere modellen?

Ik ga binnenkort weer bij een aantal andere zaken kijken, maar wie weet hoor ik hier wel wat nuttigs :)

Thanks,

Simps
 
Bedankt voor de suggesties. Bij een motor met een kuip is het toch altijd even passen en meten. Volgens mij als je een pak aanhebt met van die dikke kniepads wordt het allemaal nog krapper.

Zo'n RF600 ziet er wel netjes uit. Aparte lijn zit er in, die luchtgaten voor de radiator hebben wel wat.

Simps
 
Zo'n Varadero ... zit je dan niet best hoog en recht op ?

Dus een GSX600 moet geen probleem zijn dan? Mooi, dan schrijf ik die er op m'n lijstje bij :)

Simps
 
Of het past of niet ligt aan de lengte van jouw benen en het model van de fiets.

Een fiets met brede tank en brede buddy zal voor jou misschien beter zitten dan een fiets die smal is of brede kuipdelen heeft.

1 manier om erachter te komen.
Passen!!!

GSX600F zou zeker moeten passen.
 
volgens mij moet je gewoon motors gaan passen.
Heeft veel te maken met de lengte van je benen.
Ben zelf 1.95 en had geen moeite op een 125cc mito,anderen weer wel.
Dus ik denk dat je gewoon moet gaan proef zitten.
 
Ja, passen dat lijkt me duidelijk. Ik ga zaterdag weer naar een andere motorzaak. Ik vind het eigenlijk wel leuk, er staat alleen veel te veel "eye candy" in zo'n zaak. Ik vind een hoop motoren mooi, maar goed. 't Moet ook nog een beetje zitten en betaalbaar zijn.

Maar GSX600 houd ik even in m'n achterhoofd. Ik heb wel een GSX1000 gezien, maar misschien zie ik zaterdag die 600 en dan kan ik er even op gaan zitten.

Simps
 
'k ben zelf 1.92 en heb een blade'01 hier zit ik prima op maar op bv een R1 weer minder omdat ik daar met m'n knieen niet weg kom. Volgens mij zijn de knieen de belangrijkste knelpunten met de rest kom je wel weg (opvouwen ala Kevin Swansch)
 
Ja, passen dat lijkt me duidelijk. Ik ga zaterdag weer naar een andere motorzaak. Ik vind het eigenlijk wel leuk, er staat alleen veel te veel "eye candy" in zo'n zaak. Ik vind een hoop motoren mooi, maar goed. 't Moet ook nog een beetje zitten en betaalbaar zijn.

Maar GSX600 houd ik even in m'n achterhoofd. Ik heb wel een GSX1000 gezien, maar misschien zie ik zaterdag die 600 en dan kan ik er even op gaan zitten.

Simps
als het betaalbaar moet zijn is de rf ook een goede keus kijk maar eens op marktplaats.nl,succes ermee
 
Aprilia's zijn ook goed voor jouw lengte (zowel Mille als Tuono). Ik pas er met m'n 1.84 niet op (d.w.z. tenen aan de grond). Ducatie Monsters moet je vergeten want dat is meer van de < 1.75
 
ach .. met een beetje frommelen...
heb een 916, en ben 1.92
past best.. kneedown is makkie zo...
 
Hallo,

Nou, dit is mijn eerste postje, dus geniet er maar van, hopelijk zullen er nog vele volgen.

(knip)


Maar goed, ik dus naar een motor kijken. Chopper wil ik niet, teveel chroom en je koopt meer levensstijl dan motor onderhand.



Je bent aardig bevooroordeeld met je eerste postje.. maar toch welkom... ;)

Te veel chroom ?, dan spuit je 'm toch matzwart ofzo.. :?

Je koopt meer "levenstijl" dan een motor onderhand.. :?

Daar ben je toch zélf bij, of denk je dat het van je verwacht wordt die levenstijl... |(

(wat voor 'n levenstijl bedoel je precies eigenlijk dat wil ik wel eens weten..)

Maar dat maak je toch nog altijd zélf uit of niet soms ??!!
Of rij jij niet voor jezelf, maar voor een ander... :?







(knip)

Maar nu mijn probleem. Ik ben 1.94 lang. Op de meeste bikes met een kuipje pas ik niet eens. Waar ik wel op pas zijn Fazers, Diversions, Bandits en Honda CBF modellen. Zijn er nog mensen met suggesties voor andere modellen?



Thanks,

Simps

1.94 ? das 'n centimeter langer dan ikzelf ben...

Dan heb je zeker 'n probleem!! })

Dat wordt dus tóch 'n chopper voor jou ben ik bang, inclusief levenstijl, maar die kun je er natuurlijk ook gewoon afslopen als je een beetje handig bent..... :+

succes!
 
Laatst bewerkt:
Maarreh.....mag die man d'r van jou zélf nog een mening over hebben?

Hij houdt kennelijk niet van choppers. Daar zijn er meer van. Nou én?
Jij houdt er kennelijk wel van. Prima, da's gelukkig een keus die je (nog wel...) zelf mag maken. Niks mis mee.


Meer rijden, minder zeuren......
 
Meer rijden, minder zeuren......

Dat is precies wat ik met mijn reactie wilde zeggen.
Voor het geval je dat niet opgevallen was.. :]
 
Mijn persoonlijke opinie is dat mensen die een chopper hebben een beetje overkomen als van die "easy rider" types. Dat is je reinste geval van generaliseren, maar goed.

Ik prefereer meer een kruisraket. Die vind ik gewoon mooier, dat mag toch zeker wel?

Simps
 
met een beetje gezond verstand zou je best naar de 1000cc supers kunnen kijken
als de 600's te klein zijn (ik verzuip op 1000's met 1.76cm)
voor de beginnende motorrijder met zelfbeheersing zal het vast wel te doen zijn
 
Nou kijk, ik ken mezelf. Ik vind iets pas leuk als 't snel gaat. Dan is het natuurlijk de vraag of ik sowieso wel op een motor moet kruipen. Ik was niet van plan mezelf dood te rijden.

Maar met een 1000cc blok heb je wel wat meer power onder je aars liggen dan een 600cc. En er hangt ook een iets heftiger prijskaartje aan. Ik wil echt nog wel een keer op een dikke motor rijden, maar dan moet ik die wel kunnen lappen.

Ik ga gewoon nog eens bij verschillende motor zaken rond en passen/meten en kijken wat 't allemaal kost. Meer kan ik voorlopig niet doen.

Simps
 
Terug
Bovenaan Onderaan