Yamaha MT01

24 okt 2001
82
0
Amsterdam
Van motorcycledaily.com

Zeer vette motor al zeg ik het zelf...

Remember the Yamaha MT-01 concept that caused such a stir at the Tokyo Motor Show several years ago (take a look at our article here)? Well, that concept is now a reality -- Yamaha is manufacturing the MT-01 for availability early next year. Perhaps, as a Europe-only model. We will see.

True to the concept, the MT-01 retains much of the styling that was so well received at the Tokyo show, and features a version of the air-cooled Road Star 1,700cc engine surrounded by a sportbike-quality chassis, suspension and brakes. Yamaha is calling the MT-01 a "torque sports roadster". Take a look at the web site Yamaha has set up for this new machine.

071404top.jpg

071404bottom.jpg

071404side.jpg


Website: http://www.mt-01.com
 
Jammer dat ze het 660cc ééncilinder blok niet hebben gehouden. Dat in combinatie met een ultra laag gewicht (dat lukt dus nooit met zo'n automotor!!!) zou echt top zijn!
 
Jammer dat ze het 660cc ééncilinder blok niet hebben gehouden. Dat in combinatie met een ultra laag gewicht (dat lukt dus nooit met zo'n automotor!!!) zou echt top zijn!

Daar hebben ze de XT toch voor :?

action_07_tcm37-14330.jpg



Van de Bulldog werd bij de intro gezegd dat hij wat tegen viel omdat het blok te weinig puf had dus misschien is dat met deze beter? Als het de opvolger van de Vmax moet worden dan lijkt me dat wel een goede zaak.
 
Oeps, you're right!

Die MT-03: Andere koplamp en gewoon fabriceren die hap. En nee, ik wil geen off-road, dus een XT is out of the question!
 
Daar hebben ze de XT toch voor :?

(Afbeelding)


Van de Bulldog werd bij de intro gezegd dat hij wat tegen viel omdat het blok te weinig puf had dus misschien is dat met deze beter? Als het de opvolger van de Vmax moet worden dan lijkt me dat wel een goede zaak.

Mooie motor deze MT01 (of BT1700 ?). Ik mis alleen een cardan.
Vermogen van de Bulldog is voor een paar honderd EURO eenvoudig op te krikken van 65 naar 80 PK
zie:
www.bt1100bulldog.nl
 
Laatst bewerkt:
Van motorcycledaily.com

Zeer vette motor al zeg ik het zelf...

Remember the Yamaha MT-01 concept that caused such a stir at the Tokyo Motor Show several years ago (take a look at our article here)? Well, that concept is now a reality -- Yamaha is manufacturing the MT-01 for availability early next year. Perhaps, as a Europe-only model. We will see.

True to the concept, the MT-01 retains much of the styling that was so well received at the Tokyo show, and features a version of the air-cooled Road Star 1,700cc engine surrounded by a sportbike-quality chassis, suspension and brakes. Yamaha is calling the MT-01 a "torque sports roadster". Take a look at the web site Yamaha has set up for this new machine.

(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)

Website: http://www.mt-01.com
erug mooi :9~ :9~ als ie er is gaat ik zeker even rijden ben benieuwd of ik net zo goed erop zit als dat kleine jappanertje op de foto...........


hihihi
 
Als iemand fotos zoekt... dit zijn allemaal... Heb maar even de low res gepost maar de links zijn naar de hi-res pics, met dank aan Motociclismo.

En dat is natuurlijk geen Japanner op de foto!

Anyways...





























 
Ik vind het geluid nog best ok.
Moet toch leuk zijn, achter een supersportje aan het licht (die denkt dan toch dat er een chopper achter staat) om dan bij groen al straatstenen uitspuugend er voorbij te vlammen :9~
 
SORRY !!!
(moest ergens heen, zag nog net "MT01" staan, paar dagen terug gelezen dat ie in produktie gaat, wilde dit nog even snel melden ZONDER topic te lezen...STOM....STOM....STOM) :}
---------------------------------------------------------------------------------
Ik gaat eerst maar es afwachten wat ie moet kosten ,Om vervolgens te zien hoeveel pkaaaaaas die echt krijgt ,Dan eens zien of ie rijdt zoals mijn xjr,of zoals mijn fsz 1000.Of nog beter als een kruising tussen allebei,Dan moet ik wslijk eens een heel serieus gesprek met het thuisfront houden ,lees mijn vrouw :9 .En dan moet de bank lief zijn als ik te weinig geld heb :( .En dan ruil ik de Fazer of de xjr maar in of allebei.Kortom voorlopig blijf ik nog effe wat dromen over dat wat misschien gaat komen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan