690 duke R(2016)terug naar 32 kw

Marcel15399

Rookie
30 mei 2019
3
0
Goedenavond allen,

Ik zal me zelf even kort voorstellen. Ik heb de afgelopen 2 jaar op een 125 duke gereden, super fijne motor! Nu heb ik afgelopen maand een 690 duke R uit 2016 gekocht. Omdat ik naar A2 mag. Onder deze duke zit een full akra line (tuning kit). Nu wil ik de motor terugzetten naar 32 kw alleen kan dit volgens mijn dealer niet omdat de mapping voor de tuning kit alleen voor vol vermogen beschikbaar is. Optie zou zijn om een een kathalysator van een normale 690 eronder te zetten. Mijn vraag is: past die kath ook op de akra voorbocht?(qua diameter).

Andere vraag: kent iemand misschien een adres waar ze de software zouden kunnen kraken en hem gewoon op toeren zouden kunnen begrenzen? Ik wil namelijk wel graag die akra tuning kit behouden met mapping!
 

Bijlagen

  • 36ADCCE8-41A3-484C-89F6-DCCEA725FBE5.jpeg
    36ADCCE8-41A3-484C-89F6-DCCEA725FBE5.jpeg
    338 KB · Weergaven: 12
Of de software is aan te passen is een goede vraag, maar hoe ga je je papierwinkel dan regelen? De oplossing die de dealer kan uitvoeren zorgt er ook meteen voor dat de motor automatisch onder de tweede typegoedkeuring valt, waarbij je automatisch een nieuw kentekenbewijs krijgt thuisgestuurd met 35KW er op. Zelf kloten betekent ook dat je een speciale keuring moet doen bij de rdw.
 
Volgens mijn verzekering is het bewijs dat mijn motor op 32 kw staat voldoende. Vermogensuitdraai op een rollerbank volstaat dus. Ik weet alleen niet of de RDW ook hiermee akkoord gaat..
 
Ik geloof nooit dat je verzekering dat op papier gaat zetten. Zodra je schade rijdt zullen ze proberen je te naaien. De enige manier om het goed en goedkoop te doen is een originele uitlaat terug zetten en de dealer de tweede typekeur te laten activeren. Je kunt hem ook alternatief, met de akra terug tunen maar dan moet vgoor een hoop kosten naar de RDW en kom je met de Akra niet door de geluids test.
 
Volledige Akra kit met bijbehorende mapping op 32Kw zetten lijkt me niet echt ideaal rijden.

Ik denk dat het toverwoord tweede typekeur zal blijven, en wat volgens verzekeringen nu voldoende is hebben ze als je een claim indien nooit gezegd.
Je kunt beste orgineel maken en als je volle A hebt de kit er weer onder zetten.
 
Tuning kit zat er al onder toen ik hem kocht. Niet bij stilgestaan dat dat evt een probleem kon worden met terugzetten. Denk dat ik maar op zoek moet naar een 690 normale kath🙃
 
Ik denk dat je het beste je verlies kan nemen en iemand zoeken die wil ruilen en daar het liefst nog voor wil bijleggen ook. Een originele uitlaat kost je ook tweedehands een vermogen. Als je de Akra met ruil verkoopt heeft iemand voor half geld een sportuitlaat en jij een gratis originele uitlaat plus zakgeld.
 
of je verlies nemen, zelf originele pijp aanschaffen, 2 jaar zo rond tuffen, A rijbewijs halen en de akra bende er weer onder gooien

als je het gaat gooien op de verzekering dat ze dit goed vinden, zorg ervoor dat je dit zwart op wit hebt. verder hou je het risico dat mocht je aangehouden worden om wat voor reden dan ook en een moeilijke agent vind het niet akkoord rij jij gewoon op een motor waar jij geen rijbewijs voor hebt
 
Terug
Bovenaan Onderaan