6e 11KW Pinksterweekend 2020 naar Wuppertal!

Chielo

Die hard MF'er
22 jul 2014
652
139
Aalten
Zelfde verhaal, nieuwe organisator!

Filmpjes van de 1e tourtocht:

Filmpjes van de 2e tourtocht:

Filmpje van de 3e tourtocht:
Motortoerrit in Wuppertal, Duitsland.

Wanneer?
Met Pinksteren.
We gaan weg op zaterdag 30 mei en komen terug op maandag 1 juni 2020.

Waar naartoe?
Vanaf het verzamelpunt in Duiven naar het Bergische Land in Duitsland met als uitvalsbasis de oerlelijke stad Wuppertal. ;)
De afstand van Duiven naar Wuppertal is ongeveer 135km.
We verzamelen rond 12.00 uur in Duiven zodat rijders de tijd krijgen naar Duiven te rijden.
Bergische Land is bijzonder populair bij motorrijders, je kunt er prachtige routes rijden door een gevarieerd heuvellandschap.
Info over Bergische Land:
Vakantietips en informatie Bergisches Land | Duitsland

Waar overnachten?
We overnachten in McDreams Hotel in Wuppertal.

McDreams Hotel Wuppertal. Stay overnight near city-centre

Dit is een goed budgethotel en een goede uitvalsbasis voor de tourrit van zondag.
Ontbijten kan bij de Subway, het tankstation of de McDonalds direct naast het hotel.
Het hotel biedt gratis Wifi.
Direct naast het hotel is een supermarkt die nog een paar uur open is nadat we aankomen.
De motor kan helaas niet binnen staan, dus neem een goed slot mee.

De tourrit op zondag
De tourrit is ongeveer 150 km en voert ons door een heuvelachtig landschap met veel dorpen en bochten.
Ideaal om te leren rijden in een berglandschap.

Wat is er nog meer te doen?
Een bekende touristische attractie is de zweefbaan (Schwebebahn) in Wuppertal. Die is te zien vanuit de meeste hotelkamers en op zondag na de rit maken we samen eventueel een ritje.
Wuppertaler Schwebebahn - Wikipedia

full

Voor wie?
Het weekend is bedoeld voor rijders met een 11kW motor, daar zijn de afstanden op berekend. We rijden binnendoor en niet op snelwegen.
Vanwege snellere rijders in het verleden (waaronder ikzelf) wil ik het dit jaar weer zoals oorspronkelijk houden en is de rit alleen toegestaan voor 125cc motoren!
Houd er rekening mee dat we zo snel rijden als de langzaamste, en dat kan zomaar 90 km/uur zijn.
De meeste vaste bezoekers van de rit hebben ondertussen al wel wat ervaring de dus de rit is niet alleen voor beginners!
Ik daag ook de doorgewinterde motorrijders uit om een 125cc te huren/lenen/kopen en eens een weekendje mee te gaan naar de duitse heuvels!

Kosten
Alle kamers hebben een eigen badkamer en toilet. Er zijn een- en tweepersoonskamers.
Verblijf op een gedeelde kamer is 50 euro per persoon voor twee nachten.
Verblijf op een eenpersoonskamer is 80 euro voor twee nachten.
Je deelt de kamer met een andere deelnemer (op een eenpersoonskamer natuurlijk niet).
Prijs is exclusief ontbijt.
Ontbijten bij de Subway direct naast het hotel kan al vanaf 2,49 euro.

Zakgeld
Per persoon moet je rekenen op ongeveer € 60 voor ontbijt, lunches, diners en benzine voor het hele weekend. Maar dat ligt aan jezelf, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
In de buurt van het hotel zijn diverse mogelijkheden om voor een prik te eten. En de echte spaarders kunnen brood in de supermarkt kopen. ;)

Aantal deelnemers
Er zijn 9 bedden beschikbaar.
De tocht gaat door bij minimaal 4 deelnemers.

Aanmelden
Aanmelden onder voorbehoud kan in dit topic of via PB.
Na betaling is de aanmelding definitief.

Annuleren
Na betaling kun je niet annuleren.
Maar met een beetje geluk vind je een vervanger.

Aansprakelijkheid
Ik ben geen reisorganisatie en ik doe dit vrijwillig. Ik ben dan ook niet aansprakelijk voor welke schade dan ook die je oploopt.

WhatsApp Image 2019-06-09 at 19.32.29.jpeg



voorlopige aanmeldingen
LMGguy
Stefany 2609
N-rijder

Definitieve aanmeldingen:
Chielo

Deze OP zal ik regelmatig bijwerken, houd het dus in de gaten.
 
Laatst bewerkt:
Grom staat nu al meer dan een maand bij een werkplaats omdat ik het probleem niet opgelost krijg. Het schijnt iets elektrisch/harnas te zijn. Maar ik heb nog steeds de planning om met toch weer met de Grom te gaan volgend jaar |(
Maar waarschijnlijk wordt het dan toch de Varadero, maar ik ben er sowieso weer bij.
 
Mocht ik m'n brommer tegen die tijd op motor kenteken hebben kunnen krijgen wil ik wel mee.
Gaat om een 74cc tweetakt. Met mij rechtop er op met een top van ca 100 a 110.
Is daar bezwaar tegen?
 
Mocht ik m'n brommer tegen die tijd op motor kenteken hebben kunnen krijgen wil ik wel mee.
Gaat om een 74cc tweetakt. Met mij rechtop er op met een top van ca 100 a 110.
Is daar bezwaar tegen?

Absoluut niet!
Je klinkt als een perfecte kandidaat dus ik hoor graag van je of je mee gaat.👍
 
Mocht ik m'n brommer tegen die tijd op motor kenteken hebben kunnen krijgen wil ik wel mee.
Gaat om een 74cc tweetakt. Met mij rechtop er op met een top van ca 100 a 110.
Is daar bezwaar tegen?

Dan ben ik wel erg benieuwd wat je voor 75 cc je hebt.
 
Gemak is een groot woord. Met gemak ca 100. In iets andere setting en voor mij 10 kg geleden liep het ca 120.
Met wat vlotter spul er op moet het wel leuk richting de 130 lopen, maar dat budget heb ik er niet voor over.
Als ik hard wil neem ik wel wat anders uit dat rijtje meeO-)

Een 2t maakt ook 2x zoveel rake klappen en dit is misschien ook iets meer op performance gebouwd dan de Grom.
 
Vanwege de corona crisis en alle regels heb ik besloten het pinksterweekend helaas niet door te laten gaan.
Volgend jaar gaan we er gewoon weer voor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan