6V batterij

peter77

Rookie
14 nov 2004
16
0
België
Ik heb onlangs een nieuwe 6V loodaccu gekocht 6V/11Ah. voor mijn Honda CB
Nu wil ik deze opladen en de geleende acculader verteld me dat de batterij volledig opgeladen is, terwijl ik maar 4,2V open klemspanning meet? Ik dacht, ligt mss aan de oplader, dus hang er een andere oplader aan, maar die laad ook niet verder meer op omdat zogezegd de accu volledig opgeladen is. Die acculader gaat dus slechts met een spanning van 6,4V en 30mA de spanning constant houden, wat niet voldoende is om de accu verder op te laden...

Zou het kunnen dat de accu defect is? waarom zegt mijn accu-mate dit dan niet?
Misschien is er 1 van de drie cellen stuk waardoor ik maar 2x 2,1V = 4,2V Volt spanning krijg ipv 3x 2,1V = 6,3V. Dit kan toch niet bij een nieuw gekochte accu? (gedemin water / zuur verhouding is OK en op peil)
 
Als je onbelast veel minder dan 6v meet kun je er van uit gaan dat deze defect is.

Maar je hebt hem net gekocht dus ik neem aan dat er nog garantie op zit.........??

Snel ruilen voor een goede............!!!!!

Of als deze jongens bij jou in de buurt zitten, die weten er alles van af en zijn niet duur............. www.akkufit.nl
 
Het rare is dat ik de oude eruit gehaald heb en ook maar 4,2V spanning leverde. Omdat ik inderdaad dacht dat deze defect was heb ik hem weggegooid en een nieuwe gekocht die nu net hetzelfde doet (en deze heb ik nog niet aangesloten aan het elektrisch circuit)
 
elke cel zelfs 2,3 volt
dit keer 6 is 13,8 volt
daarom moet je laadspaaning altijd hoger zijn dan 13,8 volt.

Ik ben er vanuit gegaan dat als je dus 3 cellen hebt maal 2,3v is 6,9 volt
Maar bij 6 volt weet ik het niet zeker.

Maar wat is je laadspanning, misschien is die niet goed en laad je accu maar tot 4,2 volt........
 
Terug
Bovenaan Onderaan