7 jaar stilstaande motor kopen (suzuki TU250X)

Jellevuff

Rookie
24 nov 2017
6
0
Voor een mooi prijsje kan ik een Suzuki TU250X uit 1999 kopen. Hij is van een rijschool geweest en nadat de specificaties van rijlesmotoren zijn verhoogd aan de kant gezet. nu al 7 jaar geleden....

Hij ziet er op het eerste gezicht nog gaaf uit op kleine roestplekjes na, en nog geen 30000 op de teller.

Mijn vraag is waar ik op moet letten bij het kopen van een 7 jaar stilstaande motor, en het liefst ook voor dit model :) en wat jullie ervaring is met deze motor.
 
Kijk ook maar eens of de wielen nog in lijn staan, aanslagnokken van de onderste kroonplaat etc..
Het ding zal gerust wel een paar keer onderuit zijn gegaan..

Ik zou 'm lekker laten staan.. :Y
 
Maar aan de andere kant is het best wel een zeldzaam motortje waarvan er bijna niet een te koop staat voor een redelijk bedrag en als hij met niet teveel kosten weer rijklaar kan worden gemaakt heb je een leuk brommertje.

Persoonlijk zijn die 16 peekaatjes mij te weinig, maar daar denkt eenieder anders over.
 
ik heb voor 850euro een kawa er5 25kw met origineel 5900km wegens over compleet
alleen caburators schoonmaken motor is wel rijdbaar cq proef te rijden
is dat niks dan
gaat over week opt internet te koop nu al hier
 
Laatst bewerkt:
Onderstaande motor staat in ander topic.Brikken en klassiekers> VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14
Ik zou daar zeker op ingaan. :Y
Dames, heren,
Afgelopen week heb ik een proefrit gemaakt op de opvolger van onze VF750F --> VFR800. Dat is mij zo goed bevallen dat ik de aanschaf sterk overweeg. Mijn huidige VF wil ik dan 'inruilen' en die zal dan vermoedelijk naar Polen gaan. Als er iemand is die mijn VF (bj 1983 met 38500 km) voor Nederland wil behouden dan mag dat voor een bedrag hoger dan € 500,-.
 
Laatst bewerkt:
Oppervlakkig roest kan je met hele fijne staalwol vaak netjes wegpoetsen
tijdelijk ja. maar de roest kleur van chroom is dat mooie glimmende kleurtje want we willen hebben. van nature is chroom blauw tot het met zuurstof in contact komt. als er dus bruine roest doorheen komt zie je het ijzer er onder roesten en is de beschermende chroom laag dus al weg. en natuurlijk kan je ijzer ook laten glimmen met bijna de zelfde kleur als chroomoxide zodat je het minimaal ziet maar het zal weer opnieuw bruin worden en het wordt alleen maar erger of je moet blijven poetsen.
 
Waarom deze ellende op je hals halen,er staan genoeg lichte motorfietsjes te koop voor niet
al te veel die in een betere staat zijn.Ik heb vele motoren opgeknapt en het valt meestal tegen wat
het gaat kosten,het belangrijkste is de motor, mankeert daar wat aan dan ben je zuur.
Verder is het nadeel van een zeldzame motor dat er weinig gebruikte delen te vinden zullen zijn,
dan moet je nieuwe delen gaan kopen en dan word het al gauw een dure grap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan