7 September afrijden

theshadows

Rookie
12 aug 2004
7
0
Brabant
Hallo allen,

7 September is 't zover, afrijden.

Hebben jullie nog hints 'n tips? Hoe zit dit nu precies met voorsorteren,
rotonde's en anticiperen.

Alvast bedankt voor uw inzicht.

Groeten,
The Shadows
 
da's op mijn verjaardag *D Alleszins veel succes ermee. Gewoon een lekker stukje rijden, zorgen dat je ontspannen bent, niet te veel slakken. Laat maar zien dat je met een motor rijdt en niet in een koekblik.
 
ik ben eergister geslaagd dus ook nog zeer vers, wat ik altijd mee kreeg was : KIJKEN!! altijd en overal en ik neem aan dat je rontondes enzo wel in je les geleerd hebt.

en wat bandaddict zegt : rij vooral door, rij je eigen stukje daarmee bedoel ik hou geen rekening met de volgauto als jij nog eregns voor langs kan DOE HET en denk niet van dan kan de volgauto niet gelijk mee deze vindt je wel weer :)

veel succes toegewenst!!!
 
Bedankt, en nog gefeliciteerd Paultje81, gij zijt er al :]

Het op tijd klaar zijn (voor aflaan in straat etc..) met terugschakelen en dus in z'n 1 en met de koppeling los een zo'n kort mogelijke bocht een straat inrijden is best minder, als je als koekblikbestuurder in de jaren jezelf een andere techniek hebt aangeleerd.

Met kijken, je kan toch ook teveel kijken?
 
harstikke bedankt, zoon A'tje is geweldig dat is iets dat ik je wel met zekerheid kan zeggen :) het afrijden ligt aan je zelf.

nou over het kijken

je moet wel zodanig kijken dat je ook nog es voor je kijkt :p ik bedoel met veel kijken, over je schouder kijken met plaatsverwisselingen, bochten, overschrijden van fietspaden, rotondes altijd als je afslaat over je schouder kijken, fietspaden in de gaten houden met afslaan naar rechts of links die parallel lopen aan de weg waar jij rijdt en dus met afslaan overheen moet etc. etc. Als je dat goed doet...ben je al een heeel eind.
 
:^ Het lijkt mij dat je het al onder de knie moet hebben voor je rij-instructeur het rijexamen aanvraagt :?

Heel veel succes!
 
Rustig over kruispunten (zonder stoplichten dan). Deed kreeg ik mee als "commentaar". Er kan namelijk zomaar iets van rechts komen (ook fietsers!).

Groetjes Yellow
 
Tip: rij HELEMAAL voor jezelf, en NIET voor de examinator of de instructeur. Die fout maakte ik altijd. Uiteraard moet je daarbij wel in de gaten houden wat correct is natuurlijk O-) Geen wheelies maken dus
 
Je moet dusdanig kijken, zodat de examinator kan zien dat je kijkt, en voor de rest rij vlotjes je eigen ritje, dan komt het wel goed denk ik ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan