70 km/u met harde tot stormachtige wind

kawaidioot

MF veteraan
9 jun 2004
17.974
149
Zevenhuizen (Zuid-Holland)
:X
Echt, het is géén snelheid, op een AUTOSNELWEG...
Ik wil een MOTORSNELWEG......
70 km/u ??? :( ik vind het met zulk weer, véél gevaarlijker om langzaam te rijden!
Ik pleur zowat om met deze wind-omstandigheden, hup snelheid omhoog en het is meteen stukken beter sturen!!!!
Wie herkent dit??
 
Stabiliteit door het gyroscopisch effect van de wielen, toch wel fijn. Alleen met nat wegdek wel linker als de rest zich wel aan de max snelheid houdt... gelukkig rijden de meesten wat harder dan die 70 die tegenwoordig in de mode is.
Nadeel van het harder rijden is dat je als je een flinke windstoot van opzij krijgt je over een grotere afstand van je lijn afwijkt en het lastiger wordt om 'm weer te corrigeren (maar dat is eigenlijk alleen bij hele hoge snelheden).
 
ik rij zoveel mogelijk door duitsland tegenwoordig.. .100km/h buiten de bebouwde kom... dat mag je hier op de snelweg niet eens meer !
 
70 km/u is idd veel te gevaarlijk op de snelweg. En het grappige is dat de weersomstandigheden in een koekblik haast niet merkbaar zijn.

Nee.. het waait en regent een beetje, hup met z'n allen direct naar links 70 km rijden!

Wat doet Hengheng dan? .....

Naar rechts en 130 erlangsheen! O-)
 
hey,

70 rijden met deze wind is inderdaad geen pretje, omdat je vaak 45 graden moet hangen om rechtdoor te gaan :P

maar zolang iedereen zich een beetje aan dezelfde snelheid houd ik het redelijk te doen vind ik :)

[edit] mijn MF sticker zit op me kentekenplaat :P (sinds gister avond)
 
ik rij zoveel mogelijk door duitsland tegenwoordig.. .100km/h buiten de bebouwde kom... dat mag je hier op de snelweg niet eens meer !
Pas naar Fighterama geweest... wat rijdt het daar heerlijk zeg!! Was het alweer bijna vergeten, die Randstad hier is om te :r
 
woningruil ? jij hier naar de duitse grens, ik daar bij mijn potentiele klanten :+
 
had ik gisteren ook
gingen alle kasplantjes -100 rijden terwijl al de regen op mijn helm bleef staan en niet wegwaaide
wreed irritant
er tussen door in het donker zag ik voor mijn eigen veiligheid dan weer niet zo zitten

misschien zijn ze bang voor aquaplaning ofzo
 
Laatst bewerkt:
Tsja ik ken een verhaal over de kinetische stabiliteit waar je bij zulk weer gebruik van kan maken..
ff een geartje lichter en je vliegwiel draait sneller waardoor je makkelijke stabiel blijft...(=verhaal van me instructeur geweest)
 
Hmm.. ik denk dat het inderdaad niet zo uitmaakt hoe hard je rijdt uiteindelijk, maar meer hoe hard de wind gaat.. :P

Sjonge.. zo werd ik ongeveer een maand geleden nog met 120km/u de vluchtstrook opgeblazen.. sjee, wat woei het toen hard zeg.. ik moest toen juist langzamer gaan rijden om het beestje op een normale lijn te krijgen.. maar het was niet echt verantwoord om te blijven rijden op de snelweg tussen de weilanden door..
 
Tsja ik ken een verhaal over de kinetische stabiliteit waar je bij zulk weer gebruik van kan maken..
ff een geartje lichter en je vliegwiel draait sneller waardoor je makkelijke stabiel blijft...(=verhaal van me instructeur geweest)

alleen wanneer de as van je vliegwiel in dezelfde richting ligt als je wielassen
 
hey,

70 rijden met deze wind is inderdaad geen pretje, omdat je vaak 45 graden moet hangen om rechtdoor te gaan :P

maar zolang iedereen zich een beetje aan dezelfde snelheid houd ik het redelijk te doen vind ik :)

[edit] mijn MF sticker zit op me kentekenplaat :P (sinds gister avond)


tip: laat je motor die 45 graden doen en niet jezelf. Dus rechtop blijven zitten en de motor laten afschuinen door de wind.
Als de wind ineens wegvalt of uit een andere hoek waait dan heb je niet zo last van een vallende motor.
 
Is toch ook een serieus antwoord? BMW Boxers en (sommige?) Guzzi's hebben de krukas in de lengterichting liggen.

De laatste 20 jaar alleen maar in lengterichting geplaatste krukassen. Laatste waarbij dit niet zo is, is de Falcone als k me niet vergis.
 
Hmm.. ik denk dat het inderdaad niet zo uitmaakt hoe hard je rijdt uiteindelijk, maar meer hoe hard de wind gaat.. :P

Sjonge.. zo werd ik ongeveer een maand geleden nog met 120km/u de vluchtstrook opgeblazen.. sjee, wat woei het toen hard zeg.. ik moest toen juist langzamer gaan rijden om het beestje op een normale lijn te krijgen.. maar het was niet echt verantwoord om te blijven rijden op de snelweg tussen de weilanden door..


was dat toevallig op een maandag? Toen ben ik gezakt voor me motorexamen ... Die CB250 kwam niet over de 90 kmp/h met tegenwind ...
 
was dat toevallig op een maandag? Toen ben ik gezakt voor me motorexamen ... Die CB250 kwam niet over de 90 kmp/h met tegenwind ...

Dat zou ik niet meer weten, maar het was 's avonds laat.. op de A2 vanaf Breukelen.. ik moest de afslag Vinkeveen hebben.. maar de wind vond dat ik er eerder af moest :?

:+
 
Héééérlijk, vanmorgen om 05:15 al op het brikkie, af en toe vlokje/hageltje.
Sterretjes tussen de wolken zichtbaar, weinig verkeer.....
Beetje hangen.....
Maar vanmiddag was eigenlijk net zo lekker, STEVIGE wind in de rug en die ouwe kawa ging as de brandweer....
ff uitgewaaid... :)
 
Gister ochtend:
Hagel op de weg én harde zijwind én bevriezende carburateurs... |(
Probeer dan maar eens een rechte lijn te rijden zonder in door het hagel of de berm te gaan.

Dat was niet leuk meer... '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan