70 km-zones op snelwegen vanwege slecht onderhoud

Fastcruiser

Explorator
Crew
14 aug 2001
19.926
11.305
Zuid-Limburg
Instagram
Ik wist dat er wat plekken zouden zijn waar de snelheid terugeschroefd was vanwege de ongelukjes op de A12. Wegdek was daar bij regen glad vanwege achterstallig onderhoud...

Rij ik vanochtend over de A27, blijkt dat ze het hele gedeelte richting Utrecht tussen de knooppunten Gorinchem en Everdingen 70 km-zone hebben gemaakt vanwege glad wegdek :( . Heb daar echt nog nooit last van gehad maar goed... gevolg een file op het knooppunt Gorinchem omdat iedereen daar in de remmen moet en een rijdende file die zo'n 60 km/uur gaat... te langzaam om mee te rijden en te snel om een beetje normaal er tussen door te rijden (hoop van rijstrook wisselende auto's) grrr :(

Lekker hoor dat koffers met geld richting het openbaar vervoer gaan... had niet verwacht dat er zulke grote stukken als slecht wegdek worden beschouwd vanwege achterstallig onderhoud...

... of is het een proefballonnetje om deze snelheid maar landelijk in te voeren? :X :+

Nog meer lui last van zulke gedeeltes? Mij kost het iig zo'n 10 minuten (normaal kan je daar om 06:30 lekker doorrijden.
 
Klopt hier had ik gisteravond ook al "last" van

Waarom :? tis mij een raadsel, 6 graden en geen vorst. Ook geen bewijzen dat er iets op het wegdek lag. wil natuurlijk niet zeggen dat er niets lag
 
Aanvulling: het stuk van de A27 betreft zo'n 20 km!

Gewoon droog wegdek (OK had vannacht wel geregend) waar ik al tijden zonder problemen met 120+ O-) over heen rij.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren (en ik verwacht minimaal maanden)... een paar borden op 70 zetten is een stuk goedkoper dan de weg opnieuw asfalteren... en bovendien is daar blijkbaar geen geld voor :(
 
Delen Zuid-Hollandse snelwegen spekglad bij regen

10-11-2004
Een aantal snelwegen in Zuid-Holland zijn plaatselijk door slijtage te glad. Het gaat om delen van de A12, A16, A27 en A44. Dit heeft een woordvoerder van Rijkswaterstaat na een onderzoek bevestigd.

Het onderzoek is uitgevoerd naar aanleiding van een kettingbotsing eerder dit jaar op de A12 bij Zoetermeer. Bij deze kettingbotsing waren ruim veertig voertuigen betrokken.

In totaal gaat om 41 kilometer van de in totaal 5.600 kilometer wegdek dat onder beheer van Rijkswaterstaat valt. De stukken wegdek zijn zo versleten dat ze onder de veiligheidsnorm vallen.

Maatregelen
Op de desbetreffende stukken snelweg zijn inmiddels maatregelen genomen. In de bochten en op sommige rechte stukken, afhankelijk van de mate van slijtage, geldt een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur. Verder zijn er borden met slipgevaar geplaatst.

Onderhoudswerkzaamheden
Op de lange termijn gaan er onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden. Rijkswaterstaat is momenteel bezig met de inventarisatie van de midden- en linkerrijstroken. De uitkomst van dit onderzoek wordt eind december verwacht. Overigens doet Rijkswaterstaat elke twee jaar standaard onderzoek naar de rechterrijstroken van het wegennet.

Bron: ANP
Vooral dat "...op de lange termijn..." :( B| :( B| :( B| :(
 
Tuurlijk op lange termijn... Ze moeten eerst het geld bij elkaar zien te sprokkelen dmv snelheidscontrole's... Tikt lekker aan hoor als je daar toch 120 blijft rijden.
 
...Tikt lekker aan hoor als je daar toch 120 blijft rijden.
Ben ik ook bang voor... Gewoon een normale snelweg (geen versmalling, onderhoud e.d.), alleen staan de borden op 70... wordt goed scoren bij de snelheidcontroles, en die zullen er vast veelvuldig zijn. Ideaal om de quota te halen :(

Hopen dat ze alleen aangaan met nat wegdek maar volgens het bericht zijn er ook stukken waar ze continue op 70 blijven. Iemand een overzichtje hiervan gevonden?
 
Ik begin zo langzamerhand moe te worden van al die beperkingen, en overweeg nu toch echt een nummerplaatwegklapsysteem. Zeker als er overal die trajectcontroles komen. Even het nummer plaatje weg voor de poorten, en daarna gelijk weer omhoog. En bij het verlaten idem.
 
K, de vaste flitsers staan dus ook 70...

75 op de teller en flits... :( :( :( :(


Gemakkelijk scoren viespeuken
 
Ik begin zo langzamerhand moe te worden van al die beperkingen, en overweeg nu toch echt een nummerplaatwegklapsysteem. Zeker als er overal die trajectcontroles komen. Even het nummer plaatje weg voor de poorten, en daarna gelijk weer omhoog. En bij het verlaten idem.
Ja dat gaat een paar maanden goed, daarna gaan ze posten en vissen ze je er echt uit :(
Moet je dus heel selectief mee omgaan dus.

Maar even wat anders,
Vamorgen rijd ik dus 100 op de A-12 waar nu dus ook maar 70 mag voegt er een oude
Volvo stationcar met een dame van rond de 35, lurkend aan een MacShake, binnen 2 meter, achter mij in.
Blijft dus die snelheid met die afstand ook rijden.
Ik denk nah dan haal ik het busje wel voor mij in ben ik van die gevaarlijke situatie af.
Ja dat ging voor 10 tellen goed zo, daarna reed ze weer binnen die 2 meter achter mij.
Hmmm toen dacht ik:"laat ik dan maar de snelheid geleidelijk zo aanpassen dat er dan als nog een 2 seconden afstand gaat ontstaan.
toen we 70 reden koos ze ervoor om er dan maar rechts voor bij te gaan.

In de file a.h.e. van de A-12 in Den Haag stond ze dus in de rij.
Normaal laat ik het gaan maar ik wilde wel eens haar reactie horen.
Ik stop, gebaar dat ze wel erg dicht op me zat en..... ze keek weg.
Ik het deurtje open doen, zij schelden op mij en deur weer dicht.
Ik weer het deurtje open doen, zij het deurtje weer dicht.
Het leek wel een theaterstuk van John Lanting.

Al met al had ze goed de P erin (zal wel de overgang zijn) en ja dan heb ik haar dag toch ook een beetje verpest.
Ik lachen en ben maar weg gereden.

Al met al wilde ik alleen maar zeggen dat ik haar dag had goed gemaakt door geen aangifte te doen voor "poging doodslag".
Maar ze was niet aanspreekbaar.

Denk dat het intersanter wordt om binnen door te rijden.
mag je op sommige stukken weg nog 80 ook ;)
 
ROND UIT BELAGELIJK!!!! '(
Sterker nog, het is "ronduit belachelijk" :+

Hier in Engeland doen ze dat veel beter: Ze schilderen witte cirkels om de gaten heen zodat je er niet inrijdt. Als je het toch perse wilt, dan mag dat met de normale maximum snelheid. })

Klinkt alsof wegenonderhoud in Nederland tegenwoordig vanuit Belgie wordt gedirigeerd? Sterkte ermee.
 
Yup, ik reed achter een auto op de linkerbaan die zelfs onder die 70 dook.
In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik 'm rechts ingehaald met zo'n 75 op de klok. VLAK VOOR EEN FLITSPAAL... |( die z'n werk deed... :P

kost dat? 30 euro ofzo?
 
ik reed daar vanavond ook, en opeens **Filts**. was blij dat ik aan de oostzijde reed. dan komt de flits me tegemoet. hoop wel dat ze hem nu niet stiemen gaan omdraaien |(
 
Yup, ik reed achter een auto op de linkerbaan die zelfs onder die 70 dook.
In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik 'm rechts ingehaald met zo'n 75 op de klok. VLAK VOOR EEN FLITSPAAL... |( die z'n werk deed... :P
Welke paal? Die bij Houten staan? Flitsen volgens mij richting Vianen dus daar kan je geen last hebben gehad. Bovendien mocht je op dat stuk vanochtend nog 120...

[me]Fastcruiser hoopt dat hij geen paal gemist heeft :X [/me]
 
Dus als ooit die weg weer eens onderhouden is, mogen we, mits weer en verkeer dat toelaten wel 120km/u ?

Verzinnen de mandarijnen van Rijkswaterstaat en de Zalm/Spee-mafia weer wat anders... |( |( |
 
Grmbl... :(

Ook bij droog weer blijft het gewoon 70... grrrr.

Oftewel: De komende jaren zal bij een aantal van de verkeershoofdaders in Nederland de maximale snelheid hetzelfde zijn als bijv. in grote delen van de bebouwde kom in Utrecht.

[me]Fastcruiser vraagt zich af waarom de verantwoordelijke ambtenaar nog geen rituele zelfmoord heeft gepleegd... of iig ten minste op het matje is geroepen[/me]
 
der is natuurlijk ook geen enkel watje minister die nu kamervragen durft te stellen waarom miljoenen pleuro's wegenhouderschapsbelasting naar OV gaan wat inmiddels door een Engelse Universiteit berekend is meer brandstof te verbruiken per persoon dan een auto (zelfs met een VOLLE trein) en dus eigenlijk millieu-onvriendelijker is, en het hele snelwegen net van zuid-holland gedegradeerd is naar minder dan een buiten de bebouwde komse ZANDPAD, waarbij ook nog eens beweerd wordt dat het geen achterstallig onderhoud is. Nee, heel zuid-holland heeft ineens last van asfalt-rot ofzo |(
 
Maar even wat anders,
Vamorgen rijd ik dus 100 op de A-12 waar nu dus ook maar 70 mag voegt er een oude
Volvo stationcar met een dame van rond de 35, lurkend aan een MacShake, binnen 2 meter, achter mij in.
Blijft dus die snelheid met die afstand ook rijden.
Ik denk nah dan haal ik het busje wel voor mij in ben ik van die gevaarlijke situatie af.
Ja dat ging voor 10 tellen goed zo, daarna reed ze weer binnen die 2 meter achter mij.
Hmmm toen dacht ik:"laat ik dan maar de snelheid geleidelijk zo aanpassen dat er dan als nog een 2 seconden afstand gaat ontstaan.
toen we 70 reden koos ze ervoor om er dan maar rechts voor bij te gaan.
:? Bedoel je dat je op de één-na-rechter rijstrook reed? Met 70 km/h? Dan had je toch écht al lang naar rechts moeten gaan hoor! Of haalde ze je over de vluchtstrook in? Waarschijnlijk was ze gewoon aan het bumperkleven omdat je onnodig links bleef rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan