70 uur

30 okt 2019
58
10
hallo, vandaag heel balen, 2e keer avd examen en alweer gezakt, ik zit rond meer dan 70uur al in het verkeer en was gezakt op domste dingen zoals invoegen en links afslaan noodstop maken.
super gespannen en die mannetjes daar zijn altijd zo pittig. meer dan 5000euro weggegooid geld. Helemaal geen zin meer in die onzin.
veel mensen komen, ja maarrrr ik heb maar 20 uur gelest....
en ik komt met 70 uur en verpest het door vieze faal angst en CBR boeit hun totaal niet of je gespannen bent, gewoon lekker laten zakken met die handel.
Tijdens lessen rijdt ik perfect en bij examen moet ik bezondere dingen doen. Zo irritant die trillende handjes van me.
De rijinstructeur vond al heel balen en bezonder dat ik zulke fouten maakt.
Hij zei al: ik heb je alles geleerd wat je hoort te weten en je bent daar 27 keer geweest en toch verpest je het!
na dit ervaring is motor rijden toch niks voor mij, ik kan het gewoon niet ook heb ik ook geen auto rijbewijs.
Zo te zien kan ik het gewoon niet en ben te gehandicapt ervoor, dan maar openbaar vervoer voor de rest van me hele leven.
 
De aanhouder wint, vraag advies aan een deskundige als het gaat om zenuwen. Uiteindelijk gaat het je lukken, als je nu stopt is het allemaal voor niks geweest.
 
Balen.... stoppen is nu niet echt een optie meer; dan had je met dat geld net zo goed je reet kunnen afvegen. Ik ken het van mijn oudste dochter: 5 x gezakt voor afrijden, daarna een examen dat gericht was op de faalangst, is dat er evt ook voor motoren? Misschien weet iemand dat. Ze nemen dan echt de tijd voor je en begrijpen wat er aan de hand is.
 
Balen.... stoppen is nu niet echt een optie meer; dan had je met dat geld net zo goed je reet kunnen afvegen. Ik ken het van mijn oudste dochter: 5 x gezakt voor afrijden, daarna een examen dat gericht was op de faalangst, is dat er evt ook voor motoren? Misschien weet iemand dat. Ze nemen dan echt de tijd voor je en begrijpen wat er aan de hand is.
thanks voor waardevolle advies ik zal even navragen of ze dat hebben..
anders dan maar geen examen
 
Hm, daskudt. Ik kan er natuurlijk niet over oordelen, maar ik heb wel mijn bedenkingen bij je instructeur. Is hij degene die jou al 70 (!) uren heeft laten afrekenen, zonder je (beter) voor te lichten? Je mag hem, na zoveel geld te hebben overhandigd, best confronteren met een gevoel dat er iets tekort schiet. 70 uren afrekenen zonder tussentijds conclusies te trekken, of alternatieven te bespreken, da's niet OK.
 
Een keer afrijden bij een ander CBR centrum een stad verderop / andere kant van het land ... bijv. in Brabant waar ze wel relaxed zijn ? :P
 
Andere stad... goede optie; met de motor was de eerste keer voor mij afrijden in Utrecht.... gezakt als een baksteen en een l#l van een examinator die vond dat ik een gevaar voor mezelf en de omgeving was.... fijn om te horen.
Daarna in emmeloord afgereden; prima geslaagd, met een examinator die je van te voren al geruststelde.
 
Zwaar klote!
Spanning, zenuwen, angst....het blijft een examenmoment. Vrij normaal, maar je moet je er wel dusdanig overheen zetten.

Ik heb ook veel meer uren gelest dan dat ik vond dat nodig was. Ik was ervan overtuigd (en ben dat nog steeds) dat ik het prima kon.

1e keer afrijden ging ik ook als een speer. Alles prima, ik zat helemaal in mijn nopjes totdat ik moest invoegen op een lege snelweg.
Daar reed 1 auto en die zag ik niet (op tijd) ......
Gezakt. Meteen.

Precies 1 week er na nog een keer. Ondanks dat het de vorige keer prima ging op die ene fout na was ik toch wat zenuwachtiger.
Vervolgens komt daar de examinator;
DEZELFDE VENT!!

Toen werd ik opeens heel zenuwachtig.
Ik reed ook zenuwachtig en totaal zonder vertrouwen en je raad het nooit..... Geslaagd!

Zegt die vent terwijl hij mij een had geeft:"Gefeliciteerd, je bent geslaagd. Ik vind alleen wel dat je vorige week beter reed.


What the fuck dacht ik, maar tegelijkertijd was ik ook blij, maar toch wtf, maar blij.....

Het blijft een momentopname

Succes er mee! Stoppen is geen optie, want je wilt motorrijden. Dat weet je best na 70 uur ;)

Voor mijn B heb er ook 3 keer over moeten doen. Daar was de truc om de 3e keer niet smorgens om 8 uur weer te rijden (ik ben een wazig ochtendmens).
 
Laatst bewerkt:
Waren die 70 uren bij één instructeur?
nee het waren bij 2 rijinstructeur. reed eerst bij bruinsma daarna ging ik overstappen naar knmv in Amsterdam. veel mensen zeggen dat Amsterdam te moeilijk is en Zaandam waarschijnlijk makkelijker.
 
Nou zeg huilie huilie. ‘Te gehandicapt ervoor’? Je kan ook overdrijven tante. Maar goed. 2x zakken valt echt wel mee hoor, zitten er een paar tussen die het vaker hebben gedaan. Ik had mijn auto rbw al wel, men zegt dat je iets meer inzicht daardoor hebt. Iemand die ik ken die ging ook gelijk voor z’n motor voordat hij voor zijn auto ging. Hij was ook 2x gezakt toen. Uiteindelijk beide gehaald :)
 
Mooie emo post.

Als je net zo rijdt als hoe je schrijft begrijp ik het wel.

Maar goed als je na 70 uur nog steeds geen resultaat hebt, kan je wel een conclusie trekken. Eigenlijk had je dat al veel eerder moeten doen.

Je kan zoals zoveel mensen die zakken kwaad zijn op de wereld, maar jij zelf bent degene die dit resultaat neerzet.

En er wordt vaak geschermd met een bepaald percentage wat moet zakken etc maar als jij de sterren van de hemel rijdt dan is er geen examinator die jou het rijbewijs niet geeft.

Het is simpelweg niet goed genoeg, punt.
 
Nou zeg huilie huilie. ‘Te gehandicapt ervoor’? Je kan ook overdrijven tante. Maar goed. 2x zakken valt echt wel mee hoor, zitten er een paar tussen die het vaker hebben gedaan. Ik had mijn auto rbw al wel, men zegt dat je iets meer inzicht daardoor hebt. Iemand die ik ken die ging ook gelijk voor z’n motor voordat hij voor zijn auto ging. Hij was ook 2x gezakt toen. Uiteindelijk beide gehaald :)
ja maar die reed geen 70uur in het verkeer.
budget is ook van belang, heb hier duizenden euros aan uitgegeven maar krijg niets terug.
ergste hiervan is dat ik altijd wel goed rijdt tijdens les maar elke keer als ik examen krijgt ga ik met trillende handen de motor op en dat is mentaal wel lastig.
ook raar dat CBR geen faal angst examen biedt voor motor examen.
 
ja maar die reed geen 70uur in het verkeer.
budget is ook van belang, heb hier duizenden euros aan uitgegeven maar krijg niets terug.
ergste hiervan is dat ik altijd wel goed rijdt tijdens les maar elke keer als ik examen krijgt ga ik met trillende handen de motor op en dat is mentaal wel lastig.
ook raar dat CBR geen faal angst examen biedt voor motor examen.

Als je tijdens de lessen goed rijdt dan weet je dat je kunt motorrijden toch?
Dat is het probleem dus niet maar je instructeur zou wel even vooraf aan het examen met de examinator kunnen praten over jouw rijvaardigheid én jouw examen vrees!
Kans is erg groot dat de examinator daarop vertrouwd en dat de instructeur dat niet zegt om zijn gemiddelde op te halen.

Rijdt je je examen toch anders lijkt me.

Overigens iets innemen ( voor je examen ) om je stress te verlagen lijkt me een goeie optie, praat eens met je huisarts voor iets!
 
Als je tijdens de lessen goed rijdt dan weet je dat je kunt motorrijden toch?
Dat is het probleem dus niet maar je instructeur zou wel even vooraf aan het examen met de examinator kunnen praten over jouw rijvaardigheid én jouw examen vrees!
Kans is erg groot dat de examinator daarop vertrouwd en dat de instructeur dat niet zegt om zijn gemiddelde op te halen.

Rijdt je je examen toch anders lijkt me.

Overigens iets innemen ( voor je examen ) om je stress te verlagen lijkt me een goeie optie, praat eens met je huisarts voor iets!
dat is goed advies, misschien helpt dat om mijn op rust te stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan