70 uur

Al 70 uur dat zijn wel heel wat lessen. Jazeker, ook is het niet prettig voor je portemonnee.
Maar zoals hierboven geopperd, is het ook om het verkeer vrij te houden van gevaren.
Een minimale vaardigheid is dan wel heel prettig. Hoewel....................??
Als je slechtste chauffeur van NL op TV ziet, dan is dat zeker niet altijd gelukt. Hoe is het mogelijk dat deze lieden ooit hebben kunnen slagen??
Je zal maar zo'n mafkees tegenkomen als je met je kinderen naar de supermarkt fietst!!

Net als jij nu vindt, dat het na 70 uur wel een keer genoeg kan zijn, vroeg ik me indertijd af waarom ik nog überhaupt een extra examen moest gaan doen voor rijden op de motor. Ik ben toendertijd op mijn eigen motor naar de rijschool gereden en heb gevraagd of ik er wel een RBW voor nodig had. De rijschool zag dat ik al ervaring had en daarom afgesproken dat direct examen zou worden aangevraagd. Ook zou ik 1 lesje krijgen omdat ik op hun motor examen zou gaan doen, dus om de machine een beetje aan te voelen. Een beetje lullig als de motor afslaat bij wegrijden. O ja, hier en daar ook een aanwijzinkje, een paar puntjes op de i.
Examen was fluitje van de bekende cent. Het kostte me toen iets van fl 150 (ca €65) alles bij elkaar.
Eigenlijk vond ik het zonde van de centjes, maar ik heb iig WEL het roze papiertje/ pasje.
 
In de jaren '80 waren er inderdaad heel weinig motorrijders. Een klein, select en elitair clubje dus.
Dat zie je dan wel verkeerd!
In die jaren werden veel motorrijders vooral beschouwd als 'schorem'. Of je was een armoe-zaaier die zich geen auto kon veroorloven.

Een vriend van mij werkte bij een advocaten-kantoor waar die naar toe ging op de motor.
Op een kwaad moment moest ie wel in gesprek met leiding-gevende. Hij moest toch maar niet meer met de motor naar het werk komen!

Tegenwoordig wordt de motor niet meer gezien als een armoe-voertuig. Toch heeft de motorrijder nog steeds niet de beste reputatie.
Als dan weer eens criminele motorclub-zaken op TV komen, zal de reputatie ook niet veel goed doen.
Bij dat soort 'motorclubs' zijn er zelfs meerderen die niet eens een RBW hebben. Hoezo motorclub?
Maar deze negativiteit straalt wel af op ons allen: 'Gewone motorrijders!'

Voor de gewone NL-er is een motorrijder nog steeds een beetje op het randje..................................
 
Die borden zijn veranderd omdat er zoveel motorrijders bijgekomen zijn.
Wat een kromme redenering!!! Er zijn nog altijd meer voetgangers, fietsen, bromfietsen, auto's, vrachtwagens en bussen op de Nederlandse wegen. Als het inderdaad moet gaan om aantallen, dan waren er meer van onderstaande borden geplaatst langs (snel)wegen, , N wegen en in woonwijken, gehuchten, buurtschappen:

C06.jpg
C07.jpg
C07A.jpg
C07B.jpg
C13.jpg
C14.jpg
C16.jpg
 
In Amsterdam kom je veel van die borden tegen (C06 ??? met de auto er op). Allemaal eenrichtingswegen, maar je mag wel lekker wel met de motor de straat in. :Y

Ik kom dat bord met een motor er op bijna nooit tegen. Kan niet bedenken wanneer dit voor het laatst was en waar dat dan was.

Verder denk ik dat RR zich krom aan het lachen is, omdat jullie zo happen.
 
Zoals al vele malen gezegd, gewoon doorbikkelen...
Tot je een punt bereikt van "Fuk it allemaal maar" en dan slaag je met vlag en wimpel

Zelf ook pas na 3x examen (en een vol jaar) geslaagd.
En reed iedere week minimaal 2uur.
Dus geen idee hoeveel uur dat bij elkaar is, mag je zelf uitrekenen.
 
Een motor parkeer je niet, die zet je neer.

1583327967779.png


Moest er even voor terug in het archief; maar je hebt het hier toch echt over je Motor parkeren en niet neerzetten ;-) Toen was je nog wat jonger natuurlijk en had je nog niet zo de behoefte om te gatekeepen.
Maar we gaan wel heel erg off-topic ;-)

Ik hoop dat je de rust vind om door te lessen @AnnoyingMotorDriver ; Het feit dat je er zo veel uur in hebt zitten nu, vind je het blijkbaar wel heel leuk! Je bent echt niet de enige die wat meer lessen nodig heft dan de ander. Heb je het topic "kletsen over lessen" al eens doorgelezen? Je komt daar alle uitschieters, naar beneden, maar ook omhoog tegen!

Heb je al een idee wanneer je de 3de examen poging mag doen?
 
In Amsterdam kom je veel van die borden tegen (C06 ??? met de auto er op). Allemaal eenrichtingswegen, maar je mag wel lekker wel met de motor de straat in. :Y
C06 is geen eenrichtingsverkeer. Je mag ook geen auto's uit de tegengestelde richting verwachten. Voor eenrichtingsverkeer zijn andere borden.

Maastricht regelt eenrichtingsverkeer heel raar: Google Maps
 
C06 is geen eenrichtingsverkeer. Je mag ook geen auto's uit de tegengestelde richting verwachten. Voor eenrichtingsverkeer zijn andere borden.

Maastricht regelt eenrichtingsverkeer heel raar: Google Maps
Inderdaad!
Eenrichtingsverkeer voor auto's bedoelde ik daarmee. En dat zal sec gezien ongetwijfeld anders verwoord worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 6 maanden lang minstens 4 uur p/week op de motor gelest, vrije wil
Ik snap dat gelul niet van "binnen X uur slagen"
sinds wanneer kan iedereen binnen een vastgestelde tijd dezelfde bekwaamheid hebben?
 
Zie hier eerder een -mis- bij je rijschool als bij wat anders.
Een frisse blik zou geen kwaad kunnen.

Als iemand die totaal stopt met functioneren zodra examen ( of dokter / injectie naald ) met mijn naam , en dezelfde zin voorkomen ...

Schijt aan hebben , er van uit gaan dat het kut is.. d'r een mooi ritje van maken, en maar zien waar het schip strand.
Voor mij werkt het ( fatalistische ?? ) denken.. Ga d'r van uit dat ik het niet haal, en dat het een oefening is voor de volgende poging .


Het klinkt makkelijk , en zo is het ook.. maar je moet er wel even doorheen.


Wist ik toen maar, op scholen ... wat ik nu weet, na het halen van een roze pasje vol met rijbewijzen.
( ben dus geëindigd, zonder noemenswaardige afgeronde scholen maar een pasje vol. )
 
Tot je een punt bereikt van "Fuk it allemaal maar" en dan slaag je met vlag en wimpel
Oftewel: lekker doen wat je kan, doe je wat fout dan doe je het een volgende keer nog een keer, uiteindelijk moet (mag) je het doen voor je plezier, geniet dus van de lessen en ook van die examens, je zit lekker op de motor met je snuffert in de wind.

Ik had zelf zoiets met avb, kreeg de onderdelen die ik beslist niet feilloos onder controle had voor mijn kiezen maar omdat ik ik er in ging met, het zal wel, het is wat het is, niet goed? volgende keer een nieuwe kans. Sja, ik heb wat meer lessen dan de gemiddeld mede-cursist gebruikt en weet je? ik heb tijdens de lessen gewoon lekker genoten en als ik 'm om liet duvelen? jammer dan, daar zijn de lesmotoren op uitgerust, ik zou pas zenuwachtig worden als het met mijn eigen motor gebeurd.
 
Zie hier eerder een -mis- bij je rijschool als bij wat anders.
Een frisse blik zou geen kwaad kunnen.

Als iemand die totaal stopt met functioneren zodra examen ( of dokter / injectie naald ) met mijn naam , en dezelfde zin voorkomen ...

Schijt aan hebben , er van uit gaan dat het kut is.. d'r een mooi ritje van maken, en maar zien waar het schip strand.
Voor mij werkt het ( fatalistische ?? ) denken.. Ga d'r van uit dat ik het niet haal, en dat het een oefening is voor de volgende poging .


Het klinkt makkelijk , en zo is het ook.. maar je moet er wel even doorheen.


Wist ik toen maar, op scholen ... wat ik nu weet, na het halen van een roze pasje vol met rijbewijzen.
( ben dus geëindigd, zonder noemenswaardige afgeronde scholen maar een pasje vol. )
Mooi gezegd bedankt voor motivatie! Ik zal deze zin onthouden en meenemen
 
Oftewel: lekker doen wat je kan, doe je wat fout dan doe je het een volgende keer nog een keer, uiteindelijk moet (mag) je het doen voor je plezier, geniet dus van de lessen en ook van die examens, je zit lekker op de motor met je snuffert in de wind.

Ik had zelf zoiets met avb, kreeg de onderdelen die ik beslist niet feilloos onder controle had voor mijn kiezen maar omdat ik ik er in ging met, het zal wel, het is wat het is, niet goed? volgende keer een nieuwe kans. Sja, ik heb wat meer lessen dan de gemiddeld mede-cursist gebruikt en weet je? ik heb tijdens de lessen gewoon lekker genoten en als ik 'm om liet duvelen? jammer dan, daar zijn de lesmotoren op uitgerust, ik zou pas zenuwachtig worden als het met mijn eigen motor gebeurd.
Bij avb had ik een hele relaxt examinator en ik had daar mijn beste laten zien. Had bijna foutloos laten zien.
 
Ofwel, je gaat wel ergere dingen mee maken.
Zoals wat @botoo als zegt.
Op je eerst gekochte fietsje weg rijden en er achter komen dat je er nog een schijfrem slot op heb zitten.

Of de jiffy uitklappen, en afstappen om er dan achter te komen dat je jiffy dus NIET goed was uitgeklapt..

Zal ik nog effe doorgaan?
Zijn genoeg verhalen over dit soort nutteloze actiescènes te vinden.

Dus, geniet lekker van het lessen.
Ook al kost het een hoop centen.
Des te zuiniger ga je met dat pasje om..
Je weet wat het je gekost heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan