7000 km met Continental Contiforce

Patrick1647

Rookie
29 mei 2003
10
0
Rosmalen
Geachte forummers, het leek mij aardig jullie even in te lichten omtrent mijn ervaringen met Contiforces op mijn gsxr1100w 1995.

Aanvankelijk was ik nogal sceptisch met name na de vele "waarschuwingen" die ik van mede forummers kreeg, maar ik heb toch een set laten monteren vanuit het motto "ik geloof niet dat een firma als continental het zich kan permitteren om slechte banden te verkopen"
Achteraf ben ik ervan overtuigd dat dit klopt.
Ik heb er nu 7000 km mee gereden waaronder:
- Stevige ritten van 200-300 km in de bergen in Frankrijk (haarspelden etc.)
- een reis van 1250 km in 1 dag met continu 160 op de teller
- zeker 3000 km op wisselende wegen in Nederland

zeker 4000 km is afgelegd in het gezelschap van een ducati ss750 op Pirelli en een zzr600 op Dunlops. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik met mijn banden minder durfde dan zij.

Mijn totale indruk is dan ook absoluut positief. De banden slijten mooi gelijkmatig en ze bieden me altijd een zeker gevoel in de bochten. Ik rij niet mijn steunen aan de grond maar wel zonder schaamrand dus zeker geen sissy-rijstijl. Ook peur ik regelmatig het gas goed open en kom ik ook in Nederland nogal eens boven de 200 km/uur :o . Ik rij met 2.6 achter en 2.3 voor. (zoals suzuki adviseert)

Al met al dus een prima ervaring voor een hele redelijke prijs.
Wellicht dat dit de drempel voor deze banden wat verlaagt...
 
Volgens mij heb jij gewoon de stille hoop dat iemand van Continental dit leest en jou een nieuw setje Contiforce cadeau doet omdat je gratis reclame voor ze maakt, misschien werk je zelf wel voor ze.
7000 km met een setje sportbanden is toch heel normaal.
Een ragger doet er 3000 mee en de toerder 8000 en dan is elke sportband in principe op.

Maar je hebt gelijk over het feit dat men geen banden op de markt zetten waar ze niet achter kunnen staan, daarvoor is het risico te hoog.
Maar dat Conti nog geen wereldfaam op motorbandengebied heeft komt gewoonweg omdat de gevestigde namen de markt nu eenmaal al hadden en Conti bijv. veel te laat met de SS-Radiaalband is gekomen, en de beste reclame is nu eenmaal de mend op mand reclame van motrijders onder elkaar.
Als ik te horen krijg dat een maatje van me met bandenmerk X op z'n kanis is gegaan dan zal ik waarschijnlijk niet kiezen voor bandenmerk X, en als iedereen roept dat bandenmerk XX zo'n ongeloofelijke wereldband is dan kies ik dus voor merk XX. Zo simpel zit de wereld nou in elkaar.
 
Nee ik werk niet voor Continental en nee de banden zijn ook nog niet versleten (waar stond dat?) en gaan mij zeker aan de 10000 km brengen voor ze op zijn.
 
Vreemde topic titel dan ???????????

Ik ga volgende week een topic openen met de titel 125 km met mijn BT 012ss waarvan 120 in de file............duhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

En als je er dus nog veel meer kilometers mee zou kunnen rijden, dan zijn het volgens mij geen SS banden, want met dat zachte plakrubber haal je gewoonweg geen 10.000 km, tenzij je rijdt als mijn Oma van 96.

 
Tja, ik ken ook mensen die rijden 1250 km per jaar, en de motor staat dus 10 maanden per jaar stil, in die tijd droogt het rubber lekker uit en wordt het keihard, als je dan elk jaar weer 1250 km rijdt, dan kun je in theorie misschien wel 25 jaar met je SS banden doen, want slijten dat deden ze alleen in de eerste jaren. En een grip dat ze nog hebben joh!.......-ik voel nooit vreemde dingen-.
 
Ook ik rijd op Contiforce op mijn R1...

Kijk eens op Nog een R1 = binnen! en lees dan de de reacties van MegatR1n.

Persoonlijk vindt ik het nog steeds een een band, dat niet echt heel erg bekend is. Maar als ze eenmaal warm zijn (zie topic) dan kan je er best mee gummen. Ik doe ongeveer 5000 Km met een achterband, dus voor mijn rijstijl is dat best wel veel......

Groetjes,
 
Terug
Bovenaan Onderaan