Eindelijk mijn probleem opgelost...

Duckman

MF veteraan
29 mrt 2004
6.480
192
Offroad!
Ik had last van het welbekende 'borrel' probleem in het reservoir van mijn ZXR. Gisteren na een fantastich stukje te hebben gereden met een stel vrienden gooit ie thuis een hele zooi vloeistof eruit...... Ik heb gisteravond maar besloten om er nu toch echt eens wat aan te gaan doen. Was ondertussen al twee keer bij een dealer geweest en die zei "gewoon laten borrelen, kan geen kwaad"

Vanochtend dus vroeg uit bed, nieuwe koelvloeistof gehaald en met het werkplaatshandboek onder de arm aan de slag. Ik was van plan om de thermostaat te gaat checken want dat had ik nog niet gedaan. Ik de hele handel er onder uit, thermostaat open, ziet er allemaal keurig uit.....
Zie ik een klein reservoir zitten in de slang onder het thermostaathuis waar nog steeds koelvloeistof in zit. Ik had toch echt alles er keurig uit laten lopen.... Ik dat maar eens even uit elkaar gehaald, blijkt er een filterje in de slang te steken en die zat vol met troep. Dat ding helemaal schoongemaakt en er kon weer vloeistof doorheen. Ikke de boel weer in elkaar gezet... ik had een idee dat dit het wel eens kon zijn. Natuurlijk moest er ook getest worden, heb een rondje ring amsterdam gedaan in de tweede versnelling. (Voelde me licht beschaamd dit te doen met een open uitlaat en continu 6/7000 toeren te rijden)

De motor is heter geweest dan ook en ik hoorde geen borreltje meer!!!! Ik hoop echt dat dit de oplossing was van mijn probleem. En dat zaken als de koppakking, radiatordop en alle ander oplossingen die genoemd zijn in eerder topics (Waaronder het mijne, dankjulliewel voor alle reacties!)niet meer aan de orde zijn nu...

IK BEN BLIJ!!! Kan weer rustig :]

Moest het even kwijt......
 
Ik had last van het welbekende 'borrel' probleem in het reservoir van mijn ZXR. Gisteren na een fantastich stukje te hebben gereden met een stel vrienden gooit ie thuis een hele zooi vloeistof eruit...... Ik heb gisteravond maar besloten om er nu toch echt eens wat aan te gaan doen. Was ondertussen al twee keer bij een dealer geweest en die zei "gewoon laten borrelen, kan geen kwaad"

Vanochtend dus vroeg uit bed, nieuwe koelvloeistof gehaald en met het werkplaatshandboek onder de arm aan de slag. Ik was van plan om de thermostaat te gaat checken want dat had ik nog niet gedaan. Ik de hele handel er onder uit, thermostaat open, ziet er allemaal keurig uit.....
Zie ik een klein reservoir zitten in de slang onder het thermostaathuis waar nog steeds koelvloeistof in zit. Ik had toch echt alles er keurig uit laten lopen.... Ik dat maar eens even uit elkaar gehaald, blijkt er een filterje in de slang te steken en die zat vol met troep. Dat ding helemaal schoongemaakt en er kon weer vloeistof doorheen. Ikke de boel weer in elkaar gezet... ik had een idee dat dit het wel eens kon zijn. Natuurlijk moest er ook getest worden, heb een rondje ring amsterdam gedaan in de tweede versnelling. (Voelde me licht beschaamd dit te doen met een open uitlaat en continu 6/7000 toeren te rijden)

De motor is heter geweest dan ook en ik hoorde geen borreltje meer!!!! Ik hoop echt dat dit de oplossing was van mijn probleem. En dat zaken als de koppakking, radiatordop en alle ander oplossingen die genoemd zijn in eerder topics (Waaronder het mijne, dankjulliewel voor alle reacties!)niet meer aan de orde zijn nu...

IK BEN BLIJ!!! Kan weer rustig :]

Moest het even kwijt......

Ik hoop het ook voor je. Maar anders is het volgens mij absoluut je koppakking.
Tot die tijd :]
 
Vorig jaar ook twee maal dit gehad van het winter mijne gehele bike verbouwd. Van het weekend met warm weer 750 kilometer gereden en geen problemen gehad. Het weekend daar voor enkele keer een rustige weg volgas overgevlogen en ook geen problemen.

Volgens mij dus geen koppakking anders had ik er last van moeten hebben. In die twee maal was het bij mij als ik stilstond na een lange rit, dat hij koelvloeistof via de ontluchting van het vatje er uit gooide.
 
(Voelde me licht beschaamd dit te doen met een open uitlaat en continu 6/7000 toeren te rijden)
Je hoeft je niet beschaamd te voelen hoor. ik rij zo'n beetje altijd rond 7000 toeren. blokje loopt gewoon het lekkerst dan. en ik heb ook een hele open uitlaat. (praktisch zonder demping)

ik kreeg laatst nog telefonisch 'complimenten' dat mijn uitlaat zo 'mooi' klonk :X
 
beschaamd voor op 7000/rpm te rijden??????? Ik rij op een fireblade met open uitlaat en rij altijd in 1ste en 2de tot 100000/rpm. Ik vind het best tof als ik voorbijrij en kinderen steken hun vingers in hun oren. :]
 
ok dat moet dus 10.000rpm zijn hierboven he!


Met dit knopje --->
edit.gif
kun je een bestaande post aanpassen ;)
 
Laatst bewerkt:
mooi dat het nu eventueel opgelost is.
Die 7000 toeren moetje je niet zo druk om maken.
Tunnels van Leidschendam naar Scheveningen (voor de bekende) rij ik af en toe in mn 1. Klink goed hoor })
 
Ik had last van het welbekende 'borrel' probleem in het reservoir van mijn ZXR. Gisteren na een fantastich stukje te hebben gereden met een stel vrienden gooit ie thuis een hele zooi vloeistof eruit...... Ik heb gisteravond maar besloten om er nu toch echt eens wat aan te gaan doen. Was ondertussen al twee keer bij een dealer geweest en die zei "gewoon laten borrelen, kan geen kwaad"

Vanochtend dus vroeg uit bed, nieuwe koelvloeistof gehaald en met het werkplaatshandboek onder de arm aan de slag. Ik was van plan om de thermostaat te gaat checken want dat had ik nog niet gedaan. Ik de hele handel er onder uit, thermostaat open, ziet er allemaal keurig uit.....
Zie ik een klein reservoir zitten in de slang onder het thermostaathuis waar nog steeds koelvloeistof in zit. Ik had toch echt alles er keurig uit laten lopen.... Ik dat maar eens even uit elkaar gehaald, blijkt er een filterje in de slang te steken en die zat vol met troep. Dat ding helemaal schoongemaakt en er kon weer vloeistof doorheen. Ikke de boel weer in elkaar gezet... ik had een idee dat dit het wel eens kon zijn. Natuurlijk moest er ook getest worden, heb een rondje ring amsterdam gedaan in de tweede versnelling. (Voelde me licht beschaamd dit te doen met een open uitlaat en continu 6/7000 toeren te rijden)

De motor is heter geweest dan ook en ik hoorde geen borreltje meer!!!! Ik hoop echt dat dit de oplossing was van mijn probleem. En dat zaken als de koppakking, radiatordop en alle ander oplossingen die genoemd zijn in eerder topics (Waaronder het mijne, dankjulliewel voor alle reacties!)niet meer aan de orde zijn nu...

IK BEN BLIJ!!! Kan weer rustig :]

Moest het even kwijt......


Als hij nou nog borrelt moet je een CO-snuffelaar proberen dan weet je in ieder geval zeker dat je koppakking niet lek is.

Succes
 
Nee, dat is de quote knop :)

Dit is het juiste knopje --> http://www.motor-forum.nl/forum/images/edit.gif ((Afbeelding)). Dit staat alleen boven je eigen posts zodat je het kunt wijzigen. Niet boven andermans posts (tenzij je moderator bent ofzo :P )


:o :o

u heeft helemaal gelijk :)
 
Het is godzijdank de koppakking niet geweest, heb er geen last meer van gehad! En heb daarna nog vele malen de boel flink opengetrokken en heerlijk veel kabaal gemaakt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan