Het Grote Triumph Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

cranium

Die hard MF'er
19 apr 2004
918
0
full


naar aanleiding van triumph Daytona 600>>goed/bagger ??? nu dan: Het Grote Triumph Topic
 
ik had gdv net een soortgelijk topic willen openen
mooi man
okee dan rat wil een nieuwe chopper gaan bouwen met een 750 bonnevilleblok erin
(unitblok)

wat vinden we van de nieuwe truxton?
ik vind haar behoorlijk geslaagd

terffen:elke derde zaterdag van de maand "kletsavond" bij de BMCC
britsh motorcycleclub middelstum
zie ook www.bmcm.nl
 
okee dan rat wil een nieuwe chopper gaan bouwen met een 750 bonnevilleblok erin
(unitblok)

wat vinden we van de nieuwe truxton?
ik vind haar behoorlijk geslaagd

Zeg rattyroller, leuk zo'n chopper met bonneville-blok. Heb je al ideeën? Misschien is dit een leuk idee........

full


En wat betreft de nieuwe thruxton, ik vind haar schitterend. Ik zelf toch liever voor een mooie klassieke Bonneville in caferacer uitvoering gaan, maar ze is zeker niet te versmaden. Veel beter dan al dat moderne racegeweld...
 
Misschien is dit een leuk idee........

(Afbeelding)
vind je dat echt een mooi bike ?? ik vind dat stuur en die uilaten gewoon lelijk.
doe voor mij maar een Daytona 600 of een Speed.

rattyroller >> heb je dat blok speciaal daarvoor uitgezocht of had je die nog??
 
He, leuk topic, ik zal binnenkort ook ff een plaatje schieten van mijn fiets en het hier plaatsen.
Er staan in de topic... Triumph foto,s plaats ze hier...wel wat foto,s maar die zijn wat klein en ze kunnen scherper.
 
rat heeft nog geen blok maar is zoekende naar een goed exemplaar
wat die uitlaten betreft nee die vink ook nie mooi
rest van deze "bobber"vind ik zeer geslaagd
maar ik ga zelf nog radicaler bouwen :een combinatie van zweedse stijl
en de zgn westcoastchopperstijl
ik laat bij L&L een hardtailframe bouwen(single downtube 7'stretch 38graden balhoofd en geschikt voor een 230x15 avonband alhoewel ik waarschijnlijk voor
een autoband ga 345x15
wat de truxcton betreft iemand zij dat hij haar een beste klassieker vond;
DAT KAN NOG GEEN KLASIEKER ZIJN kan het wel worden overgens
vind dat net zoiets als wat suzuki met zn 1500intrutter
noemen ze lc legendary classic
ja daag als tie net uit is kan het toch nooit al een legende zijn wel?
 
vind je dat echt een mooi bike ?? ik vind dat stuur en die uilaten gewoon lelijk.
doe voor mij maar een Daytona 600 of een Speed.

Tja, ben toch meer een liefhebber van de bobber-style, en dan natuurlijk het liefst met een apehanger stuur. Die nummerplaat met die uitlaten er doorheen moet je meer als een geintje zien (die ik overigens zeer kan waarderen)

Wat betreft de Daytona, Ik zou er dood nog niet op gevonden willen worden. Dit zijn geen echte Triumphs, maar puur een reactie op het japanse geweld. De manier om onder de aandacht te komen. De Bonneville, de Bonneville T100, de Bonneville America en de Speedmaster zijn tenminste nog in de geest van het originele Triumph dat in de jaren 80 overleed.

Bij een speed triple of speed four is dat precies zo.
 
Wat betreft de Daytona, Ik zou er dood nog niet op gevonden willen worden. Dit zijn geen echte Triumphs, maar puur een reactie op het japanse geweld. De manier om onder de aandacht te komen. De Bonneville, de Bonneville T100, de Bonneville America en de Speedmaster zijn tenminste nog in de geest van het originele Triumph dat in de jaren 80 overleed.

*GAAAAAAAAAAAAAP*
Als je niet kunt zien hoezeer die eerste Daytona bijvoorbeeld onJapans is, moet je je jaren-80-brilletje misschien toch inruilen voor een hedendaagser model. ;)

Ooit in je opgekomen dat Triumph misschien wel wat rendabeler modellen moet voeren om 'nostalgie' à la Bonneville, Bonnie T100, Bonnie America (koop dan een Harley) en Speedmaster te kunnen blijven uitbrengen? :P
 
Oeps, sorry trouwens.
Ik zie nu dat ik gereageerd heb onder mijn mans log-in.

Bovenstaande tekst was geheel en al van de hand van Mlies. O-)
 
Mooie fietsen. Alleen jammer dat het zwaartepunt (vooral in het sportievere triumph-gamma) (nog steeds) telkens zo hoog komt te liggen.. Kunnen ze dat blok niet wat kantelen?

Die Thruxton vind ik ook erg mooi.
 
Wat betreft de Daytona, Ik zou er dood nog niet op gevonden willen worden. Dit zijn geen echte Triumphs, maar puur een reactie op het japanse geweld. De manier om onder de aandacht te komen. De Bonneville, de Bonneville T100, de Bonneville America en de Speedmaster zijn tenminste nog in de geest van het originele Triumph dat in de jaren 80 overleed.

Bij een speed triple of speed four is dat precies zo.
dat jij de Daytona niet mooi vind, dat kan, smaken verschillen daar heb ik geen probleem mee, maar waarom is het geen "echte" Trimph??
Waarom moet een merk alleen maar iets vernieuwen wat ze al eeuwen doen? Waarom zou Triumph geen moderne supersport kunnen maken??
Dat die jappeners het al langer doen kan me nix schelen. Het gaat erom of een fiets geslaagt is of niet. En naar mijn mening is de Daytona 600, de speed triple en speed four zeer geslaagd. Als ik hem vergelijk met de jappanners en italianen zie ik duidelijk dat zij een heel eigen karkater heeft. Anders zijn anders doen, dat blijft gewoon een van de sterkste punten van Triumph.
 
*GAAAAAAAAAAAAAP*
Als je niet kunt zien hoezeer die eerste Daytona bijvoorbeeld onJapans is, moet je je jaren-80-brilletje misschien toch inruilen voor een hedendaagser model. ;)

Ooit in je opgekomen dat Triumph misschien wel wat rendabeler modellen moet voeren om 'nostalgie' à la Bonneville, Bonnie T100, Bonnie America (koop dan een Harley) en Speedmaster te kunnen blijven uitbrengen? :P

Mlies, allereerst, heb je wel eens naar de eerste Daytona gekeken. Er staat nog net geen yamaha of kawasaki op, maar voor de rest scheelt het weinig. [zie foto]

full


Ten tweede, Triumph was groot in de jaren '50, '60 en 70. De (toen) slechte kwaliteit van de triumph motoren en de goedkopere en efficientere manier van produceren van de Jappen heeft er voor gezorgd dat Triumph in het begin van de jaren '80 ten ondergegaan is. Eigen schuld, dikke bult.

Wat betreft mijn bril, ik denk dat er weinig mensen met een meer hedendaagse bril rondlopen dan een gunmetall grey Oakley bril voor alledag, Het enige wat jaren 80 aan mij is, is mijn muzieksmaak en mijn huidige motor.

Met het laatste punt dat je aanvoert, kan ik het grotendeels met je eens zijn, er moeten inderdaad een aantal rendabele modellen gevoerd worden om nostalgische motoren als de Bonneville e.d. te voeren. Dit hoeven nog geen halve japanners te zijn, kijk naar Ducatti, lijkt op geen enkele japanner, eerder andersom, maar goed. Dat kan Triumph ook. Laat ze maar weer eens een rol op zich nemen door, net als vroeger weer perfect sturende frames (naar de maatstaven van toen dan he)te maken en een ontwerp te maken wat over 30 of 40 jaar nog steeds nagemaakt word. (De Yamaha XS650 is ook een kopie van de oude Bonneville net als de Kawasaki W650 van een jaar of 2 geleden. Dan kijken we weer naar het echte Triumph.
 
.1.. plaatje ...
.2.. net als vroeger weer perfect sturende frames ....
.3.. een ontwerp te maken wat over 30 of 40 jaar nog steeds nagemaakt word...
.4.. Dan kijken we weer naar het echte Triumph....
.1.. Dit is een plaatje uit de nieuwe oude doos. De mening is dacht ik dat ze toen juist meer afweken dan een paar jaar terug. Gaat nu ook weer goede kant op. Op welke japanse fiets is trouwens de speed-triple gebaseerd? *edit, lees nu dat het over de eerste gaat, dus plaatje past*
.2.. Alle tests van de bijvoorbeeld de TT600 en ook de nieuwe Daytona 600 geven aan dat de fiets geweldig stuurt, maar dat het blok nog wat achter blijft :?
.3.. Dat weten we dan pas, nietwaar. Neemt niet weg dat de retro-look nu erg in is.
.4.. Dan ben je een ouwe zeur die zegt dat vroeger toch alles beter was.
 
Gezellig D'eddio,

Wij zijn hier toch om over Triumph te praten niet om er ruzie ove te maken :?
Aangezien er dus volgens jou duidelijk 2 stromen zijn in Triumph liefhebbers, nl de oude en de nieuwe, stel ik voor dat we ook 2 topic maken. Deze en nog 1 voor de oude triumph waar jij dat in je eentje met je Gunmetal grey oakley in kan gaan zitten.

Vind het echt jammer dat er gezegd moet worden dat dit en dat een boomklever is, en wat echte en geen echte triumph zijn. Dat is toch nauwelijks constructief en wat draagt het bij behalve het opwekken van irritatie.

pc: waar plaats jij de rocket 3 bv? Is wel de classic lijn maar toch een redelijk innovatief ontwerp niet?

Anyway, dit las ik nog op Triumph rat:

"Triumph Motorcycles (America) Ltd., announced today that new retail sales topped 1,000 units in July, marking the company's fourth consecutive month of record breaking sales."
 
Gezellig D'eddio,

Wij zijn hier toch om over Triumph te praten niet om er ruzie ove te maken :?
Aangezien er dus volgens jou duidelijk 2 stromen zijn in Triumph liefhebbers, nl de oude en de nieuwe, stel ik voor dat we ook 2 topic maken. Deze en nog 1 voor de oude triumph waar jij dat in je eentje met je Gunmetal grey oakley in kan gaan zitten.

Vind het echt jammer dat er gezegd moet worden dat dit en dat een boomklever is, en wat echte en geen echte triumph zijn. Dat is toch nauwelijks constructief en wat draagt het bij behalve het opwekken van irritatie.

pc: waar plaats jij de rocket 3 bv? Is wel de classic lijn maar toch een redelijk innovatief ontwerp niet?

Anyway, dit las ik nog op Triumph rat:

"Triumph Motorcycles (America) Ltd., announced today that new retail sales topped 1,000 units in July, marking the company's fourth consecutive month of record breaking sales."

Dinictus, ik ben het helemaal met je eens dat de topic er niet is om ruzie te maken, maar om ideeen en foto's uit te wisselen over triumph. Dat er daarbij mensen zijn die andere ideeen over mooi en niet mooi hebben, blijken sommigen niet te (willen) snappen. Met andere woorden je mag dus een moderne motor wél mooi vinden en een oude dus niet. KORTZICHTIG. Opmerkingen als "dan moeten we maar twee topics oprichten, deze, en een voor de oude truimph waar mensen zoals ik moeten gaan zitten" zijn wel heel erg kinderachtig. (of mag ik dat ook al niet vinden)

Dat van die boomklever, ach, dat wordt binnen mijn vriendenkring bijna standaard gezegd over sportmotoren. Ik ben het met je eens dat dat niet constructief is, Maar daar moet je niet te zwaar aan tillen. Bij het wel of niet een echte Triumph wilde ik alleen aangeven dat Triumph afgeweken is van haar vroegere ideeen. Vroeger was Triump één van de meest belangrijke motorbouwers die maar wat graag gekopieerd werden. tegenwoordig is op de meeste vlakken een merk als elk ander. Dit was dus niet afkrakend bedoeld, maar slechts als aanvulling. Dat iemand het daar niet mee eens is, tja, dat gebeurt toch wel. Iedereen moet rijden wat hij of zij leuk vind. Je moet je niet zo gauw aan anderen irriteren. Wordt je niet oud.

Wat betreft de Rocket III, Dit vind ik een bruut ding waar met durf aan gewerkt is. Afgezien van het feit dat er een driecilinder van 2300 CC in zit, ziet hij er ook totaal anders uit dan alle andere powercruisers. Zo blijkt dat je dus wel mee kan doen met de heersende trend, terwijl je toch je eigen lijn daarbinnen volgt zonder terug te grijpen naar een retro look. HULDE!!!

Dat Triumph voor de vierde achtereenvolgende maand een nieuw verkooprecord haalt, is natuurlijk alleen maar mooi. Ik wil ook graag dat het merk blijft bestaan zodat we er van kunnen blijven genieten. (en discusieren natuurlijk)

Een ding blijft, ik ben niet kapot van de moderne Triumph, maar dat ben ik ook van de meeste japanners niet. Heeft niks met ouderwets te maken slechts met SMAAK. En daarover valt niet te twisten
 
zo heb ff liggen klooien en vond het reseltaat helemaal nog niet zo slecht
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan