manopmotor
Die hard MF'er
- 4 apr 2020
- 731
- 1.183
Hoi allemaal,
Ik rij sinds 3 jaar op m'n fireblade, een sc33 uit 1996. De motor is in 2000 ingevoerd.
Toen ik hem kocht van een handelaar heb ik gevraagd, waarom er 72kw op het kenteken stond ipv de 92kw die hij zou moeten hebben.
Dat was omdat het dan goedkoper was om te importeren, werd me verteld.
Echter sprak ik toen laatst iemand die me vertelde dat er inderdaad fietsen in andere europese landen begrenst zijn op 72KW.
Nou begin ik toch te twijfelen of ik wel met het volledige arsenaal aan trappelende paardjes rij.
Ik ga dinsdag voor een beurt naar de dealer en zal dan vragen of ze het kunnen checken, weet iemand wat dat eventueel zou kosten en wat voor begrenzing dat zou zijn?
En hoe gebruikelijk is het om daadwerkelijk met 72KW rond te rijden? aangezien het mijn eerste motor is heb ik niet echt een referentiekader hoe 72kw vs 98kw zou moeten voelen.
(voor mijn gevoel is het gewoon een raket maar goed, ben niet anders gewend)
Groetjes.
Ik rij sinds 3 jaar op m'n fireblade, een sc33 uit 1996. De motor is in 2000 ingevoerd.
Toen ik hem kocht van een handelaar heb ik gevraagd, waarom er 72kw op het kenteken stond ipv de 92kw die hij zou moeten hebben.
Dat was omdat het dan goedkoper was om te importeren, werd me verteld.
Echter sprak ik toen laatst iemand die me vertelde dat er inderdaad fietsen in andere europese landen begrenst zijn op 72KW.
Nou begin ik toch te twijfelen of ik wel met het volledige arsenaal aan trappelende paardjes rij.
Ik ga dinsdag voor een beurt naar de dealer en zal dan vragen of ze het kunnen checken, weet iemand wat dat eventueel zou kosten en wat voor begrenzing dat zou zijn?
En hoe gebruikelijk is het om daadwerkelijk met 72KW rond te rijden? aangezien het mijn eerste motor is heb ik niet echt een referentiekader hoe 72kw vs 98kw zou moeten voelen.
(voor mijn gevoel is het gewoon een raket maar goed, ben niet anders gewend)
Groetjes.
Laatst bewerkt: