72kw op kenteken ipv vol vermogen (96kw)..

bbbasterd

Die hard MF'er
4 jun 2007
525
0
alkmaar
Goeiedag!

Ik heb een fireblade met 130pk, echter op mijn kenteken staat 25kw...
Nu vraag ik mij af wat voor problemen ik daar mee kan krijgen mocht ik
een keer aangehouden worden...

En wat moet je doen om de juiste gegevens op het kenteken te krijgen?

Alvast bedankt voor de info.

Bas
 
Check het 25 kw deel!
Daar staat een hoop info over de kwestie!
Je bent strafbaar, aangezien je motor op 25 kw hoort te staan en jou motor komt dus niet overeen met je kentekenbewijs!
Kort door de bocht: je motor is niet verzekerd... want de papieren kloppen niet!

Ik heb toevallig een mail gestuurd naar het RDW (vorige week) en die zeiden dat het binnenkort mogelijk is met een keuring het vermogen op het kenteken te wijzigen!
Hou de website in de gaten was het advies!
Hopelijk dat het heel binnenkort gaat worden, dan rij jij ook weer met een fijn gevoel rond!
Groeten
 
pas maar op nu komt de ene na de andere moraalridder je uitleggen hoe fout dat wel niet is... (ervaring)

maar als je 25kw wil rijden moet je naar de dealer om het begrens kitje in te lateen bouwen.

wil je vol vermogen moet je naar de dealer om je kentekenpapieren op te laten sturen zodat je ze terug krijgt met vol vermogen erop.

boete voor niet 25kw rijden is alles bij elkaar 1100 euries dacht ik..

groetjes
 
Goeiedag!

Ik heb een fireblade met 130pk, echter op mijn kenteken staat 25kw...
Nu vraag ik mij af wat voor problemen ik daar mee kan krijgen mocht ik
een keer aangehouden worden...

En wat moet je doen om de juiste gegevens op het kenteken te krijgen?

Alvast bedankt voor de info.

Bas
hey Bas gefeliciteerd met je blade

en overr dat 25KW verhaal weet ik niks maar weet dat het hier wel gezellig is dus kom ff voorstellen en mee kletsen

Het Honda CBR 900RR Fireblade topic deel 47



:W :W
 
pas maar op nu komt de ene na de andere moraalridder je uitleggen hoe fout dat wel niet is... (ervaring)

maar als je 25kw wil rijden moet je naar de dealer om het begrens kitje in te lateen bouwen.

wil je vol vermogen moet je naar de dealer om je kentekenpapieren op te laten sturen zodat je ze terug krijgt met vol vermogen erop.

boete voor niet 25kw rijden is alles bij elkaar 1100 euries dacht ik..

groetjes

1100 euro? krijg je daar ook gelijk een vakantie bij ofzo?
 
Bedankt voor de reacties, echter ik heb een foutje gemaakt...

Hij heeft 130pk, echter op het kenteken staat 72kw ipv 96kw...

Hij is uit 98, echter is in 2001 ingevoerd, en iemand vertelde mij
dat het vaker voorkomt bij ingevoerde motoren dat het vermogen op
kenteken lager is, daar dit in het buitenland gunstiger was met verzekeren ofzoiets...

Zou dit vermogensverschil een probleem zijn bij eventuele aanhouding of ongelukken?

@ Rogerno1
Loop al een tijdje mee hier en heb die motor al ruim een jaar...
Maarreee.... jij hebt toch geen 900RR meer? En hoe is het verschil
tussen die oude en nieuwe blade?

@ Dragon
Had wel gekeken in dat 25kw ding, echter vond daar niet de info
die ik zocht...
 
ehhhh Chef...

Heb net mijn foutje rechtgezet he...

Dat bericht kwam 3 minuten voor jouw bericht...

:)
 
Heb je een normaal rijbewijs? In dat geval zie ik niet zo'n probleem.

In principe kán de verzekering een probleem maken omdat hij meer vermogen heeft. In de praktijk zal dat niet snel gebeuren. Hoe moeten ze daar achter komen?
 
Heb je een normaal rijbewijs? In dat geval zie ik niet zo'n probleem.

In principe kán de verzekering een probleem maken omdat hij meer vermogen heeft. In de praktijk zal dat niet snel gebeuren. Hoe moeten ze daar achter komen?

Heb een normaal RBW...

Maarja... checken kan inderdaad wel een probleempje worden ja...

Maarja... ik weet niet wat het allemaal kost om dat kenteken goed te krijgen...

Dan zal hij wel gekeurd moeten worden en dat rapport opgestuurd moeten worden
naar de RDW...

Gezien ALLE officiele papiertjes die je moet aanvragen of veranderen een aardig prijskaartje hebben zit ik daar niet echt op te wachten...

Koop ik liever een opvoerset voor ofzo...
 
Bedankt voor de reacties, echter ik heb een foutje gemaakt...

Hij heeft 130pk, echter op het kenteken staat 72kw ipv 96kw...

Hij is uit 98, echter is in 2001 ingevoerd, en iemand vertelde mij
dat het vaker voorkomt bij ingevoerde motoren dat het vermogen op
kenteken lager is, daar dit in het buitenland gunstiger was met verzekeren ofzoiets...

Zou dit vermogensverschil een probleem zijn bij eventuele aanhouding of ongelukken?

@ Rogerno1
Loop al een tijdje mee hier en heb die motor al ruim een jaar...
Maarreee.... jij hebt toch geen 900RR meer? En hoe is het verschil
tussen die oude en nieuwe blade?

@ Dragon
Had wel gekeken in dat 25kw ding, echter vond daar niet de info
die ik zocht...


Ah dat verschilt een heleboel *D
Gewoon mee rondrijden totdat de RDW die keuring mogelijk maakt en dan gewoon die keuring doen!
Zon verschil is erg moeilijk te achterhalen!
Dus :]
 
Heb een normaal RBW...

Wettelijk heb je dus geen probleem, je rijdt gewoon met een geldig rijbewijs. Het énige dat je dan wettelijk verweten kan worden is dat je motor niet voldoet aan de opgave in je kenteken. Als dat een probleem zou zijn, hebben heel wat mensen met andere uitlaten en jetkitjes hetzelfde probleem.

Maarja... checken kan inderdaad wel een probleempje worden ja...
Maarja... ik weet niet wat het allemaal kost om dat kenteken goed te krijgen...
Dan zal hij wel gekeurd moeten worden en dat rapport opgestuurd moeten worden
naar de RDW...
Gezien ALLE officiele papiertjes die je moet aanvragen of veranderen een aardig prijskaartje hebben zit ik daar niet echt op te wachten...
Koop ik liever een opvoerset voor ofzo...
Als je de zaak écht in orde wilt hebben kun je het RDW vragen om een herkeuring. Alleen het RDW zélf keurt, je kunt 'm niet bij een dealer/garage oid. laten keuren.
Bel ze eens en vraag wat het gaat kosten, vragen staat vrij. Of anders weet iemand hier wel wat het kost, dat zal niet anders zijn als je een motor voor 25Kw laat keuren.
 
Dragonkiss, hoe zit dat met die keuring van de rdw?
Hoef je straks niet meer naar de erkende dealer voor 25 kw op kenteken en mag je daar met uitdraai naar toe of wat? :? :)

Wil je mij dat effkes uitleggen? :)
 
Dragonkiss, hoe zit dat met die keuring van de rdw?
Hoef je straks niet meer naar de erkende dealer voor 25 kw op kenteken en mag je daar met uitdraai naar toe of wat? :? :)

Wil je mij dat effkes uitleggen? :)

Nee helaas, dat denk ik niet, heeft vooral te maken met die in-uitvoerregel.
Ik heb het op deze manier gevraagd:
IK:
Ik heb een motor gekocht in Belgie.
Deze staat 25 kw op kenteken, maar hij is niet begrenst.
Als ik hem aanbiedt voor keuring, wordt de motor dan niet geaccepteerd of zet u hem dan vol vermogen over op het nieuwe kenteken?

RDW:
U vraagt welk vermogen op het Nederlands kentekenbewijs komt te staan.

De RDW neemt alle gegevens van het buitenlands voertuigdocument een op een over op het Nederlands kentekenbewijs. In uw geval is dit 25 kw.

In de toekomst kan het vermogen gewijzigd worden door de RDW door middel van een keuring. Ik adviseer u de RDW internet site in de gaten te houden wanneer dit het geval is.

Het werkt naar mijn idee dus alleen als je een 25 kw weer op vol vermogen wil krijgen.
MAAR dit weet ik helemaal niet zeker, dus hou gewoon die RDW site in te gaten.... Misschien komt er wel een bureaucratische doorbraak *O*
 
Wettelijk heb je dus geen probleem, je rijdt gewoon met een geldig rijbewijs. Het énige dat je dan wettelijk verweten kan worden is dat je motor niet voldoet aan de opgave in je kenteken. Als dat een probleem zou zijn, hebben heel wat mensen met andere uitlaten en jetkitjes hetzelfde probleem.Als je de zaak écht in orde wilt hebben kun je het RDW vragen om een herkeuring. Alleen het RDW zélf keurt, je kunt 'm niet bij een dealer/garage oid. laten keuren.
Bel ze eens en vraag wat het gaat kosten, vragen staat vrij. Of anders weet iemand hier wel wat het kost, dat zal niet anders zijn als je een motor voor 25Kw laat keuren.

klopt als een bus :Y . Mijn motor is 25kw en dat staat ook op het kentekenbw, over 1.5 jaar mag ik volvermogen maar blijft er 25kw op het kentekenbw staan. Dus ik vroeg aan mn verzekering of ik dan nog wel verzekerd ben, en dat is het geval. Je mag dan immers volvermogen.
Wel kun je er een boete voor krijgen omdat je werkelijke vermogen anders is dan wat op je papieren staat, maar dit is met heel veel motoren het geval waar wat aan gesleuteld is. Heb ook gehoord dat de pliesie er amper op controleerd en dat je wel een erg flauwe agent moet tegenkomen wil die je er een bekeuring voor geven.
Kortom, gewoon lekker zo laten. Kun je je motor later ook nog makkelijk als 25kw'er verkopen als je de kit nog hebt.
 
klopt als een bus :Y . Mijn motor is 25kw en dat staat ook op het kentekenbw, over 1.5 jaar mag ik volvermogen maar blijft er 25kw op het kentekenbw staan. Dus ik vroeg aan mn verzekering of ik dan nog wel verzekerd ben, en dat is het geval. Je mag dan immers volvermogen.
Wel kun je er een boete voor krijgen omdat je werkelijke vermogen anders is dan wat op je papieren staat, maar dit is met heel veel motoren het geval waar wat aan gesleuteld is. Heb ook gehoord dat de pliesie er amper op controleerd en dat je wel een erg flauwe agent moet tegenkomen wil die je er een bekeuring voor geven.
Kortom, gewoon lekker zo laten. Kun je je motor later ook nog makkelijk als 25kw'er verkopen als je de kit nog hebt.

oh dat is eigenlijk wel een goede, vooral als ze er eigenlijk toch niet op controleren..
Dan laat ik hem lekker 25kw staan :)
 
'25kw op kenteken ipv vol vermogen...' > '72kw op kenteken ipv vol vermogen (96kw)...'
 
hey dragonkiss,
Vandaag ben ik mijn ( misschien wel) aanstaande motor wezen aanschouwen( donderdag gaat erik van lent hem keuren en als hij hem goed vind dan koop ik hem :) ) .
Die wou ik officieel op 25 kw maar dat kon alleen op uitdraai bij hun.
Nou vertelde hij mij dat het plan ( is er nog niet door hoor!) is dat alle rdw stations een vermogensbank krijgen en ze dus zo je vermogen op kenteken wijzigen.
Volgensmij had jij mij dit ook deels verteld maar nu is het me even wat gedetailleerder uitgelegd.
Je gaat daar heen met je 25 kw setje en zij testten het en wijzigen je kenteken.
Dit plan is nog niet door de rdw maar het is de bedoeling dat het er komt!! :)
 
Hij bedoelt 72kw = 100pk gok ik zo snel uit mn hoofd..

Dan is het wss een duitse import geweest, als je daar een motor verzekert betaal je veeeeeel meer als je motor meer dan 100pk heeft dan eronder.
Dus denk dat daar de 'fout' zit.

Als ie niet teruggevoerd is zal hij trouwens nog steeds 100pk hebben. Gewoon met een 600'tje gaan rijden en kijken of je sneller bent of niet ben je er vrij gauw uit ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan