LP(elpe) accu's. Kennen wij die??

Franzzz

Die hard MF'er
30 jul 2003
663
2
Heerhugowaard
Ik moet voor mijn 2001 R6 waarschijnlijk een nieuwe accu hebben, maar de originele zijn 160 ballen en daar heb ik niet zoveel zin aan. Nu kan ik een accu krijgen van het merk LP, weet niet of ik het goed spel, maar de vraag is of iemand hier ervaring mee heeft, of het merk kent. Bedankt alvast.

P.S. Topic stond al in techniek, maar het wordt hier beter bekeken. :?
 
Ik moet voor mijn 2001 R6 waarschijnlijk een nieuwe accu hebben, maar de originele zijn 160 ballen en daar heb ik niet zoveel zin aan. Nu kan ik een accu krijgen van het merk LP, weet niet of ik het goed spel, maar de vraag is of iemand hier ervaring mee heeft, of het merk kent. Bedankt alvast.

P.S. Topic stond al in techniek, maar het wordt hier beter bekeken. :?
Die in techniek is gesloten, graag geen dubbele topics aanmaken ;)
 
als je ff gaat kijken in wormerveer bij wilco ben je vast voordeliger uit !
lp staat voot landport,dit is ook een accumerk in nederland http://www.wilcoaccu.nl/
 
is waarschijnlijk een speciale maat en A/h accu in model "gel"...
die zijn 'origineel' vrij duur..
persoonlijk zou ik me niet druk maken om imitatie, zolang de kwaliteiten maar overeenkomen.
Als je 160 euro voor een accu betaalt die 3 jaar meegaat, of je betaalt 50 euro voor een accu die 2-3 jaar meegaat, tel uit je winst.
 
Heet dat bedrijf in wormerveer gewoon wilco? Want op de site van wilco zelf krijg ik 2 dealer adressen, namelijk een in haarlem en alkmaar. Gr.Frans
 
Laatst bewerkt:
Oke een yuasa accu ga ik niet doen, maar kan nu kiezen uit een varta natte accu voor 62,- of een lp(landport) gel accu voor 89,95. Vraag me af wat ik moet doen.
Frans. Iemand die misschien zegt, absoluut geen landport, of absoluut geen varta??? :?
 
Oke een yuasa accu ga ik niet doen, maar kan nu kiezen uit een varta natte accu voor 62,- of een lp(landport) gel accu voor 89,95. Vraag me af wat ik moet doen.
Frans. Iemand die misschien zegt, absoluut geen landport, of absoluut geen varta??? :?
Varta is een algemeen gerenomeerd merk. Ik weet het voordeel van een gel accu boven een natte accu niet maar ik zou gewoon voor die Varta gaan. 62 euro, een jaar garantie waarschijnlijk, is dus in het allerslechtse geval 5 euro per maand. Mocht het alsnog niks zijn dan neem je volgend jaar toch weer eeen nieuwe.
Ik weet niet of je in de winter doorrijdt maar als je hem stalt, haal je accu er dan even uit en zet hem op de druppellader. Scheelt je weer een jaar.
 
gel uccu is onderhoudsvrij, natte accu moet je zonodig af en toe bijvullen met gedestilleerd water.

Dacht dat 't zo zat
 
Ik heb aangeschaft bij lemstra een LP Sealed Gel Accu, en heb er meteen maar een OptimateIII bij gedaan, omdat het bij mij nog weleens voorkomt dat ik een maandje niet rij, en dan weer eens wel.
Accu was €75,- en de OptimateIII €62,- geen slechte prijzen dacht ik.
Heb ook meteen ff het permanente stekkertje dat bij die OptimateIII geleverd wordt verwerkt onder mn zadel en de connector komt nu uit onder mn monozitje, dat leek me wel makkelijk.
Bedankt voor de tips en het meedenken, ik kan weer fijn :] en met alle waarschijnlijkheid naar SBK. :}
 
ik vind 62,- euries voor een optimate III aan de straffe kant, ik heb er op de beurs in Utrecht 1,5 jaar geleden 45 voor betaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan