749 vs. CBR 600 RR vs. ZX-6R vs. GSX-R 600 vs. R6

Spykes

MF veteraan
9 feb 2003
7.706
86
Tilburg
Had vanmiddag ff de kicxstart van Maart gekocht en wilde jullie het volgende niet onthouden.
Stond namelijk een test in van de 2003 modellen. Ik ga niet het hele verslag vertellen maar wel ff de plus en min punten. Dus lezen maar!

Ducati 749
Het beste --> stabiliteit, remmen, comfort (!) en midrange
Voor verbetering vatbaar --> gewicht, afmetingen, een beetje traag insturend en niet erg sterk

Honda CBR 600 RR
Het beste --> Handelbaarheid, stabiliteit, remmen en een uitstekend frame. Het blok reageert, met name bij de hoge toeren, erg mooi op het gas.
Voor verbetering vatbaar --> Het midrange vermogen, het gewicht, de voorvork en de eerste injectie van het gas

Kawasaki ZX-6R
Het beste --> Motorblok en zeer stabiele voorkant die altijd goed blijft, ook als er volledig op de limiet gereden wordt. Ook erg fijne rem.
Voor verbetering vatbaar --> De voorkant is niet erg flitsend

Suzuki GSX-R 600
Het beste --> Frame en vering erg goed en erg handelbaar
Voor verbetering vatbaar --> Topvermogen, midrange en remmen

Yamaha YZF-R6
Het beste --> Lekker motorblok. Wendbaar en stabiel rijwielgedeelte. De acceleratie vanaf midrange naar toptoerental.
Voor verbetering vatbaar --> De kracht van de remmen en de maat van de voorband.

Ik denk dat jullie wel ff lekker gelezen hebben!
 
Op vrijdag 14 maart 2003 17:37 schreef Speedy Max het volgende:


Kawasaki ZX-6R
Het beste --> Motorblok en zeer stabiele voorkant die altijd goed blijft, ook als er volledig op de limiet gereden wordt. Ook erg fijne rem.
Voor verbetering vatbaar --> De voorkant is niet erg flitsend

[/qoute]

Is de voorkant nou goed of niet |(
 
Daar zijn de meningen over verdeeld volgens mij. In de PB test vonden sommigen hem te hard en te nerveus.

Maar ik neem aan dat ze met dat niet flitsend de looks bedoelen.
 
Er staat dat de voorkant van de ZX-6R toestaat om keihard te remmen en dan nog heel vertrouwd aanvoelt, ook als je met vork stevig ingeveerd de bocht instuurt.
De voorkant van de motor voelt altijd heel stabiel, zelfds wanneer je hard accelereert over een hobbelig wegdek.

Alleen de voorkant is niet zo mooi maar de meningen zijn daar over verdeelt, weet zelf nog niet echt wat ik er van moet vinden.
 
Vin de nieuwe voorkant van zx-6r eigenlijk niet zo lelijk , wel effe wennen maar lelijk nu ook weer niet
 
Ik heb dat artikel ook gelezen, was een leuk artikel overigens.
Na het lezen ben ik nog enthousiaster geworden dan ik al was over de CBR600RR en de ZX6r, ze komen beide toch wel erg goed naar voren.
 
Er staat dat de voorkant van de ZX-6R toestaat om keihard te remmen en dan nog heel vertrouwd aanvoelt, ook als je met vork stevig ingeveerd de bocht instuurt.
De voorkant van de motor voelt altijd heel stabiel, zelfds wanneer je hard accelereert over een hobbelig wegdek.

Alleen de voorkant is niet zo mooi maar de meningen zijn daar over verdeelt, weet zelf nog niet echt wat ik er van moet vinden.

ik ondertussen wel : :r
maar dat is dan mijn menig hé jongens.... ;)
 
He Nos, de CBR 600 RR is inderdaad :9~
Vind hem echt stoer, vooral die koplampen en het kontje!
 
Ik moest er ook even aan wennen, maar de rest van de fiets maakt een hoop goed!
Hmm.. hopelijk rijdt ie beter als ie eruit ziet ;) . Ik vind het neusje ook niet super, de rest wel OK maar wel een beetje iel.. wel een kanon!

Bij de nieuwe GSX-R 1000 en de Ducati 749/999 moest ik ook even aan de neus wennen, maar die vind ik nu wel mooi.. ben benieuwd hoe lang ik nog aan de kawa moet wennen haha ;) .
 
Ik dacht bij het zien van de cover even dat ze bij Kicxstart een primeur hadden (eerste ss600 groeptest) maar ze hadden het gewoon weer vertaald overgenomen uit Engeland.Komt nog bij dat ik dat soort vergelijkingen lang niet zo interessant vind als bijvoorbeeld de jaarlijkse sportmotor van het jaar verkiezing van Motor.Ik weet zo langzamerhand al dat de 2003 R6 weer net iets lichter stuurt dan de 2002 en dat die weer iets beter was.......niet dat je daar echt iets aan hebt als normale sterveling,ook niet op een circuitdagje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan